Już 12 czerwca w Warszawie kolejna edycja warsztatów SALESmanago Marketing Automation Specialist

Niewiele ponad miesiąc temu, po wyczerpujących całodniowych warsztatach, krakowski bunkier sztuki opuścili pierwsi w Polsce certyfikowani specjaliści SALESmanago Marketing Automation Specialist. W drugim tygodniu czerwca w Warszawie kolejni marketerzy zdobędą jedną z najbardziej poszukiwanych na rynku pracy umiejętności – wykorzystywania Big Data do zwiększania sprzedaży przy użyciu Marketing Automation.

 

Marketing wciąż się zmienia. Wiedza sprzed kilkunastu miesięcy dziś jest bezużyteczna.

Marketing to jeden z najszybciej zmieniających się elementów prowadzenia biznesu. Nawet specjalistyczna wiedza sprzed roku może być nieaktualna choćby w obliczu zmian algorytmów Facebooka i Google. Posługując się najlepszymi praktykami sprzed kilkunastu miesięcy możemy być mocno zaskoczeni, gdy okaże się, że triki które wówczas zwiększały zasięg i pozycje teraz powodują  ich spadek. Ci marketerzy, którzy nie zauważyli spadku zasięgu w serwisach społecznościowych i nie przekserowali ruchu na własną stronę słono płacą teraz za to przeoczenie, wydając ogromne pieniądze na sponsorowanie postów, które nie wyświetlają się już prawie nikomu.

Podobnie jest choćby w E-mail Marketingu – wysyłanie codziennie newslettera do całej bazy subskrybentów już od kilku lat należy do marketingowego faux pas. Outboundowe, atakujące masowo kampanie reklamowe nie pomogą już zwiększyć sprzedaży. Uczą się wszak nie tylko marketerzy, ale przede wszystkim konsumenci, a Ci poznali się już dobrze na marketingowych zagrywkach. Wiedzą również doskonale, gdzie znajdą przycisk „Dodaj do spamu” i nie mają skrupułów przed wykorzystywaniem go za każdym razem, gdy ktoś bombarduje ich ofertami.

Ewolucja marketingu zmierza w kierunku dopasowania komunikacji do potrzeb klienta

Marketing ewoluuje na wiele równoległych sposobów, ale ewolucja ta zawsze sprowadza się do jednego – dotarcia z komunikatem marketingowym do właściwego człowieka. Niezależnie od tego, czy mówimy o pisaniu właściwych treści (Content Marketing), byciu tam, gdzie będzie szukał nas odbiorca (Inboud), behawioralnie kreowanych komunikatach (Marketing Automation), dopasowaniu reklamy do odbiorców na Facebooku (Custom Audience) czy wreszcie remarketingu RTB – każdy z tych kierunków wymaga zebrania danych o odbiorcy, odpowiedniego przeanalizowania ich i dopasowania komunikatów. Najlepiej, gdy odbywa się to w pełni automatycznie w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Obsługa Fast Data i Big Data wymaga złożonych systemów i umiejętności analitycznych

Tu pojawia się potrzeba umiejętności wdrożenia, wykorzystania i włączenia do strategii marketingowej oprogramowania do obróbki Fast Data i automatycznego kreowania personalizowanej komunikacji marketingowej. Stąd właśnie bierze się tak dynamiczny wzrost systemów Marketing Automation, które są najlepszym możliwym narzędziem współczesnego marketera chcącego realizować powyższe cele.

Marketing Automation jest jednym z filarów w portfolio marketera A.D. 2014

O tym jak poszukiwane są te umiejętności możemy przekonać się naocznie szukając ofert pracy. Każde stanowisko choćby tylko ocierające się o Digital marketing traktuje znajomość Marketing Automation jako wielki plus w ocenie kandydata. Przy rekrutacji na wyższe stanowiska managerskie znajomość zagadnień związanych z automatyzacją jest już coraz częściej konieczna, aby w ogóle doszło do pierwszej rozmowy.  Spojrzenie na kilka przykładowych ofert pokazuje nam, jak ważną częścią wachlarza umiejętności marketera jest znajomość automatyzacji.

 

 

Znajomość SALESmanago jest ogromnym atutem – z systemu tego korzysta ponad 80% rynku

Sama znajomość teorii jest ogromnym atutem, ale prawdziwym wyzwaniem jest wdrożenie jej w życie. Do tego niezbędne jest dobre poznanie możliwości i tajników obsługi narzędzi, z których korzystamy lub będziemy korzystać w pracy. W Polsce znajomość SALESmanago wydaje się niezbędna – z systemu korzysta ponad 1000 klientów, co stanowi przeważającą większość całego rynku Marketing Automation w Polsce i Europie Środkowej. SALESmanago jest narzędziem o bardzo szerokich możliwościach – równie szeroka jest też możliwość konfiguracji, stąd dzięki doskonałej znajomości tych możliwości marketer jest w stanie wdrożyć do swojej firmy skuteczne strategie działań promocyjnych i sprzedażowych.

Jeśli chcesz poznać możliwości Marketing Automation i zostać jednym z kilkudziesięciu certyfikowanych specjalistów SALESmanago Marketing Automation Specialist na świecie – zapisz się na warsztaty 12 czerwca w Warszawie. Program i warunku uczestnictwa sprawdź na warsztaty.marketing-automation.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]