Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

 
 

Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:

 

Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne

 

Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% możliwość przeczytania recenzji i opisów produktów (Bazaarvoice).

46% konsumentów wybiera swoje telefony komórkowe do przeglądania Internetu. Laptopy to najlepszy wybór dla 26% konsumentów, a tablety tylko dla 10%.

Jeszcze ciekawsze jest to, gdzie faktycznie klienci kupują: 44% trzyma się telefonów, ale 28% wybiera laptopy, co oznacza wzrost o 2 punkty procentowe. Użytkownicy tabletów pozostają wierni swoim urządzeniom; te same 10% przegląda i kupuje za ich pomocą. Wydaje się, że niektórzy kupujący bardziej ufają komputerom, jeśli chodzi o finalizację umowy.

Powodem może być większa wygoda zakupów komputerowych. Przeglądanie witryn na telefonach może być niewygodne dla niektórych użytkowników. Prawdopodobnie dlatego App Annie przewidziała, że ​​w czwartym kwartale 2021 r. kupujący w USA spędzą ponad 900 milionów godzin na mobilnych aplikacjach zakupowych. Aplikacje są po prostu wygodniejsze w nawigacji niż strony internetowe.

Dane z eMarketer potwierdzają wszystkie te ustalenia i przewidywania, wskazując, że handel mobilny wzrośnie o 18,8% do 97,15 miliarda dolarów w okresie świątecznym i osiągnie prawie 4,5 biliona dolarów, czyli 69,9% całkowitej sprzedaży detalicznej w handlu elektronicznym do 2024 roku.

Naszym zdaniem, biorąc pod uwagę, że urządzenia mobilne od dłuższego czasu niemal w równym stopniu obsługują eCommerce, co komputery, te ostatnie wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze. Czynnikami powstrzymującymi klientów przed całkowitą mobilnością może być większa wygoda nawigacji komputera i wynikająca z tego łatwość znajdowania poszukiwanych rzeczy.

Innym czynnikiem może być niedostateczne wykorzystanie technologii wspierających handel mobilny przez eCommerce. Jednak te technologie istnieją i jak pokazujemy później, są w zasięgu eCommerce.

 

Klienci oczekują, że łatwo znajdą to, czego szukają

 

Zgodnie z wynikami raportu CommerceNext, sponsorowanego przez ContentSquare, założenie łatwości wyszukiwania pozostaje kluczowym czynnikiem dla klientów korzystających z Internetu, ale nie do końca mobilnych.

W ankiecie CommerceNext, 42% uczestników wskazało „Łatwość znalezienia tego, czego szukam (np. konkretnych funkcji, kolorów, rozmiarów itp.)” jako odpowiedź na pytanie „Czego szukasz w witrynie internetowej podczas zakupów online?”

Warto zauważyć, że ta odpowiedź była trzecią najczęściej wybieraną, zaraz po oczywistych odpowiedziach, takich jak „Ceny” oraz „Okazje i promocje”.

Nawigacja to największy powód, dla którego klienci wrócą — to teraz równie ważny atut marki, jak wygodna dostawa. Na pytanie „Jakie aspekty zakupów online sprawiają, że chcesz kupować w witrynie w przyszłości?” 38% odpowiedziało: „Witryna, która jest łatwa w nawigacji”.

Wniosek, jaki wyciągamy z tych wyników, jest taki, że „nawigacja” może być rozumiana jako równoznaczna z „łatwością znajdowania”.

 

…i wierzą recenzjom

 

36% uczestników ww. ankiety wskazało „Recenzje produktów” jako odpowiedź na pytanie „Czego szukasz w serwisie podczas zakupów online?”

Na pytanie „Jakie treści są dla Ciebie najbardziej przydatne podczas zakupów online?” 59% respondentów odpowiedziało: „Recenzje/recenzje produktów”. Była to druga najczęściej wybierana odpowiedź, po „Szczegółowej specyfikacji produktu” (68%).

To wyraźnie pokazuje, jak ważny w eCommerce jest social proof.

