Jak zatrzymać użytkownika na stronie i zmienić go w klienta? 7 porad od ekspertów Marketing Automation

salesmanago_robot-przycietyZaledwie 2% klientów e-sklepu konwertuje na sprzedaż, zauważa Adam Schwartz. Można się tą liczbą załamać: tyle Twojego wysiłku w przyciąganiu nowych użytkowników idzie na marne! Ale można też zobaczyć w niej potencjał – wielu nowych klientów możesz jeszcze pozyskać, jeśli zastosujesz poniższe rady. Zbieramy najlepsze praktyki, które pomogą zatrzymać użytkownika na stronie.


Zmień odbiorców w lojalnych klientów. Darmowy ebook


 

1. Banery dynamiczne

Banery dynamiczne zawierają ofertę dopasowaną do profilu konkretnego klienta – każdy użytkownik widzi na nich inne produkty, odpowiadające jego własnej historii przeglądania czy źródłu, z którego przyszedł. Dzięki temu pokazujesz produkty, które są atrakcyjne dla danej osoby i pomagasz jej zadomowić się na stronie www.

 

2. Spersonalizowane popupy

Kiedy użytkownik zbliża się ku górze strony, by otworzyć nową kartę w przeglądarce lub wyjść ze strony, możesz zaserwować mu na popupie produkty dopasowane do jego zainteresowań. Możesz też zaoferować zniżkę, by zwiększyć motywację odbiorcy.

Do precyzyjnego dopasowywania produktów i przewidywania, co dana osoba będzie chciała kupić, wykorzystaj mechanizm SALESmanago Copernicus – Machine Learning & AI. To moduł, który analizuje oglądalność, klikalność i zakupy poszczególnych produktów oraz pozwala dokładnie dopasować ofertę do klienta wykorzystując dane zarówno z jego własnej historii, jak i z analizy całej strony (które produkty są razem oglądane bądź kupowane przez klientów).

 

3. Spersonalizowane formularze kontaktowe

Jak skłonić odbiorcę, by podał nam swoje dane i pozostał z nami w kontakcie? Mimo że deklaratywnie wszyscy nienawidzimy popupów, stanowią one najskuteczniejsze narzędzie Lead Generation. Jednak by działały, muszą być sensownie zaprojektowane, a nie wyświetlane mechanicznie wszystkim odwiedzającym. Identyfikuj użytkowników, by nie pokazywać popupa tym, którzy już podali Ci dane. Nie przesadzaj z ilością wymaganych pól.

Poza tym personalizuj treść. Na podstawie zachowania użytkownika podczas wizyty i źródła, z którego przyszedł, możesz w miarę precyzyjnie stwierdzić, czego poszukuje. Wykorzystaj tę wiedzę do konstrukcji popupa!

Rainbow Tours wyświetla anonimowym użytkownikom popupy ze zdjęciem i nazwą miejsca, do którego dana osoba szuka wycieczki.

 

4. Progresywne profilowanie

Kiedy ktoś pierwszy raz odwiedza Twoją stronę i nie zna Twojej marki, może nie być chętny do podawania Ci od razy swojego numeru telefonu i kiedy zobaczy takie żądanie na popupie, zniechęci się albo poda fałszywy numer. To zrozumiałe. Jednak kiedy ta sama osoba po raz piąty chce pobrać materiał z Twojej strony, możesz zasadnie oczekiwać, że będzie skłonna powiedzieć Ci o sobie nieco więcej.

Praktykę, w której w miarę pogłębiania się relacji z użytkownikiem stopniowo zwiększamy liczbę pozyskiwanych danych, nazywamy progresywnym profilowaniem. To najlepszy sposób, by klienci wypełniali formularze. Redukujesz również w ten sposób zaśmiecanie bazy nieprawdziwymi informacjami.

Dowiedz się więcej o progresywnym profilowaniu.

 

5. Email retargeting

Choć mówiąc „retargeting”, widzimy od razu kampanie display, to nie zapominajmy, że dzięki zaawansowanym narzędziom Marketing Automation możemy wysłać wiadomość email do użytkownika, który nie podał nam jeszcze swoich danych kontaktowych – dzięki zewnętrznym bazom danych.

Kiedy zawrzemy w takiej wiadomości produkty oglądane przez użytkownika i starannie dobierzemy czas wysyłki, możemy odzyskać użytkownika, który wpadł na naszą stronę i zapomniał o zakupach. Wybór kanału email daje znaczącą przewagę – 77% klientów deklaruje, że najbardziej lubią otrzymać wiadomości handlowe w tej formie (Marketingland).

Przeczytaj case study: email retargeting

 

6. Lead Nurturing

Lead Nurturing to cykl wiadomości edukacyjnych, które wysyłasz użytkownikom, którzy dopiero podali Ci dane. Zamiast słać im regularny newsletter, zaczynasz od kilku wiadomości z podstawowymi informacjami dotyczącymi Twojej branży czy produktów tak, by potem łatwiej było klientowi podjąć decyzję i wybrać rozwiązanie idealne dla niego. W ten sposób pomagamy klientom, którzy kochają robić research przed zakupami, zbierać przydatną wiedzę.

Tu zebraliśmy dla Was statystyki dotyczące Lead Nurturing.

 

7. Live chat

Często użytkownik odchodzi, ponieważ nie może znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytanie, a jego motywacja nie jest na tyle duża, by przeszukiwać z zapałem Twoją stronę czy pisać maila. Live chat pozwala na szybki kontakt i rozwianie wątpliwości, a satysfakcjonująca obsługa pozwala użytkownikowi poczuć, że jesteś kompetentny, dbasz o klienta i można Ci zaufać.

 

Istnieje cały wachlarz narzędzi, przy pomocy których możesz zatrzymać klienta na stronie www. Oparte są one o identyfikację użytkownika oraz dobór treści do jego preferencji (banery dynamiczne i popupy z ofertą, spersonalizowane formularze i retargeting) oraz stopniowe budowanie relacji (progresywne profilowanie, Lead Nurturing, Live Chat).

A jakie rozwiązania najlepiej sprawdzają się u Was?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]