Niewiele ponad miesiąc temu, po wyczerpujących całodniowych warsztatach, krakowski bunkier sztuki opuścili pierwsi w Polsce certyfikowani specjaliści SALESmanago Marketing Automation Specialist. W drugim tygodniu czerwca w Warszawie kolejni marketerzy zdobędą jedną z najbardziej poszukiwanych na rynku pracy umiejętności – wykorzystywania Big Data do zwiększania sprzedaży przy użyciu Marketing Automation.
Marketing wciąż się zmienia. Wiedza sprzed kilkunastu miesięcy dziś jest bezużyteczna.
Marketing to jeden z najszybciej zmieniających się elementów prowadzenia biznesu. Nawet specjalistyczna wiedza sprzed roku może być nieaktualna choćby w obliczu zmian algorytmów Facebooka i Google. Posługując się najlepszymi praktykami sprzed kilkunastu miesięcy możemy być mocno zaskoczeni, gdy okaże się, że triki które wówczas zwiększały zasięg i pozycje teraz powodują ich spadek. Ci marketerzy, którzy nie zauważyli spadku zasięgu w serwisach społecznościowych i nie przekserowali ruchu na własną stronę słono płacą teraz za to przeoczenie, wydając ogromne pieniądze na sponsorowanie postów, które nie wyświetlają się już prawie nikomu.
Podobnie jest choćby w E-mail Marketingu – wysyłanie codziennie newslettera do całej bazy subskrybentów już od kilku lat należy do marketingowego faux pas. Outboundowe, atakujące masowo kampanie reklamowe nie pomogą już zwiększyć sprzedaży. Uczą się wszak nie tylko marketerzy, ale przede wszystkim konsumenci, a Ci poznali się już dobrze na marketingowych zagrywkach. Wiedzą również doskonale, gdzie znajdą przycisk „Dodaj do spamu” i nie mają skrupułów przed wykorzystywaniem go za każdym razem, gdy ktoś bombarduje ich ofertami.
Ewolucja marketingu zmierza w kierunku dopasowania komunikacji do potrzeb klienta
Marketing ewoluuje na wiele równoległych sposobów, ale ewolucja ta zawsze sprowadza się do jednego – dotarcia z komunikatem marketingowym do właściwego człowieka. Niezależnie od tego, czy mówimy o pisaniu właściwych treści (Content Marketing), byciu tam, gdzie będzie szukał nas odbiorca (Inboud), behawioralnie kreowanych komunikatach (Marketing Automation), dopasowaniu reklamy do odbiorców na Facebooku (Custom Audience) czy wreszcie remarketingu RTB – każdy z tych kierunków wymaga zebrania danych o odbiorcy, odpowiedniego przeanalizowania ich i dopasowania komunikatów. Najlepiej, gdy odbywa się to w pełni automatycznie w czasie zbliżonym do rzeczywistego.
Obsługa Fast Data i Big Data wymaga złożonych systemów i umiejętności analitycznych
Tu pojawia się potrzeba umiejętności wdrożenia, wykorzystania i włączenia do strategii marketingowej oprogramowania do obróbki Fast Data i automatycznego kreowania personalizowanej komunikacji marketingowej. Stąd właśnie bierze się tak dynamiczny wzrost systemów Marketing Automation, które są najlepszym możliwym narzędziem współczesnego marketera chcącego realizować powyższe cele.
Marketing Automation jest jednym z filarów w portfolio marketera A.D. 2014
O tym jak poszukiwane są te umiejętności możemy przekonać się naocznie szukając ofert pracy. Każde stanowisko choćby tylko ocierające się o Digital marketing traktuje znajomość Marketing Automation jako wielki plus w ocenie kandydata. Przy rekrutacji na wyższe stanowiska managerskie znajomość zagadnień związanych z automatyzacją jest już coraz częściej konieczna, aby w ogóle doszło do pierwszej rozmowy. Spojrzenie na kilka przykładowych ofert pokazuje nam, jak ważną częścią wachlarza umiejętności marketera jest znajomość automatyzacji.
Znajomość SALESmanago jest ogromnym atutem – z systemu tego korzysta ponad 80% rynku
Sama znajomość teorii jest ogromnym atutem, ale prawdziwym wyzwaniem jest wdrożenie jej w życie. Do tego niezbędne jest dobre poznanie możliwości i tajników obsługi narzędzi, z których korzystamy lub będziemy korzystać w pracy. W Polsce znajomość SALESmanago wydaje się niezbędna – z systemu korzysta ponad 1000 klientów, co stanowi przeważającą większość całego rynku Marketing Automation w Polsce i Europie Środkowej. SALESmanago jest narzędziem o bardzo szerokich możliwościach – równie szeroka jest też możliwość konfiguracji, stąd dzięki doskonałej znajomości tych możliwości marketer jest w stanie wdrożyć do swojej firmy skuteczne strategie działań promocyjnych i sprzedażowych.
Jeśli chcesz poznać możliwości Marketing Automation i zostać jednym z kilkudziesięciu certyfikowanych specjalistów SALESmanago Marketing Automation Specialist na świecie – zapisz się na warsztaty 12 czerwca w Warszawie. Program i warunku uczestnictwa sprawdź na warsztaty.marketing-automation.pl