Już 12 czerwca w Warszawie kolejna edycja warsztatów SALESmanago Marketing Automation Specialist

Niewiele ponad miesiąc temu, po wyczerpujących całodniowych warsztatach, krakowski bunkier sztuki opuścili pierwsi w Polsce certyfikowani specjaliści SALESmanago Marketing Automation Specialist. W drugim tygodniu czerwca w Warszawie kolejni marketerzy zdobędą jedną z najbardziej poszukiwanych na rynku pracy umiejętności – wykorzystywania Big Data do zwiększania sprzedaży przy użyciu Marketing Automation.

 

Marketing wciąż się zmienia. Wiedza sprzed kilkunastu miesięcy dziś jest bezużyteczna.

Marketing to jeden z najszybciej zmieniających się elementów prowadzenia biznesu. Nawet specjalistyczna wiedza sprzed roku może być nieaktualna choćby w obliczu zmian algorytmów Facebooka i Google. Posługując się najlepszymi praktykami sprzed kilkunastu miesięcy możemy być mocno zaskoczeni, gdy okaże się, że triki które wówczas zwiększały zasięg i pozycje teraz powodują  ich spadek. Ci marketerzy, którzy nie zauważyli spadku zasięgu w serwisach społecznościowych i nie przekserowali ruchu na własną stronę słono płacą teraz za to przeoczenie, wydając ogromne pieniądze na sponsorowanie postów, które nie wyświetlają się już prawie nikomu.

Podobnie jest choćby w E-mail Marketingu – wysyłanie codziennie newslettera do całej bazy subskrybentów już od kilku lat należy do marketingowego faux pas. Outboundowe, atakujące masowo kampanie reklamowe nie pomogą już zwiększyć sprzedaży. Uczą się wszak nie tylko marketerzy, ale przede wszystkim konsumenci, a Ci poznali się już dobrze na marketingowych zagrywkach. Wiedzą również doskonale, gdzie znajdą przycisk „Dodaj do spamu” i nie mają skrupułów przed wykorzystywaniem go za każdym razem, gdy ktoś bombarduje ich ofertami.

Ewolucja marketingu zmierza w kierunku dopasowania komunikacji do potrzeb klienta

Marketing ewoluuje na wiele równoległych sposobów, ale ewolucja ta zawsze sprowadza się do jednego – dotarcia z komunikatem marketingowym do właściwego człowieka. Niezależnie od tego, czy mówimy o pisaniu właściwych treści (Content Marketing), byciu tam, gdzie będzie szukał nas odbiorca (Inboud), behawioralnie kreowanych komunikatach (Marketing Automation), dopasowaniu reklamy do odbiorców na Facebooku (Custom Audience) czy wreszcie remarketingu RTB – każdy z tych kierunków wymaga zebrania danych o odbiorcy, odpowiedniego przeanalizowania ich i dopasowania komunikatów. Najlepiej, gdy odbywa się to w pełni automatycznie w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Obsługa Fast Data i Big Data wymaga złożonych systemów i umiejętności analitycznych

Tu pojawia się potrzeba umiejętności wdrożenia, wykorzystania i włączenia do strategii marketingowej oprogramowania do obróbki Fast Data i automatycznego kreowania personalizowanej komunikacji marketingowej. Stąd właśnie bierze się tak dynamiczny wzrost systemów Marketing Automation, które są najlepszym możliwym narzędziem współczesnego marketera chcącego realizować powyższe cele.

Marketing Automation jest jednym z filarów w portfolio marketera A.D. 2014

O tym jak poszukiwane są te umiejętności możemy przekonać się naocznie szukając ofert pracy. Każde stanowisko choćby tylko ocierające się o Digital marketing traktuje znajomość Marketing Automation jako wielki plus w ocenie kandydata. Przy rekrutacji na wyższe stanowiska managerskie znajomość zagadnień związanych z automatyzacją jest już coraz częściej konieczna, aby w ogóle doszło do pierwszej rozmowy.  Spojrzenie na kilka przykładowych ofert pokazuje nam, jak ważną częścią wachlarza umiejętności marketera jest znajomość automatyzacji.

 

 

Znajomość SALESmanago jest ogromnym atutem – z systemu tego korzysta ponad 80% rynku

Sama znajomość teorii jest ogromnym atutem, ale prawdziwym wyzwaniem jest wdrożenie jej w życie. Do tego niezbędne jest dobre poznanie możliwości i tajników obsługi narzędzi, z których korzystamy lub będziemy korzystać w pracy. W Polsce znajomość SALESmanago wydaje się niezbędna – z systemu korzysta ponad 1000 klientów, co stanowi przeważającą większość całego rynku Marketing Automation w Polsce i Europie Środkowej. SALESmanago jest narzędziem o bardzo szerokich możliwościach – równie szeroka jest też możliwość konfiguracji, stąd dzięki doskonałej znajomości tych możliwości marketer jest w stanie wdrożyć do swojej firmy skuteczne strategie działań promocyjnych i sprzedażowych.

Jeśli chcesz poznać możliwości Marketing Automation i zostać jednym z kilkudziesięciu certyfikowanych specjalistów SALESmanago Marketing Automation Specialist na świecie – zapisz się na warsztaty 12 czerwca w Warszawie. Program i warunku uczestnictwa sprawdź na warsztaty.marketing-automation.pl

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]