Jak zwiększyć konwersję w E-commerce w oparciu o recenzje?

Recenzje klientów mogą być jednym z najważniejszych czynników, które powodują podjęcie decyzji o zakupie. Mogą one zapewnić kupujących o poprawności swojego wyboru lub pomóc w wyborze innych produktów. Co więcej, są one społecznym dowodem jakości Twoich produktów i budują zaufanie. Jak twierdzi Centrum Badań Spiegel, wyświetlanie recenzji może zwiększyć współczynnik konwersji o 270%.

 
How to Boost Your Ecommerce Conversion Rate With Reviews
 

Niektórzy sprzedawcy wahają się przed użyciem recenzji z obawy o negatywne opinie, gdy tak naprawdę zupełnie nie ma potrzeby się o to martwić!

Po pierwsze, każda niekorzystna recenzja jest dla Ciebie cenną informacją zwrotną – może nadszedł czas na zmiany w obsłudze klienta lub opisie produktu?
Negatywne recenzje dają również wiarygodność Twojego sklepu, ponieważ 95% konsumentów ma podejrzenia co do recenzji, jeśli nie ma złych opinii.
Dodatkowo, jeśli nie dajesz swoim klientom okazji do złożenia zażalenia, znajdą inny sposób i na przykład użyją do tego celu mediów społecznościowych.

Można się zastanawiać czy klienci naprawdę czytają recenzje? W rzeczywistości tak. Badanie pokazuje, że 94% kupujących zazwyczaj czyta opinie.

Teraz wiesz, jak ważne jest, aby sklepy internetowe korzystały z recenzji. Przeczytaj więcej, aby uzyskać wskazówki, jak zwiększyć swój wskaźnik konwersji w E-commerce!

 
Uprość proces, aby uzyskać więcej recenzji

Jeśli chcesz uzyskać więcej recenzji dla swojego sklepu internetowego, musisz sprawić, aby był on przyjazny dla użytkownika. Oczywiście, używaj tylko prostego formularza i pytaj tylko o niezbędne informacje, a nie wszystko co chciałbyś wiedzieć.

Ponadto należy zwrócić uwagę na czas ładowania strony internetowej i wszystkie inne aspekty związane z doświadczeniem użytkownika.

 
Skorzystaj z możliwości follow-upów w emailach

Czas odgrywa tu znaczącą rolę. Wysyłaj swoje wiadomości tuż po zakupie, aby klienci nadal byli podekscytowani nowymi produktami oraz zdumieni Twoją obsługą klienta.

Nie wahaj się wysyłać kilku follow-up’ów. Chociaż pamiętaj, aby uprzejmie zapytać o uczciwe opinie i pokaż, że zależy Ci na wrażeniach i doświadczeniach klientów.
Podkreśl fakt, że pozostawiając recenzję, dany konsument pomaga innym klientom w procesie podejmowania decyzji.

Dodatkowo, możesz zaoferować specjalne zniżki lub wyjątkowe oferty dla tych, którzy podzielili się swoją opinią na temat zakupów w Twoim sklepie internetowym.

 
Poproś o szybką recenzję za pośrednictwem powiadomień Web Push

Ta alternatywa dla poczty elektronicznej może być skuteczna, ponieważ kliknięcie powiadomienia jest znacznie szybsze niż otwarcie wiadomości e-mail. Dodatkowo, nie musisz się martwić o spamowanie swoich klientów, ponieważ dostaną je tylko ci, którzy zaakceptowali otrzymywanie Web Pushy.

Ponownie, zwróć uwagę na czas wysyłki!

 
Nie ukrywaj recenzji na swojej stronie internetowej

Jak to już zostało ustalone wcześniej, recenzje mogą pomóc zwiększyć konwersję.
Ludzie chętnie czytają opinie o produktach, ale muszą one być widoczne. Dlatego też nie umieszczaj ich na dole strony. Pokaż ogólną ocenę w liczbach, gwiazdkach lub w inny sposób i pozwól swoim klientom polegać na innych użytkownikach.

