Według najnowszego raportu B2B Content Marketing Trends Report, aż 82% marketerów planuje zwiększyć ilość wytwarzanych treści w ciągu 12 miesięcy. Dobry content pozwala generować nowe kontakty oraz budować i utrzymywać relację z już pozyskanymi. Ma wiele zastosowań i przy okazji daje dobre rezultaty. Jak więc tworzyć treści, które przyniosą nam korzyści?
W B2B najczęściej korzystamy z tradycyjnej formy dostarczania treści, czyli raportów i opracowań danego raportu. Popularność takich form zaczyna systematycznie spadać. Obecnie konsumenci preferują bardziej interaktywne i łatwiej przyswajalne. Dlatego też w wynikach wspominanego raportu widzimy wyraźną zmianę. Pierwsze dwa miejsca to:
- Rekomendacje, treści tworzone z udziałem sławnych ludzi lub własnych klientów: 89%
- Case-study, kazusy, przykłady biznesowe: 88%
Te dwa sposoby przekazywania treści zostały najczęściej wskazywane przez ankietowanych marketerów, jako formy najskuteczniejsze. W tym samym zestawieniu artykuły(whitepapers) spadły, aż na szóstą pozycję. Zwięźle napisany post na blogu, który zachęca do dyskusji konkretną grupę odbiorców jest obecnie bardziej efektywny niż raport.
Do czego najczęściej wykorzystywane są treści w firmach?
W raporcie znajdziemy 5 najpopularniejszych zastosowań, są to:
- Pozyskiwanie nowych kontaktów – 71,3%;
- Osiągnięcie pozycji lidera rynku i edukacja klientów – 49,9%;
- Bezpośrednie pozyskiwanie klientów – 45%;
- Zwiększenie świadomości marki – 41%;
- Przygotowanie pozyskanych kontaktów do zakupu (Lead Nurturing) – 35,4%.
Wiemy do czego wykorzystywany jest content. Jednakże, abyśmy mogli skutecznie realizować te działania to potrzebujemy treści spełniających określone kryteria. Na skuteczność content marketingu najbardziej wpływa jakość tworzonych i dostarczanych treści. Oprócz samej wysokiej jakości musimy również zadbać o kilka innych rzeczy. Do najważniejszych cech dobrych treści marketerzy zaliczyli:
1. Dopasowanie do preferencji odbiorców – istotność
To co chyba najważniejsze w komunikacji. Jeżeli przekazujemy odbiorcy informacje dla niego interesujące to zyskujemy jego uwagę i ciekawość. Skuteczne dopasowanie treści do odbiorcy umożliwiają systemy Marketing Automation. Pozwalają dopasować komunikat do indywidualnego odbiorcy w oparciu o jego zachowanie.
2. Interesujące i atrakcyjne przekazywanie informacji
Ważne jest, żeby całość komunikacji i tworzonych treści miała na celu przekazanie spójnej idei lub historii. Tak, aby stopniowo zaciekawić odbiorcę i stopniowo zagłębić go dostępne informacje.
3. Angażowanie odbiorców do wykonywania różnych akcji
Zaangażowanie jest kluczowe. Jeśli nasze komunikaty będą zachęcać odbiorcę do wykonania określonej czynności, np. zalogowanią się w systemie, pobrania materiałów dodatkowych czy zapisania się na newsletter. Zyskujemy okazję do zbudowania trwałej relacji z konsumentem, pozyskania nowego klienta i co ważne kogoś w rodzaju ambasadora marki.
4. Wsparcie komunikatu kolejnymi treściami uzupełniającymi przekaz
Komunikat tworzymy po to, aby zaciekawić odbiorcę. Skoro zyskamy jego ciekawość to warto mu umożliwić jak najłatwiejsze do dalszych powiązanych treści.
5. Oryginalność
Wszystko co nowe, inne niż wszystkie budzi ciekawość. Dlatego też tworząc treści warto zwrócić uwagę na to, aby nie powielać tego samego rodzaju informacji i nie podawać ich w zmienionej formie. Chcąc przywiązać odbiorcę na dłużej musimy mu zaproponować coraz to inne informacje.
Więcej informacji o tworzeniu treści: 6 zasad, dzięki którym stworzysz treści zwiększające sprzedaż