Jak wybrać i wdrożyć Marketing Automation, aby zyskać najwięcej? Sprawdź USP!

Rynek Marketing Automation jest coraz większy, a dynamika wzrostu utrzyma się lub nawet przyspieszy w perspektywie kilku lat. Już teraz aż 67% Liderów w dziedzinie marketingu korzysta z platform MA, a w przeciągu kolejnych 2 lat planuje do nich dołączyć kolejne 21%*. Jednak jak wzrost przychodów w Marketing Automation przekłada się na wzrost przychodów dla firmy, które korzystają z tych rozwiązań? Jak wdrożyć automatyzację marketingu i sprzedaży, aby zyskać na tym najwięcej?

 

Po pierwsze sprawdź USP

Wyróżnienie się na zatłoczonym rynku marketing automation nie jest rzeczą łatwą. Zwłaszcza jeśli wertujesz powtarzalne listy funkcjonalności – każdy oferuje „pełną personalizację”, „rozwiązania skrojone na miarę”, „machine learning & AI” i tak dalej. Ale, ale! Buzzwordy to nie rozwiązania!

Warto zatem przyglądając się możliwym opcjom zwrócić uwagę na to, co konkretnie możesz zrobić przy użyciu danej platformy. Przykładowo jeśli chcesz sprawdzić listę unikalnych funkcji naszej platformy i dowiedzieć się co zrobisz przy pomocy SALESmanago (i tylko u nas znajdziesz te funkcje jako komplet) – kliknij w ten baner i pobierz liste w wygodnej formie ebooka.

Po drugie sprawdź serwis

Wdrażanie każdego systemu w firmie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Obok opłaty za samo narzędzie, musisz pamiętać o dodatkowych kosztach takich jak migracja danych, przeszkolenie pracowników, zbudowanie procesów czy integracja z innymi wykorzystywanymi w firmie narzędziami. Wielkość tego kosztu mocno zależy od platformy, którą zdecydujesz się wdrożać. Pisaliśmy wcześniej na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu odpowiedniego systemu Marketing Automation dla firmy. Artykuł znajduje się tutaj.

Natomiast obok potrzebnych firmie funkcjonalności i możliwości rozwoju prowadzonych działań o nowe obszary, warto zwrócić uwagę na koszty towarzyszące wdrożeniu. Tak naprawdę każdy dostawca ma inną politykę w zakresie wsparcia klienta. Poziom pomocy jest bardzo różny. W sytuacji idealnej powinieneś szukać rozwiązania, które obok produktu dostarczy:

  • Bezpłatnego dostępu do szkoleń;
  • Nielimitowanego dostępu do materiałów edukacyjnych;
  • Wsparcia w rozpoczęciu pierwszych działań – bezpłatny pakiet startowy;
  • Dedykowanego opiekuna klienta;
  • Sprawnie działającego BOK i czytelnej instrukcji obsługi;
  • Zestawu gotowych i bezpłatnych integracji z innymi systemami;
  • Bezpłatnego dostępu do API  i dokumentacji.

Wybierając dostawcę, który zaoferuje wymienione wyżej rzeczy można znacząco ograniczyć koszt wdrożenia narzędzia w firmie, gdyż większość zrobi za Ciebie dostawca bezpłatnie, w ramach podpisanej umowy.

Co ważne większość systemów Marketing Automation udostępniana jest w modelu SaaS i oparta na technologii chmury. Dzięki temu koszt technicznego wdrożenia jest właściwie znikomy. Wystarczy się zarejestrować i na stronie www wkleić kod monitorujący bardzo podobny do kodu Google Analytics.

Co zrobić żeby osiągnąć dobre wyniki po wdrożeniu – 5 działań

1. Zdecyduj czy Marketing Automation pasuje do Twojego biznesu

Marketing Automation pasuje do większości branż, segmentów i firm. Jednakże, warto zastanowić się czy to co robisz może być wsparte przez system do automatyzacji marketingu i sprzedaży, czy posiadasz odpowiedni zespół lub czy pozyskujesz klientów online lub przez telemarketing.

2. Wybierz właściwego dostawcę

Wybierając odpowiedni system patrz nie tylko na to czy oferowane funkcjonalności zaspokajają Twoje potrzeby i daje miejsce na rozwój, ale także czy sam dostawca oferuję wiedzę i wsparcie w procesie wdrożenia i późniejszego korzystania.

3. Zainwestuj odpowiednią ilość czasu

Automatyzacja pozwala zaoszczędzić czas na mechanicznych działaniach. Warto jednak zainwestować zaoszzędzony czas w optymalizację i doskonalenie zautomatyzowanych procesów. Dopiero metodyczne i systematyczne działania przynoszą zamierzone efekty.

4. Zintegruj nową platformę z systemami, z których korzystasz (CRM, ERP)

Integracja Marketing Automation i CRM powoduje wzrost ROI z wdrożenia o 14,5%. Głównie dlatego, że zyskujesz na dostępności i jakości danych na jakich pracuje firma. Dodatkowo, w systemach które już posiadasz przechowujesz dużo wartościowej wiedzy o klientach i sposobie w jaki podejmują decyzję zakupową. Dobrze jest juz na starcie dysponować kompletem danych transkcyjnych.

5. Korzystaj, testuj i udoskonalaj

Zaplanowanie automatyzacji to dopiero początek pracy. Raz ustawiony workflow będzie działał stale. Natomiast nie oznacza to, że jego efektywność będzie miała stały poziom. Sprawdzanie jak działa automatyzacja, testowanie różnych jej wariantów i analiza danych powinna stać się nawykiem. Tylko trzymając rękę na pulsie efektywnie wykorzystasz Marketing Automation.

Interesuje Cię Marketing Automation?  Skorzystaj z 30-dniowej bezpłatnej wersji testowej SALESmanago

 

*źródło danych: https://www.emailmonday.com/marketing-automation-statistics-overview/11

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.