Kochanie, s(hiper)personalizowałem reklamy RTB!

Zasadniczo mogłabym zacząć ten post niczym sensacyjnego newsa w gazecie:

Integracja SALESmanago i Google DoubleClick pozwala na lepsze niż kiedykolwiek zrozumienie klienta i efektywniejszą komunikację z nim.

Później przejść do mięsistego opisu funkcjonalności:

AdRemarketing z Google DoubleClick to moduł, który umożliwia targetowanie reklam display 1-do-1, dopasowanych do potrzeb każdego pojedynczego użytkownika w sieci reklamowej RTB. W praktyce oznacza to, że każdemu użytkownikowi będzie wyświetlany jeden, specjalnie dla niego przygotowany komunikat.

A następnie wymienić konkretne zalety tego rozwiązania:

AdRemarketing pozwala z łatwością targetować reklamy display z ostatnio oglądanymi produktami, produktami porzuconymi w koszyku zakupowym, tymi podobnymi do zakupionych lub w oparciu o dowolne inne dane o kliencie (np. etap w lejku sprzedażowym na którym się znajduje).

I podsumować całość w ten sposób:

Remarketing dynamiczny pozwala zwiększać wyniki sprzedażowe, rozwijać strategię win-back, zachęcając użytkowników odwiedzających stronę internetową do powrotu i dokonania zakupu.

Zamiast tego postanowiłam, Drogi Czytelniku, zabrać Cię na małą wyprawę do sklepu online. Wyobraźmy sobie taką oto sytuację:
Jakaś osoba, dajmy na to Jan Nowak, odwiedza Twój sklep. Przegląda różne produkty przeznaczone dla biegaczy – buty, strój, opaski trackingowe typu Fitbit i masę innych gadżetów. Przeskakuje między kategoriami – koszulki, spodnie, skarpety, buty. A potem zamiast wrzucić wybrane rzeczy do koszyka i za nie zapłacić, jakby wskazywała logika, wychodzi ze sklepu.
Jakie informacje Ci to daje? Na pewno wiesz, że Jan jest w jakimś stopniu zainteresowany bieganiem. Wiesz też, że przeszedł już etap poznawania teorii, i powoli przechodzi do czynów – kupuje wyposażenie. Wiesz też, że teraz, lub w najbliższej przyszłości w głowie Jana zapadną decyzje zakupowe. Proste równanie – Jan ma potrzebę i środki na realizację, ty masz coś, co tę potrzebę zaspokaja. Trzeba jeszcze znaleźć punkt, w którym się spotkacie. Dopóki kontakt jest na stronie możesz stosować różne triki żeby skłonić go do zakupu. Możesz pokazać mu ramki rekomendacyjne, wyświetlić pop-up z najdłużej oglądanym przedmiotem albo dać rabat na następne zakupy. Co jednak jeśli zniknął ze strony?


Dowiedz się jak możesz generować więcej leadów. Pobierz Ebooka


Pierwszą opcją jest: Usiąść z założonymi rękoma i czekać aż łaskawie wróci i kupi. Tej opcji zdecydowanie nie polecamy, jako że jest kompletnie nieskuteczna i zaprzepaszcza wszystkie wcześniejsze wysiłki marketingowe.

Następnym dość logicznym krokiem będzie wysłanie Janowi emaila, w którym po pierwsze przypomnisz mu, że Cię odwiedzał, a po drugie pokażesz te wszystkie fajne przedmioty, którymi się interesował. Decyzję o przyznaniu rabatu możesz podjąć patrząc na scoring Jana w systemie i na historię jego relacji z firmą (oczywiście nie musisz robić tego ręcznie – wystarczy, że przygotujesz odpowiednią wiadomość i ustawisz regułę wysyłającą ją do Jana i innych osób, które zrobią to samo co on).

Po trzecie – możesz mu wyświetlić reklamę. Mając Jana w bazie danych, możesz go dodać do Custom Audience i przygotować reklamę facebookową. Tam, przeglądając codziennie newsfeeda natknie się kilka razy na zdjęcia produktów, zaproszenie na zakupy, może nawet jakiś konkurs. Jest duża szansa, że zapiszesz się na tyle mocno w jego myślach, że szybko wróci do Twojego sklepu, żeby dokonać zakupu.

Masz jeszcze jedną opcję, idealną dla osób, które nie zaangażowały się jeszcze za bardzo w sam zakup. Mówię o kampanii displayowej w sieciach RTB. Niedawno wspominaliśmy o niej w kontekście rozwiązań popularnych problemów w ecommerce (jeśli jeszcze nie czytałeś naszego najnowszego ebooka, to pobierz go tutaj i nadrób zaległości). Taka kampania polega na tym, że osobom, które odwiedziły Twoją stronę wyświetlasz za pomocą sieci RTB (na przykład Google DoubleClick) reklamy kiedy surfują po innych zakątkach internetu. Niby jest to zwyczajna praktyka, jednak dzięki naszej najnowszej integracji możesz ją przenieść na zupełnie nowy poziom!
Dzięki temu, Jan po 2 dniach od wizyty, przeglądając inną stronę internetową widzi na panelu reklamowym DoubleClick reklamę z butami sportowymi marki, którą interesował się u Ciebie. Personalizując komunikat, możesz za pośrednictwem SALESmanago wykorzystać takie zmienne jak na przykład:

  • LTV (długoterminowa wartość klienta)
  • cykliczność dokonywanych zakupów
  • cykl życia produktu
  • etap w procesie zakupowym

Dodatkowo dla firm działających w branży ecommerce oraz posiadających informacje o produktach i usługach zamieszczonych w pliku XML, moduł dynamicznego remarketingu umożliwia automatyczną rekomendację produktów czy ratowanie porzuconych koszyków w sklepach online. System rekomendacji oparty jest na dotychczas zebranych informacjach, zainteresowaniach i preferencjach klienta, by wyświetlać mu reklamę stworzoną tylko dla niego, w momencie najbardziej sprzyjającym podjęciu decyzji zakupowej.

Jakie możliwości daje zastosowanie tej nowej metody?

  • wyświetlanie rekomendacji produktów na podstawie danych behawioralnych i transakcyjnych użytkowników
  • wyświetlanie produktów już zarekomendowanych w wiadomości email oraz innych kanałach komunikacji
  • wyświetlanie produktów dopasowanych do ostatniego zakupu
  • pokazywanie produktów zgodnych z cyklem życia klienta (LTV)
  • automatyczne wyłączenie kampanii dla osób, które dokonały zakupu
  • dopasowane reklamy online na podstawie aktywności użytkownika offline
  • przypomnienie produktów pozostawionych w koszyku online

Skutkuje to zarówno optymalizacją kosztów prowadzonych kampanii reklamowych, zwiększeniem ruchu i konwersji na stronie www, jak i podniesieniem ogólnego poziomu personalizacji przekazu do wszystkich kontaktów, a co za tym idzie umocnieniem wizerunku firmy jako wychodzącej do klienta i odpowiadającej na jego realne potrzeby.

Co sądzisz o nowym sposobie personalizacji przekazu marketingowego? Podziel się przemyśleniami w komentarzach!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]