Konwersja sprzedażowa część I – 5 sprawdzonych praktyk, które mają wpływ na konwersję

Wysoki współczynnik konwersji sprzedażowej często jest traktowany jako wskaźnik sukcesu firmy.  Jednak aby móc obserwować sukcesywny jej wzrost, warto wiedzieć, co za wspomnianym wzrostem stoi  oraz od jakich działań warto wyjść, aby świadomie i sprawnie budować wartość przedsiębiorstwa. Poniżej znajdziesz 5 elementów, o które warto zadbać.

 

 

 

 

1. Opowiedz swoją historię

O storytellingu staje się coraz głośniej nie bez przyczyny. Opowiadanie historii o naszej marce, o tym w jaki sposób powstała i co było główną inspiracją  stało się bardzo perswazyjną metodą na przyciąganie do siebie grona odbiorców. Ludzie przeżywają historie – to naturalny mechanizm, który zawdzięczamy budowie i  sposobie funkcjonowania naszego mózgu. Niezależnie od tego, czy o danej historii dowiadujemy się od znajomego, czy na przykład z gazety, reagujemy podobnie – dopasowujemy treść historii do własnych odczuć, wytwarzając tym samym poczucie przynależności i wspólnych doświadczeń. Wiedząc jak silnie tego typu treści są w stanie oddziaływać na odbiorców, postaraj się, aby historia Twojej firmy dotarła do nich. Najlepiej jeśli będzie charakterystyczna i będzie kojarzyć się właśnie z Twoją marką.

2. Recenzje, opinie i wiarygodność

Według Search Engine Journal prawie 63% konsumentów przyznaje, że dokonuje zakupów produktów danej marki, jeśli na jej stronie internetowej znajdują się recenzje produktów wystawione od innych kupujących. Niebagatelne znaczenie mają też wyeksponowane oceny, które pełnią tak naprawdę formę referencji od klienta. Natomiast ponad 70% ankietowanych przeszukuje sieć pod kątem opinii innych użytkowników przed dokonaniem zakupów. Świadome i celowe umieszczanie tego typu informacji znacznie podnosi wiarygodność marki. Tworzymy w ten sposób poczucie zaufania, zwłaszcza jeśli oceny są w większości pozytywne. Natomiast bark tego typu feedback’u na naszej stronie może wywoływać podejrzliwość wśród szukających informacji.

3. Syndrom potencjalnej straty

Większość ludzi, kiedy pojawia się przed nimi perspektywa utracenia jakiejś okazji, przegapienia dodatkowego rabatu, czy ekstra bonusów, skupi się właśnie na tym, aby do takiej sytuacji nie dopuścić. Ryzyko odnotowania straty działa o wiele bardziej mobilizująco niż na przykład wypracowanie podobnego zysku w jakichś innych, równoległych działaniach.  Tego typu wiedza jest wykorzystywana nie od dziś w reklamach telewizyjnych, radiowych, czy internetowych. Jednak znając proste mechanizmy, które kierują działaniami jednostek,  jesteśmy w stanie skusić potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Przedstaw mu ofertę specjalną, o ograniczonym terminie realizacji, uświadamiając przy tym, ile może stracić, jeśli nie zdecyduje się na kupno. Poprzyj jednak swoje argumenty rzetelnymi danymi, czy statystykami, bez zbędnej demagogii.

4. Doświadczenie i wiedza

Zdecydowanie łatwiej przekonasz potencjalnego kontrahenta do skorzystania z Twoich usług, jeśli udowodnisz mu, że jesteś naprawdę dobry w tym co robisz. Na potwierdzenie swoich słów powinieneś przytoczyć jak najwięcej dowodów, potwierdzających swój autorytet w konkretnej dziedzinie. Mogą to być studia przypadków, szczegółowe informacje z procesów, które zostały pomyślnie przeprowadzone i zoptymalizowane. Dzieląc się ekspercką wiedzą i  rozpowszechniając tego typu dane, stajesz się nie tylko wiarygodny w tym co robisz, ale też w oczach innych zaczynasz być postrzegany jako fachowiec, który ma kompletną wiedzę w danym temacie.

5. Monitoruj i analizuj wykorzystując Marketing Automation

Kiedy już rozpoczniesz działania i wykorzystasz powyższe informacje nie zapomnij o jednej, kluczowej sprawie. Konwersja, o którą tak naprawdę chodzi to przede wszystkim wskaźniki. To dopiero one pozwolą wyciągać wnioski o prowadzonych przedsięwzięciach. Zwróć uwagę na to, które z Twoich działań i w jakim stopniu przyczyniły się do zwiększonej aktywności odbiorców i składaniu zamówień. Dzięki temu, będziesz miał jasny sygnał, które z elementów strategii okazują się najefektywniejsze, a nad którymi trzeba jeszcze popracować. Dobrym rozwiązaniem z pewnością będzie wykorzystanie w tym celu systemu klasy Marketing Automation, który pozwoli realizować działania komunikacyjne, marketingowe i sprzedażowe w obrębie jednego systemu. Poniżej znajduje się przykładowa analityka konwersji sprzedażowej z systemu SALESmanago Marketing Automation, gdzie otrzymujesz konkretne dane. Opierając się na nich jeszcze skuteczniej zoptymalizujesz kolejne działania.

Podsumowanie

W budowaniu wizerunku marki wychodzimy od opowiedzenia własnej historii. Podpieramy się przy tym zdobytymi doświadczeniami i jednocześnie nieustannie zbieramy opinie i recenzje ze strony konsumentów. Wiarygodność oraz przejrzystość naszych działań pozwoli na zbudowanie zaufania wśród odbiorców. Dlatego tak ważne jest zachęcanie klientów, aby dzielili się z nami swoimi wrażeniami, czy to z jakości obsługi, czy całego procesu sprzedażowego w specjalnie do tego wyselekcjonowanych miejscach naszej witryny. Taka transparentność w działaniach jest odbierana przychylnie przez konsumentów, którzy nie boją się skorzystać z naszych rozwiązań, a równie często mogą także liczyć na fachową pomoc, czy poradę. Takie prokonsumenckie działania z pewnością przełożą się również na zwiększoną konwersję sprzedażową w Twojej firmie.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]