Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

 
 

Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:

 

Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne

 

Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% możliwość przeczytania recenzji i opisów produktów (Bazaarvoice).

46% konsumentów wybiera swoje telefony komórkowe do przeglądania Internetu. Laptopy to najlepszy wybór dla 26% konsumentów, a tablety tylko dla 10%.

Jeszcze ciekawsze jest to, gdzie faktycznie klienci kupują: 44% trzyma się telefonów, ale 28% wybiera laptopy, co oznacza wzrost o 2 punkty procentowe. Użytkownicy tabletów pozostają wierni swoim urządzeniom; te same 10% przegląda i kupuje za ich pomocą. Wydaje się, że niektórzy kupujący bardziej ufają komputerom, jeśli chodzi o finalizację umowy.

Powodem może być większa wygoda zakupów komputerowych. Przeglądanie witryn na telefonach może być niewygodne dla niektórych użytkowników. Prawdopodobnie dlatego App Annie przewidziała, że ​​w czwartym kwartale 2021 r. kupujący w USA spędzą ponad 900 milionów godzin na mobilnych aplikacjach zakupowych. Aplikacje są po prostu wygodniejsze w nawigacji niż strony internetowe.

Dane z eMarketer potwierdzają wszystkie te ustalenia i przewidywania, wskazując, że handel mobilny wzrośnie o 18,8% do 97,15 miliarda dolarów w okresie świątecznym i osiągnie prawie 4,5 biliona dolarów, czyli 69,9% całkowitej sprzedaży detalicznej w handlu elektronicznym do 2024 roku.

Naszym zdaniem, biorąc pod uwagę, że urządzenia mobilne od dłuższego czasu niemal w równym stopniu obsługują eCommerce, co komputery, te ostatnie wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze. Czynnikami powstrzymującymi klientów przed całkowitą mobilnością może być większa wygoda nawigacji komputera i wynikająca z tego łatwość znajdowania poszukiwanych rzeczy.

Innym czynnikiem może być niedostateczne wykorzystanie technologii wspierających handel mobilny przez eCommerce. Jednak te technologie istnieją i jak pokazujemy później, są w zasięgu eCommerce.

 

Klienci oczekują, że łatwo znajdą to, czego szukają

 

Zgodnie z wynikami raportu CommerceNext, sponsorowanego przez ContentSquare, założenie łatwości wyszukiwania pozostaje kluczowym czynnikiem dla klientów korzystających z Internetu, ale nie do końca mobilnych.

W ankiecie CommerceNext, 42% uczestników wskazało „Łatwość znalezienia tego, czego szukam (np. konkretnych funkcji, kolorów, rozmiarów itp.)” jako odpowiedź na pytanie „Czego szukasz w witrynie internetowej podczas zakupów online?”

Warto zauważyć, że ta odpowiedź była trzecią najczęściej wybieraną, zaraz po oczywistych odpowiedziach, takich jak „Ceny” oraz „Okazje i promocje”.

Nawigacja to największy powód, dla którego klienci wrócą — to teraz równie ważny atut marki, jak wygodna dostawa. Na pytanie „Jakie aspekty zakupów online sprawiają, że chcesz kupować w witrynie w przyszłości?” 38% odpowiedziało: „Witryna, która jest łatwa w nawigacji”.

Wniosek, jaki wyciągamy z tych wyników, jest taki, że „nawigacja” może być rozumiana jako równoznaczna z „łatwością znajdowania”.

 

…i wierzą recenzjom

 

36% uczestników ww. ankiety wskazało „Recenzje produktów” jako odpowiedź na pytanie „Czego szukasz w serwisie podczas zakupów online?”

Na pytanie „Jakie treści są dla Ciebie najbardziej przydatne podczas zakupów online?” 59% respondentów odpowiedziało: „Recenzje/recenzje produktów”. Była to druga najczęściej wybierana odpowiedź, po „Szczegółowej specyfikacji produktu” (68%).

To wyraźnie pokazuje, jak ważny w eCommerce jest social proof.

