Jak zacząć z Marketing Automation bez obaw? Kilka porad dla początkujących.

MarketingMimo że automatyzacja marketingu cieszy się dużą popularnością, a statystyki i wskaźniki efektywności takie jak ROI czy ROMI potwierdzają jej skuteczność, to w dalszym ciągu część firm i działów marketingu obawia się przestawienia swoich działań i ukierunkowania strategii na Marketing Automation. Dlaczego pomimo wszystkich dowodów i wsparcia tak się dzieje?

 

Zródło: photogenica.pl

Zapewne większość z nich sądzi, że zaadaptowanie się do nowych warunków okaże się zbyt skomplikowane, kosztowne i będzie wymagało szczególnego zaangażowania. Samo wdrożenie automatyzacji do organizacji pracy nie wymaga wcale tylu zasobów, jak pozornie mogłoby się wydawać. Automatyzacja sama w sobie nie musi być skomplikowana. Gdyby chwilę zastanowić się nad tym jak wiele czynności w codziennym życiu robimy automatycznie, dojdziemy do prostego wniosku: automatyzacja towarzyszy nam każdego dnia, choć nie zdajemy sobie z tego sprawę. Regularnie opłacamy rachunki, przelewamy określoną kwotę na konto oszczędnościowe, prowadzimy podsumowania miesiąca pod kątem wydatków i przychodów.

O czym więc trzeba wiedzieć przymierzając się do automatyzacji marketingu?

Pierwsze wrażenie jest tylko jedno

Nowi subskrybenci są szczególnie cenni z kilku względów. Przede wszystkim pozyskanie każdego kontaktu jest kosztowne, ale i czasochłonne. Druga sprawa to ich zaangażowanie. Są przeważnie ciekawi treści i to, że klikną w maila od nas jest bardziej prawdopodobne niż w przypadku kilkuletnich subskrybentów. Dlatego warto zainwestować nieco wysiłku i czasu chociażby w tzw. ‘welcome message’ czyli automatyczne wiadomości powitalne, które dany użytkownik powinien otrzymywać po rejestracji na stronie, czy wypełnieniu formularza. Tego typu wiadomości mają nawet czterokrotnie większy wskaźnik open rate niż tradycyjny mailing. Co więcej, pozwalają na zainicjowanie pozytywnej relacji z marką, budują stopniowe zaufanie oraz zaangażowanie klienta.

Nie lekceważ potęgi contentu i personalizacji

Interesujący nagłówek, wartościowe case studies, czy po prostu cenne informacje w postaci raportów i statystyk działają jak magnes. Najpierw przyciągają wzrok, budzą zainteresowanie u odbiorcy, aby w konsekwencji pobrał promowane materiały, zostawiając tym samym do siebie kontakt.  Poprzez spięcie formularzy kontaktowych z systemem klasy Marketing Automation będziesz mógł tworzyć bazę nowo pozyskanych leadów wraz z ich adresami e-mail. Później mogą trafić do planowanych kampanii sprzedażowych i konkretnych lejków. Istotne jest również dopasowanie treści do indywidualnego odbiorcy. Tego typu personalizacja jest zawsze mile widziana, ponieważ adresat naszych komunikatów czuje się traktowany wyjątkowo.

Wyczucie czasu kluczem do sukcesu

Automatyzacja pozwala usprawnić serię komunikatów maksymalnie spersonalizowanych do indywidualnych odbiorców. Całość odbywa się na podstawie profilu behawioralnego odbiorcy, który jest systematycznie budowany w oparciu o szczegółowe dane zbierane w trakcie wszystkich jego wizyt na stronie www. Są one później zaciągane do systemu i opisywane przy pomocy specjalnych tagów, czy uruchamianych reguł automatyzacji. Dzięki temu urodziny, rocznice, czy ostatnie zakupy są świetnymi wyzwalaczami dopasowanych czasowo i automatycznie wysyłanych e-maili. Jedyne, co musisz zrobić, to zaplanować na konkretny dzień automatycznego maila, połączonego ze specjalną ofertą i wysłać ją w odpowiednim czasie.

Rezultat?

Większe zaangażowanie potencjalnych klientów i obecnych kontrahentów, przekładające się bezpośrednio nie tylko na wskaźniki typu open rate, ale także na realną sprzedaż i zwiększenie przychodu firmy.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]