Jakie kanały komunikacji generują wartościowy ruch w e-Commerce

Jednym z największych wyzwań stojących przed marketerem w e-commerce jest sprowadzenie użytkowników na stronę WWW.  Wyzwaniem jest nie ilość odwiedzających a ich dopasowanie do oferty sklepu. Marketer staje zatem przed ogromem możliwości i musi dobrze wybrać kanały, które przyniosą klientów firmie. MarketingSherpa przeprowadziło badanie wśród 1000 marketerów,  z jego wyników dowiemy się jaki kanał wybrać.

Okazuje się, że dobór kanału komunikacji nie zależy tylko od profilu potencjalnego klienta ale także od wielkości firmy mierzonej wielkością przychodu. W badaniu wzięły udział firmy o przychodzie poniżej 10 000 $ i powyżej 100 mln $. Ich zadaniem było udzielenie odpowiedzi na pytanie: Jakie są kanały generują ruch na Twoją stronę WWW w e-Commere? Każda firma mogła wybrać więcej niż jeden. Wyniki prezentuje wykres poniżej.

Szybko rzuca się w oczy TOP 2 zestawienia, które jest niema jednakowe dla wszystkich ankietowanych firm, czyli e-Mail Marketing i wyszukiwanie organiczne.

e-Mail Marketing generuje największy ruch w e-Commerce?

Wynik mówi Tak. Jednak jak zwykle mamy do czynienia z małym „ale”. e-Mail Marketing, który generuje wartościowy ruch na stronę musi dostarczać wiadomości istotne dla odbiorcy Dopasowane dla niego indywidualnie, zawierające interesującą go treści i wysłane w odpowiednim momencie, czyli wtedy kiedy potrzebuje danych informacji. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie systemów Marketing Automation, które zadbają o to by w automatyczny sposób każdy klient otrzymał, te wiadomości, które znajduje obecnie jako interesujące.

Skuteczność e-Mail Marketingu z Marketing Automation, wynika również z jego powszechności. Dzisiaj ciężko znaleźć osobę, która powie nam „nie mam adresu e-mail i nie korzystam z internetu”. Obok popularności istnieje jeszcze jeden aspekt.  Wiadomość e-mail wymusza na odbiorcy decyzję otwórz albo usuń.  Właśnie dopasowanie e-Mail Marketingu w Marketing Automation sprawia, że więcej osób decyduje otwórz.  Dlatego popularność e-Mail Marketingu jest trochę niższa wśród firm o najniższych przychodach. Wynika to z konieczności wykorzystania technologia. Gdzie minimalny wkład wymaga zakupu systemu do realizacji wysyłek. Wielkość inwestycji warunkować będzie możliwości działania w tym kanale.

Wyszukiwanie organiczne najważniejsze dla firm ze średnimi przychodami

W tej kategorii mieszczą się firmy generujące do 10 000 do 10 milionów dolarów rocznie. Jest to trudna sztuka ale dając widoczne rezultaty. Z jednej strony musimy dbać o to by pozycjonować naszą stronę zgodnie z zasadami wyszukiwarek. Z drugiej natomiast bardzo ważna jest zawartość samej strony WWW, która powinna być maksymalnie wartościowa dla klienta. Po prostu musi na naszej stronie WWW dać klientom to czego potrzebują. Żeby to zrobić warto przeanalizować ich potrzeby. Pomocny tutaj będzie moduł analizy konwersji w SALESmanago Marketing Automation, który pokaże nam skąd pozyskujemy klientów, co robią na stronie WWW, jak reagują na działania marketingowe i kiedy dokonują zakupu, a także czego szukają w wyszukiwarkach w trakcie tego procesu. Dzięki temu lepiej dopasujemy zawartość strony do ich potrzeb.

Social media dobrze sprawdza się w małych sklepach

Zależność jest dosyć prosta im większa firma, tym mniejszy procentowo udział ruchu generowanego przez social media. Taka sytuacja wynika między innymi z ilości danych. Małemu sklepowi łatwiej zgromadzić swoich klientów w social media i skutecznie się z nimi komunikować. Im większy sklep, tym bardziej zróżnicowani klienci i bardziej rozproszeni wśród różnych portali społecznościowych. Dlatego duże firmy skupiają się na konkretnej grupie docelowej i prowadzą działania w ograniczonym zakresie. Problemy dużych firm w social media wynikają z:

  • dużej ilości danych koniecznych do analizy i odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
  • skomplikowanej procedury akceptacji treści przed udostępnieniem.

Efekt skali nie pokrywa się ze specyfiką Social Media, gdzie reakcja powinna być natychmiastowa.

Podsumowanie

W efekcie marketer powinien na bieżąco monitorować źródła pozyskiwania ruchu i skupiać się na strategicznych kanałach komunikacji. Następnie w każdym z nich optymalizować proces komunikacji, tak aby skutecznie docierać do indywidualnych odbiorców. Nie jest to możliwe przy ręcznym wykonywaniu prac. Dlatego coraz więcej firm dostrzega konieczność wdrożenia systemów Marketing Automation, które biorą na siebie ciężar mechanicznych działań i pozwalają ludziom skupić się kreatywnej pracy i optymalizacji procesów.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]