 

…ale nie chcą, aby ich informacje były udostępniane osobom trzecim

 

Co ciekawe, 38% ankietowanych na pytanie „Czego szukasz w witrynie internetowej podczas zakupów online?” odpowiedziało: „Świadomości, że moje dane osobowe są bezpieczne i nie są udostępniane stronom trzecim”.

To wspiera nasze stanowisko w sprawie przyszłości eCommerce: Klienci chcą spersonalizowanych ofert, ale aby je otrzymać, chcą przekazywać swoje dane osobowe i preferencje tylko wybranym markom.

Dokładnie tak jak w sklepach stacjonarnych, klienci chcą nawiązywać z markami osobiste, konsensualne relacje oparte na fundamencie wzajemnego zaufania i szacunku.

 

Istnieją technologie, które mogą pomóc!

 

Biorąc pod uwagę, jak wydajne są dzisiejsze smartfony, zaskakujące jest to, że tylko około połowa kupujących używa ich do przeglądania i kupowania. Jak już wspomnieliśmy, problemem może być po prostu szeroko rozumiana CX. Oprócz frontendów eCommerce, wiele innych technologii jest w stanie poprawić doświadczenia klientów, pomóc im znaleźć to, czego szukają i popchnąć ich do działania w kanale mobilnym.

 

Funkcjonalność Mobile Marketing

 

Ta funkcjonalność wykorzystuje urządzenie mobilne klienta do dostarczania ofert 1-do-1 w dowolne miejsce za pomocą wiadomości SMS, powiadomień push i aplikacji do przesyłania wiadomości. Zintegruj MobileApp Marketing Automation, aby śledzić korzystanie z aplikacji, budować dynamiczne segmenty behawioralne i wysyłać prawdziwie wielokanałowe kampanie.

 
 

Funkcjonalność ma ogromny potencjał, aby zachęcić klientów do działania w kanale mobilnym.

 

Funkcjonalność Website Personalization

 

Dzięki tej funkcji możesz sprawić, że odwiedzający Twoją witrynę poczują się jak w domu dzięki personalizacji w czasie rzeczywistym, obniżając współczynnik odrzuceń. Umożliwia to zastąpienie ogólnych ofert ofertami specjalnie dostosowanymi do klientów.

 
 

Ta funkcja odpowiada na pragnienie klientów, aby „łatwo znaleźć to, czego szukają”. Spersonalizowana treść oznacza wyświetlanie tylko preferowanych produktów, co ogranicza potrzebę przeglądania całej witryny w celu znalezienia odpowiedniej oferty.

 

Funkcjonalność Social Proof

 

Dzięki Social Proof możesz stworzyć unikalne, interaktywne doświadczenie klienta w procesie zakupu, wyświetlając proste powiadomienia na stronie produktu, które pokazują jakie zainteresowanie produkt budzi wśród innych użytkowników.

 
 

Customer Preference Center

 

To jedna z naszych najnowszych funkcjonalności, która może zrewolucjonizować eCommerce. Customer Preference Center to pierwsze na świecie narzędzie, które umożliwia zbieranie, zarządzanie i działanie na danych typu zero-party!

Dane typu zero-party to takie, które klient świadomie i celowo udostępnia firmie. Nie jest to wywnioskowane z zachowania, jak dane first i third-party. Dostarczają najbardziej jednoznacznie wyrażoną wiedzę o klientach, ich potrzebach, preferencjach, preferowanych przedziałach cenowych, ofertach, które chcą otrzymywać, kanałach komunikacji itp.

To najbardziej wiarygodny i trafny zbiór informacji o Twoich klientach.

 
 

Dane gromadzone za pośrednictwem Customer Preference Center wzbogacają ujednolicony profil klienta w CDP, a następnie są łatwe w obsłudze, np. w Regułach automatyzacji.

 
 

Pozwala to nie tylko lepiej spersonalizować stronę, ale również wysyłać niezwykle zindywidualizowane oferty za pośrednictwem:

  • SMS
  • E-mail
  • Powiadomienia WebPush

Zwiększa to Twój potencjał zachęcania klientów do działania w kanale mobilnym.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]