Jak użyć testów A / B / X dla optymalizacji kampanii marketingowych i zwiększenia konwersji

 
 

Osiągnięcie sukcesu w kampaniach marketingowych wymaga zazwyczaj pewnych prób i błędów. Jest to jednak coś wartego zachodu. Optymalizacja automatyzacji marketingu jest kluczowym składnikiem rozwoju każdej firmy i jej dobrych wyników sprzedażowych, a testy A / B / X, które są ogromną częścią optymalizacji, mogą zwiększyć konwersję o 46%. Mamy dla ciebie kilka wskazówek, jak zarządzać i używać funkcji testów A / B / X dostępnej na platformie SALESmanago, oraz osiągnąć najwyższy poziom optymalizacji procesów automatyzacji, dla lepszej konwersji i wyższych zysków.

 

Wybierz najlepszą opcję i uzyskaj największą szansę konwersji

 

Optymalizacja procesów automatyzacji ma wiele zalet. Przykładowo, dynamiczne e-maile mogą podnieść współczynnik konwersji nawet o 64% i ogólnie usprawnić kampanie w e-mail marketingu, zwiększając wskaźniki OR i CTOR. Automatyzacja pomoże ci skutecznie dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów, a dzięki testom A / B / X wybierzesz najlepszy sposób dalszego postępowania.

 
 

Moduł testów A / B / X w SALESmanago daje ci wgląd w skuteczność twoich kampanii, wskazując, które treści dostarczone przez ciebie klientom osiągnęły najwyższe wyniki. Możesz zoptymalizować elementy takie, jak np. treść, temat lub czas wysłania / wyświetlenia wiadomości, czy powiadomienia. System przeanalizuje dla ciebie dane po zdefiniowaniu poziomu oczekiwanego KPI z poszczególnych testów, a informacje zostaną zebrane przez platformę i wyświetlone w czasie rzeczywistym na dedykowanym panelu analitycznym.

 

Przykładowo, wyniki testu A / B / X konkretnej kampanii marketingowej ze spersonalizowanym banerem utworzonym w panelu Personalizacji WWW, widoczne będą w zakładce “Testy A / B / X Treści dynamicznych”, a te utworzone za pomocą Workflow – w Procesach Automatyzacji, po kliknięciu w analitykę konkretnego Workflow.

 
 

Testowanie najlepszych wariantów pojedynczej kampanii marketingowej to prawdopodobnie najpopularniejszy sposób wykorzystania testów A / B / X, począwszy od drobnych, ale ważnych elementów, takich jak temat wiadomości, aż po treść samej oferty. Możesz jednak zrobić o wiele więcej i pójść o krok dalej, optymalizując Procesy automatyzacji, w tym scenariusze zapobiegające porzuconym koszykom i kampanie typu win-back.

 

Skonfiguruj swoje kampanie, aby odniosły sukces, korzystając z testów A / B / X w Workflow

 

Podczas tworzenia dowolnej kampanii Workflow, zawierającej podstawowe elementy, takie jak zdarzenia, warunki i akcje, możesz utworzyć do czterech testów A / B / X dla każdego z tych elementów. To świetny sposób na sprawdzenie, na przykład, która forma kontaktu z klientem zaowocowała konwersją, a która nie jest tak skuteczna, jakbyś chciał.

 
 

Załóżmy, że twój kontakt kliknął link w e-mailu lub pobrał e-booka, co spowodowało rozpoczęcie testów A / B / X. Możesz na przykład w ramach testu wysłać wiadomość e-mail, baner i powiadomienie Web Push, a na podstawie wyników sprawdzić, który z tych kanałów jest najlepszy na dotarcie do kontaktu. W ten sam sposób możesz również wysyłać różne warianty e-maili, aby sprawdzić, na który z nich twoje kontakty zareagują najlepiej.

 

Aby skonfigurować i uruchomić testy A / B / X, należy przejść do Procesów Automatyzacji na platformie SALESmanago. Musisz ustawić zdarzenie, które uruchomi Workflow, wybrać warunek testu A / B / X i akcje, które będą następować, na przykład wysłanie trzech różnych e-maili. Każdego z nich wybierasz z listy e-maili, określasz ich tematy, czas wysyłki oraz inne parametry.

 

Uratuj porzucone koszyki z pomocą testów A / B / X

 

Badania pokazują, że ponad 75% sytuacji, w których klient dodaje coś do koszyka, nie kończy się finalizacją zakupu. Testy A / B / X mogą przydać się podczas próby przyciągnięcia klienta z powrotem do twojej oferty i uratowania porzuconego koszyka.

 
 

W Procesach Automatyzacji utworzyć możesz Workflow, którego punktem początkowym będzie „Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne” – „CART”. Możesz ustawić szczegóły, takie jak na przykład wartość porzuconego koszyka, data lub produkty. Następnie dodajesz warunek testu A / B / X i  możesz przystąpić do dodawania różnych akcji, takich jak np. powiadomienia Web Push, wyświetlanie banera, czy znowu, różne warianty e-maili, wybierając z tych samych opcji – gotowe wiadomości z listy, temat itp.

 

To wszystko pozwala eksperymentować z różnymi wariantami działania i dostarcza informacji o ich skuteczności, na podstawie czego możesz budować kolejne kampanie marketingowe, i z nową wiedzą zwiększać ich skuteczność.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]