Jak zintegrować SALESmanago z Magento 2

Niedawno przeprowadziliśmy integrację SALESmanago marketing automation z popularną otwartą platformą ecommerce Magento 2. Dzięki integracji użytkownicy SALESmanago mogą rozbudować bazę kontaktów o dodatkowe informacje, pozyskane z formularzy uzupełnionych na stronie sklepu internetowego.

Zmiany w Magento 2 w stosunku do poprzedniej wersji

 

Magento 2, najnowsza wersja otwartego oprogramowania sklepu internetowego stawia przede wszystkim na wydajność i kompatybilność. Wspiera najnowsze wersje PHP (od PHP 5.5.x do PHP 7), korzysta z Varnish cachingu oraz optymalizacji pakietów JavaScript. W tym momencie posiada również wbudowane narzędzia do kompresji obrazów umożliwiające zmiany bezpośrednio na serwerze. Usprawniony został również proces cachingu dla danych statystycznych.

Ponadto, unowocześniono interfejs i nawigację. Strona postawiona za pomocą platformy w sposób responsywny skaluje prezentowane treści dostosowując się do urządzenia, na którym są one wyświetlane. Usprawniono workflow tworzenia produktu i zwiększono możliwości jego konfiguracji. Podsumowania koszyków produktowych są bardziej przejrzyste, a sam proces zakupu sprawniejszy i dostosowany do różnych systemów obsługi płatności.

 

Migracja danych z M1 do M2

 

Istnieje możliwość migracji danych z Magento 1.x do Magento 2.0. Niestety nie można przenieść wszystkich danych, a mówiąc ściślej, nie ma możliwości migracji własnych rozszerzeń i motywów użytkownika. Zmian nie trzeba  wprowadzać teraz, starsza wersja będzie oficjalnie wspierana do końca 2018 roku. Magento 2.0 jest wciąż względnie nową i nie do końca stabilną usługą. Aby zlikwidować ten problem konieczna jest dalsza optymalizacja narzędzia. Minusem jest również to, że wciąż niełatwo odnaleźć w sieci wszystkie rozwiązania problemów, a wtyczki do tej wersji nie zawsze są dostępne.

 

Zakres integracji

 

  • Automatyczne dodawanie skryptu monitorującego do kontaktów;
  • Integracja formularzy logowania i rejestracji. Synchronizacja kontaktów po rejestracji, logowaniu, zakupie, zapisie do newslettera, zmianie danych w panelu oraz zmianie decyzji odnośnie subskrypcji;
  • Integracja Zdarzeń zewnętrznych (CART, PURCHASE) dla zalogowanych i niezalogowanych użytkowników (posiadających cookie) oraz WISHLIST (jako typ zdarzenia: inny);
  • Przekazywanie pełnego zakresu danych (nazwa kontaktu, email, telefon, adres, firma, stan kontaktu, data urodzin, data utworzenia) do SALESmanago;
  • Automatyczne przypisywanie tagów przy rejestracji, zakupie oraz zapisie na newsletter;
  • Wtyczka jest przetłumaczona cztery języki: polski, angielski, hiszpański i rosyjski.

 

INSTALACJA

Plik z wtyczką można pobrać tutaj >>

WAŻNE: Opisywana wtyczka integracyjna była testowana i działała z wersjami Magento 2.1.2 / 2.1.4. W momencie jej stworzenia Magento 2 miał pewne błędy, z uwagi na które zalecamy, żeby przeprowadzić tę integrację tylko pod okiem doświadczonego specjalisty IT. Ponadto, choć integracja działa dobrze przy czystej platformie, to trudno przewidzieć jak zachowa się na każdej w pełni skonfigurowanej platformie. Zanim wykonasz tę integrację, upewnij się, że masz kopię zapasową wszystkich danych.

Krok 1

Wypakuj archiwum “SalesmanagoMagento2-v1.0.0.zip” i skopiuj jego zawartość do katalogu <magento-rootfolder>/app/code. Jeśli nie masz utworzonego folderu code utwórz go teraz.

Następnie otwórz plik config.php i dodaj na końcu tabeli następującą linijkę:

‚Salesmanago_Integration’ => 1,

W menu Stores/Configuration pojawi się nowa zakładka ‚SALESmanago’.

Krok 2

Połącz się ze swoim serwerem Magento przez SSH. Wejdź do folderu root Magento i uruchom następujące komendy:

php bin/magento setup:upgrade;

php bin/magento setup:static-content:deploy;

sudo chmod -R 777 var pub/static;

WAŻNE:

setup:upgrade usuwa skompilowany kod i cache, żeby zaktualizować oprogramowanie Magento (dowiedz się więcej tutaj)

setup:static-content:deploy służy do wyświetlania plików statycznych (dowiedz się więcej tutaj)

chmod -R 777 var pub/static zmienia uprawnienia katalogów var i pub/static. Jest konieczne, żeby mieć dostęp do treści  statycznych strony.

Krok 3

W panelu administracyjnym Magento przejdź do Sklepy > Konfiguracja > SALESmanago > Ustawienia konektora.

Ta opcja powinna być dostępna po wykonaniu Kroku 2. Jeśli opcja się nie pojawiła, spróbuj wyczyścić cache w Zarządzaniu Cache.

Następnie wypełnij formularz danymi z menu integracji SALESmanago.

Integracja zakończona.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]