Jakie kanały komunikacji generują wartościowy ruch w e-Commerce

Jednym z największych wyzwań stojących przed marketerem w e-commerce jest sprowadzenie użytkowników na stronę WWW.  Wyzwaniem jest nie ilość odwiedzających a ich dopasowanie do oferty sklepu. Marketer staje zatem przed ogromem możliwości i musi dobrze wybrać kanały, które przyniosą klientów firmie. MarketingSherpa przeprowadziło badanie wśród 1000 marketerów,  z jego wyników dowiemy się jaki kanał wybrać.

Okazuje się, że dobór kanału komunikacji nie zależy tylko od profilu potencjalnego klienta ale także od wielkości firmy mierzonej wielkością przychodu. W badaniu wzięły udział firmy o przychodzie poniżej 10 000 $ i powyżej 100 mln $. Ich zadaniem było udzielenie odpowiedzi na pytanie: Jakie są kanały generują ruch na Twoją stronę WWW w e-Commere? Każda firma mogła wybrać więcej niż jeden. Wyniki prezentuje wykres poniżej.

Szybko rzuca się w oczy TOP 2 zestawienia, które jest niema jednakowe dla wszystkich ankietowanych firm, czyli e-Mail Marketing i wyszukiwanie organiczne.

e-Mail Marketing generuje największy ruch w e-Commerce?

Wynik mówi Tak. Jednak jak zwykle mamy do czynienia z małym „ale”. e-Mail Marketing, który generuje wartościowy ruch na stronę musi dostarczać wiadomości istotne dla odbiorcy Dopasowane dla niego indywidualnie, zawierające interesującą go treści i wysłane w odpowiednim momencie, czyli wtedy kiedy potrzebuje danych informacji. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie systemów Marketing Automation, które zadbają o to by w automatyczny sposób każdy klient otrzymał, te wiadomości, które znajduje obecnie jako interesujące.

Skuteczność e-Mail Marketingu z Marketing Automation, wynika również z jego powszechności. Dzisiaj ciężko znaleźć osobę, która powie nam „nie mam adresu e-mail i nie korzystam z internetu”. Obok popularności istnieje jeszcze jeden aspekt.  Wiadomość e-mail wymusza na odbiorcy decyzję otwórz albo usuń.  Właśnie dopasowanie e-Mail Marketingu w Marketing Automation sprawia, że więcej osób decyduje otwórz.  Dlatego popularność e-Mail Marketingu jest trochę niższa wśród firm o najniższych przychodach. Wynika to z konieczności wykorzystania technologia. Gdzie minimalny wkład wymaga zakupu systemu do realizacji wysyłek. Wielkość inwestycji warunkować będzie możliwości działania w tym kanale.

Wyszukiwanie organiczne najważniejsze dla firm ze średnimi przychodami

W tej kategorii mieszczą się firmy generujące do 10 000 do 10 milionów dolarów rocznie. Jest to trudna sztuka ale dając widoczne rezultaty. Z jednej strony musimy dbać o to by pozycjonować naszą stronę zgodnie z zasadami wyszukiwarek. Z drugiej natomiast bardzo ważna jest zawartość samej strony WWW, która powinna być maksymalnie wartościowa dla klienta. Po prostu musi na naszej stronie WWW dać klientom to czego potrzebują. Żeby to zrobić warto przeanalizować ich potrzeby. Pomocny tutaj będzie moduł analizy konwersji w SALESmanago Marketing Automation, który pokaże nam skąd pozyskujemy klientów, co robią na stronie WWW, jak reagują na działania marketingowe i kiedy dokonują zakupu, a także czego szukają w wyszukiwarkach w trakcie tego procesu. Dzięki temu lepiej dopasujemy zawartość strony do ich potrzeb.

Social media dobrze sprawdza się w małych sklepach

Zależność jest dosyć prosta im większa firma, tym mniejszy procentowo udział ruchu generowanego przez social media. Taka sytuacja wynika między innymi z ilości danych. Małemu sklepowi łatwiej zgromadzić swoich klientów w social media i skutecznie się z nimi komunikować. Im większy sklep, tym bardziej zróżnicowani klienci i bardziej rozproszeni wśród różnych portali społecznościowych. Dlatego duże firmy skupiają się na konkretnej grupie docelowej i prowadzą działania w ograniczonym zakresie. Problemy dużych firm w social media wynikają z:

  • dużej ilości danych koniecznych do analizy i odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
  • skomplikowanej procedury akceptacji treści przed udostępnieniem.

Efekt skali nie pokrywa się ze specyfiką Social Media, gdzie reakcja powinna być natychmiastowa.

Podsumowanie

W efekcie marketer powinien na bieżąco monitorować źródła pozyskiwania ruchu i skupiać się na strategicznych kanałach komunikacji. Następnie w każdym z nich optymalizować proces komunikacji, tak aby skutecznie docierać do indywidualnych odbiorców. Nie jest to możliwe przy ręcznym wykonywaniu prac. Dlatego coraz więcej firm dostrzega konieczność wdrożenia systemów Marketing Automation, które biorą na siebie ciężar mechanicznych działań i pozwalają ludziom skupić się kreatywnej pracy i optymalizacji procesów.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]