 

…ale nie chcą, aby ich informacje były udostępniane osobom trzecim

 

Co ciekawe, 38% ankietowanych na pytanie „Czego szukasz w witrynie internetowej podczas zakupów online?” odpowiedziało: „Świadomości, że moje dane osobowe są bezpieczne i nie są udostępniane stronom trzecim”.

To wspiera nasze stanowisko w sprawie przyszłości eCommerce: Klienci chcą spersonalizowanych ofert, ale aby je otrzymać, chcą przekazywać swoje dane osobowe i preferencje tylko wybranym markom.

Dokładnie tak jak w sklepach stacjonarnych, klienci chcą nawiązywać z markami osobiste, konsensualne relacje oparte na fundamencie wzajemnego zaufania i szacunku.

 

Istnieją technologie, które mogą pomóc!

 

Biorąc pod uwagę, jak wydajne są dzisiejsze smartfony, zaskakujące jest to, że tylko około połowa kupujących używa ich do przeglądania i kupowania. Jak już wspomnieliśmy, problemem może być po prostu szeroko rozumiana CX. Oprócz frontendów eCommerce, wiele innych technologii jest w stanie poprawić doświadczenia klientów, pomóc im znaleźć to, czego szukają i popchnąć ich do działania w kanale mobilnym.

 

Funkcjonalność Mobile Marketing

 

Ta funkcjonalność wykorzystuje urządzenie mobilne klienta do dostarczania ofert 1-do-1 w dowolne miejsce za pomocą wiadomości SMS, powiadomień push i aplikacji do przesyłania wiadomości. Zintegruj MobileApp Marketing Automation, aby śledzić korzystanie z aplikacji, budować dynamiczne segmenty behawioralne i wysyłać prawdziwie wielokanałowe kampanie.

 
 

Funkcjonalność ma ogromny potencjał, aby zachęcić klientów do działania w kanale mobilnym.

 

Funkcjonalność Website Personalization

 

Dzięki tej funkcji możesz sprawić, że odwiedzający Twoją witrynę poczują się jak w domu dzięki personalizacji w czasie rzeczywistym, obniżając współczynnik odrzuceń. Umożliwia to zastąpienie ogólnych ofert ofertami specjalnie dostosowanymi do klientów.

 
 

Ta funkcja odpowiada na pragnienie klientów, aby „łatwo znaleźć to, czego szukają”. Spersonalizowana treść oznacza wyświetlanie tylko preferowanych produktów, co ogranicza potrzebę przeglądania całej witryny w celu znalezienia odpowiedniej oferty.

 

Funkcjonalność Social Proof

 

Dzięki Social Proof możesz stworzyć unikalne, interaktywne doświadczenie klienta w procesie zakupu, wyświetlając proste powiadomienia na stronie produktu, które pokazują jakie zainteresowanie produkt budzi wśród innych użytkowników.

 
 

Customer Preference Center

 

To jedna z naszych najnowszych funkcjonalności, która może zrewolucjonizować eCommerce. Customer Preference Center to pierwsze na świecie narzędzie, które umożliwia zbieranie, zarządzanie i działanie na danych typu zero-party!

Dane typu zero-party to takie, które klient świadomie i celowo udostępnia firmie. Nie jest to wywnioskowane z zachowania, jak dane first i third-party. Dostarczają najbardziej jednoznacznie wyrażoną wiedzę o klientach, ich potrzebach, preferencjach, preferowanych przedziałach cenowych, ofertach, które chcą otrzymywać, kanałach komunikacji itp.

To najbardziej wiarygodny i trafny zbiór informacji o Twoich klientach.

 
 

Dane gromadzone za pośrednictwem Customer Preference Center wzbogacają ujednolicony profil klienta w CDP, a następnie są łatwe w obsłudze, np. w Regułach automatyzacji.

 
 

Pozwala to nie tylko lepiej spersonalizować stronę, ale również wysyłać niezwykle zindywidualizowane oferty za pośrednictwem:

  • SMS
  • E-mail
  • Powiadomienia WebPush

Zwiększa to Twój potencjał zachęcania klientów do działania w kanale mobilnym.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]