 
Radzenie sobie z negatywnymi opiniami

Niekorzystne opinie zwiększają wiarygodność Twojego sklepu internetowego, a tym samym Twoi klienci nie są podejrzliwi co do fałszywych opinii. Dodatkowo, zawsze możesz odwrócić złe opinie! Odpowiedz szybko, ale zrób to dobrze. Nie kłóć się ze skarżącym klientem. Każdy popełnia błędy, więc potencjalnie także Twój zespół może coś pominąć. Uprzejmie przeproś za niedogodności i co najważniejsze zapewnij, że poprawisz ten problem.
Możesz również rozważyć specjalną ofertę, aby wynagrodzić klientowi zaistniałą sytuację.

Powinieneś mieć takie samo podejście do mediów społecznościowych i zewnętrznych platform do recenzowania.

 
Umieść list w przesyłce

Recenzje są publikowane online, ale nie oznacza to, że nie możesz poprosić o nie w trybie offline. Jeśli ktoś nie otworzy twojego maila z prośbą o opinię, możesz mu o tym przypomnieć w liście dołączonym do Twoich produktów. Po otwarciu przesyłki, klient może natychmiast wypróbować niedawno zakupiony produkt oraz przeczytać Twoją prośbę i zostawić komentarz na stronie.
Trzymamy kciuki za pozytywny!

 
Poproś o zdjęcia i filmy z recenzjami

Prezentacja w formie filmów czy zdjęć nierzadko działa lepiej niż zwykła pisemna opinia i dostarcza więcej informacji o produktach. Nie tylko dają one Twoim klientom możliwość obejrzenia takich materiałów, ale również zachęcają ich do zrobienia tego samego. Najbardziej pomocnych recenzentów możesz nagradzać specjalnymi ofertami.

Używaj serwisów społecznościowych i dedykowanego hashtagu jako formy opinii. Prezentowanie na Twojej stronie internetowej treści wygenerowanych przez użytkowników może być genialnym pomysłem.

 
Dodaj recenzje do kampanii reklamowych w mediach społecznościowych

Wykorzystując cytaty klientów w reklamach nie tylko pokazujesz je osobom poszukującym opinii, ale również możesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.
Pozwól swoim klientom mówić za Twoją markę!

 
Podsumowanie

Recenzje mogą zdziałać cuda dla konwersji w sklepie internetowym. Mogą nawet poprawić SEO! Nie przejmuj się zbytnio negatywnymi opiniami i wykorzystaj je dla swoich korzyści.

Poświęć czas na zaprojektowanie możliwie najlepszej strategii dla pozostawiania opinii, uwzględniając przy tym doświadczenie użytkownika i metody zachęcania klientów do pozostawienia komentarzy na temat zakupionych produktów. Wykonanie takiego planu nie jest jednak końcem tej podróży. Nieustannie optymalizuj proces recenzowania i obserwuj wzrost konwersji.

 
Pobierz checklistę Growcode, która pozwoli zoptymalizować Twój Ecommerce

Jeśli szukasz inspiracji dla swoich kampanii optymalizacyjnych lub jeśli chcesz ocenić i rozwiązać problem z witryną, potrzebujesz 115-punktowej listy kontrolnej optymalizacji handlu elektronicznego Growcode.

Jeśli szukasz inspiracji dla swoich kampanii optymalizacyjnych lub chcesz ocenić swoją witrynę, skorzystaj ze 115-punktowej checklisty optymalizującej Ecommerce. Jest darmowa!

 
 
author: Paweł Ogonowski
Paweł jest współzałożycielem Growcode, pierwszego systemu optymalizacji współczynnika konwersji jako usługi, który gwarantuje wzrost przychodów w E-commerce. Dzięki ponad 10-letniemu doświadczeniu w handlu elektronicznym, Paweł pomaga firmom (np. Limango, Virgin Mobile, Eniro, 4F, Showroom, Budapester) wykorzystywać dane z kanałów internetowych w celu poprawy komfortu użytkowania, co skutkuje wyższymi współczynnikami konwersji, średnią wartością zamówienia i długością życia klienta.

Odwiedź growcode.com i dowiedz się więcej o optymalizacji współczynnika konwersji w E-commerce.

Paweł Ogonowski
co-founder of Growcode

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]