Jakie korzyści dla działu sprzedaży niesie za sobą wdrożenie Marketing Automation?

penNarzędzia i systemy do automatyzacji marketingu stają się coraz popularniejsze nie tylko wśród dużych firm, ale także wśród tych mniejszych, zatrudniających kilkunastu czy kilkudziesięciu pracowników. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy dysponujemy ograniczonymi zasobami, systemy do automatyzacji marketingu wychodzą na przeciw oczekiwaniom mniejszych przedsiębiorców, czy dopiero rozwijających się start-upów. Dlaczego tak się dzieje?

Przede wszystkim, Marketing Automation to wielofunkcyjne narzędzie, pozwalające zmniejszyć koszty przy jednoczesnym podniesieniu wydajności. Jak Marketing Automation realnie wpływa na zwiększenie produktywności działu handlowego? Według badań Forrester Research firmy wykorzystujące cykl maili edukacyjno – informacyjnych, czyli tzw. ‘Lead Nurturing’ generują o 50% więcej lead’ów przygotowanych do sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu wskaźnika cost per lead o 33%.

Automatyzacja marketingu jest w stanie znacząco podnieść poziom efektywności działu handlowego dzięki kilku podstawowych możliwościom systemów tej klasy. O czym więc należy bezwzględnie pamiętać?

Tylko dobrze przygotowane lead’y powinny trafić do działu sprzedaży.

W jaki sposób oddzielić leady, które są już gotowe na kontakt z handlowcem od tych, które należy najpierw odpowiednio do tego przygotować? Marketing Automation pozwala na monitorowanie konkretnych kontaktów, tego czym interesowali się na danej stronie www,  ich ścieżki zakupowej, czy pobranych materiałów. W oparciu o tego typu dane system buduje profil behawioralny konkretnej osoby, wraz z odpowiednią segmentacją. W oparciu o zgromadzone informacje, o wiele łatwiej i z większą skutecznością możemy wyselekcjonować te kontakty, których zachowania sugerują, że są już gotowe na kontakt z handlowcem. Natomiast dział sprzedaży na podstawie swoich doświadczeń również może pomóc w określeniu tego, jakie cechy charakteryzują kontakty już przygotowane do momentu zakupu.  W końcu to oni mają (często bezpośredni) kontakt z potencjalnym klientem i na podstawie swoich doświadczeń również moja znacząco wpłynąć na proces przygotowywania lead’ów od  momentu ich pozyskania.

Scoring kontaktu odzwierciedlaniem zaangażowania.  

Lead Scoring to najprościej rzecz ujmując system przypisywania punktów konkretnemu leadowi na jego karcie kontaktu. W zależności od stopnia zainteresowania oraz aktywności przejawiającej się w obrębie danej strony internetowej system może przypisywać zróżnicowaną ilość punktów, odpowiadających danej czynności. Może to być pobranie materiałów ze strony, zapisanie się na newsletter, odwiedzenie konkretnej podstrony – na przykład z cennikiem. Jeśli dany kontakt poprzez swoją aktywność i zaangażowanie osiągnie predefiniowany przez nas próg (określoną liczbę punktów scoringu), system Marketing Automation może wysłać alert na przykład do działu handlowego z krótką informacją na temat tego, że dany kontakt z dużym prawdopodobieństwem jest już gotowy do dalszego etapu procesu sprzedażowego. Tego typu powiadomienia pozwalają poszczególnych handlowcom reagować niemal natychmiastowo, zwiększając tym samym możliwość dotarcia do klienta w momencie, kiedy najsilniej jest zainteresowany ofertą.

Podsumowanie

Informacje zbierane przez systemy do automatyzacji marketingu, dostępne w czasie rzeczywistym są nieocenionym źródłem sprawdzonych informacji o potencjalnych klientach. Często okazują się po prostu niezbędne, aby sprawnie przeprowadzić procesy marketingowo – sprzedażowe. Kolejnym ich atutem jest możliwość zaoszczędzenia czasu obu działów na ręcznym monitorowaniu zachowań kontaktów na stronie, czy tworzeniu komunikatów marketingowych. Podczas gdy system zaciąga kolejne dane o potencjalnych klientach, zarówno marketing jak i sprzedaż mogą w tym czasie realizować inne czynności, wymagające ich nieustannej uwagi.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]