Jak wykorzystać Marketing Automation na rynku szkoleń i kursów. Poznaj wyjątkowe możliwości.

Rynek szkoleń w Polsce jest silnie uzależniony od istnienia i wielkości unijnych dotacji. Wraz z kończącymi się funduszami unijnymi i mimo wszystko występującym spowolnieniem gospodarczym wspomniany rynek czekają zmiany.  W utrzymaniu dotychczasowej pozycji na rynku i zwiększeniu obrotów pomoże wykorzystanie Marketing Automation. Dzięki nowym możliwościom firmy lepiej dostosują swoją ofertę do wymagań rynku i łatwiej dotrą do klientów.

Na zmieniającym się rynku szkoleń firmy szukają nowych metod realizacji szkoleń. Firmy, które skupiały się dotychczas na szkoleniach prowadzonych „offline” próbują swoich sił online i na odwrót. Jak więc ułatwić sobie taką migrację?

Firmy dotychczas realizujące szkolenia online

System SALESmanago wskazuje miejscowości, w których jest najwięcej chętnych na oferowane kursy i szkolenia.

Prowadząc szkolenia online często spotykałem się z pytaniem: Czy możemy zrealizować takie szkolenie stacjonarnie? Rozpoczynając szkolenia stacjonarne będzie nam łatwiej jeśli zaczniemy w dobrym miejscu.  System SALESmanago Marketing Automation monitoruje i identyfikuje osoby na stronie internetowej firmy. Jednym z efektów identyfikacji jest przypisanie geotagu każdemu z kontaktów. Wystarczy, że sprawdzimy ile kontaktów znajduje się w tagu Kraków, Warszawa lub Katowice i dostaniemy gotowy spis miast, gdzie warto zacząć prowadzić kursy i szkolenia.

Automatycznie adresujemy ofertę do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie i miejscu

Sytuacja w której klienci szukają ofert online i chcą z nich skorzystać offline określana jest mianem efektu ROPO(research online purchase offline). Dzięki Marketing Automation dokładnie wiemy kto interesował się ofertą firmy online i w jakim mieście się znajduje. Łącząc te dwie informacje możemy automatycznie wysłać ofertę przeprowadzenia konkretnego szkolenia w danym mieście do osób, które były nim zainteresowane i przebywają w okolicy.

Firmy dotychczas realizujące szkolenia offline

Monitoring behawioralny potencjalnych uczestników szkoleń online

Monitorując i identyfikując zachowanie klientów online dokładnie poznajemy ich potrzeby. Wiemy czym interesował się każdy z naszych potencjalnych klientów. Bazując na tych informacjach system automatycznie podzieli bazę adresową na grupy osób zainteresowanych poszczególnymi szkoleniami. Następnie wysyłamy zaproszenie/ofertę szkolenia online przede wszystkim do osób, które były nim zainteresowane.

Narzędzie do obsługi rejestracji na szkolenia

W systemie SALESmanago dostępny jest moduł wydarzeń. Pozwala on w prosty sposób stworzyć formularz rejestracji na organizowane szkolenie lub kurs, wraz z możliwością skonfigurowania szkoleń cyklicznych. Każdy kto zapisze się przez taki formularz automatycznie trafia na listę osób zapisanych i zostaje oznaczony odpowiednim Tagiem. Następnie oznaczenie Tagiem może wywołać wysyłkę określonych wiadomości np.: potwierdzenia rejestracji, danych do płatności lub szczegółów dotyczących szkolenia.

Możliwości przydatne wszystkim firmom organizującym szkolenia i kursy

Niezależnie czy szkolenia odbywają się online czy offline każda z firm działających na tym rynku może skorzystać na organizowaniu i realizowaniu szkoleń oraz kursów w oparciu o lejki w systemie Marketing Automation.

Zarządzanie szkoleniami w oparciu o „lejki szkoleniowe”

Opierając organizację szkoleń na „lejkach szkoleniowych” można stworzyć oddzielne procesy dla każdego ze szkoleń. Przykładowy lejek może składać się z następujących etapów:

Zainteresowany –> Zarejestrowany –> Uczestnikà –> 1 szkolenie –> 2 szkolenie –> 3 szkolenie –> Zakończone

Jeśli tylko chcemy system może automatycznie wysyłać wiadomości do osób, które znalazły się na kolejnym etapie. Dzięki temu zależnie od etapu klienci otrzymają dodatkowe informacje o kursie, potrzebne materiały, informacje dotyczące kolejnego spotkania lub potwierdzenie ukończenia kursu.

Niewątpliwie rynek szkoleń w Polsce czekają zmiany. Według badania EFS – End of financial suport, 60% firm obawia się, że ich sytuacja zmieni się na gorsze. W większości wypadków firmy, w celu utrzymania dawnej pozycji i zapewnieniu sobie dalszego rozwoju starają się rozszerzyć zakres swoich działań i wykorzystać nowoczesne technologie w procesie szkolenia. Marketing Automation pozwoli usprawnić procesy w firmie i znaleźć nowe możliwości. Dodatkowo automatyzując komunikację z potencjalnymi i aktualnymi klientami zyskujemy więcej czasu na doskonalenia oferty firm i jej rozwój.

Jesteś zainteresowany wykorzystaniem Marketing Automation? Napisz na: info@salesmanago.pl

Lub zobacz DEMO systemu >>

Z systemu można korzystać 30 dni za darmo. Aby skorzystać z systemu wystarczy zarejestrować się na stronie www.salesmanago.pl

 

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]