Konwersja sprzedażowa część II – 10 pomysłów na zwiększenie konwersji

W poprzednim wpisie zostało omówionych pięć sprawdzonych faktów, które mają realny wpływ na budowanie strategii komunikacyjnej, a w konsekwencji do podwalin konwersji sprzedażowej. Zwróciliśmy uwagę na to, jak dużą rolę w całym procesie odgrywa storytelling, zbieranie opinii i recenzji od klientów, czy przede wszystkim systematyczna analiza wskaźników konwersji.  Po lekturze dzisiejszego wpisu poznasz 10 sprawdzonych sposobów na zwiększenie konwersji sprzedażowej w Twoim sklepie.

 

1. Wybór odpowiedniej platformy

Jeśli dopiero przymierzasz się do postawienia sklepu internetowego, zapoznaj się z ofertą platform sklepowych. Zwróć uwagę na gotowe integracje z popularnymi systemami zarówno jeśli chodzi o CRM czy Marketing Automation. Skorzystaj z rekomendacji i opinii inny klientów.2.

2. E-mail marketing

Nie należy zapominać o tej metodzie komunikacji z klientem. Przemyślany e-mail marketing pozwoli, aby klienci byli cały czas na bieżąco, jeśli chodzi o aktualności w Twoim sklepie. E-mail marketing możesz również wykorzystać w formie Lead Nurturingu, informując potencjalnych klientów o profilu działalności firmy, wprowadzanym zmianom, czy w ramach rozbudowanego, cyklicznego storytellingu, gdzie klienci stopniowo dowiadują się o kolejnych elementach opowiadanej historii.

3. Korzystaj z testów A/B

Dzięki nim dowiesz się, która z opracowanych przez Ciebie wersji mailingu jest skuteczniejsza. Dzięki Marketing Automation i zaawansowanemu modułowi analityki, dostaniesz informację zwrotną ze szczegółowymi danymi takimi jak ilość kliknięć , czy przekierowań na stronę sklepu.

4. Pamiętaj o merchandising’u

To łączenie I specjalna prezentacja produktów w grupach takich jak: nowości, bestsellery, sezonowe wyprzedaże. Dużą skutecznością cieszą się kampanie typu cross-selling i up-selling, znacząco zwiększające średnią wartość transakcji. Cross – selling to proponowanie dodatkowych produktów do tych wybranych już przez klienta, to podpowiedzi znajdujące się przeważnie z boku lub na dole głównego okna. Up – selling to najczęściej droższa, bardziej rozbudowana wersja danego produktu. Uświadamiamy wtedy klienta o drugiej opcji, informując go o różnicach i korzyściach, jakie osiągnie, jeśli się na nią zdecyduje.

5. Nawigacja i wyszukiwanie

„Jeżeli Twój klient nie możesz czegoś znaleźć, to tego nie kupi”. Intuicyjna nawigacja i prostota to klucz do sukcesu. Udostępniaj najbardziej zaawansowane funkcje filtrowania i wyszukiwania produktów: po rozmiarach, cechach, kolorach itd. Zwróć uwagę również na dokładność opisów produktów i pamiętaj o złotej zasadzie: minimum słów – maksimum treści.

6. SMSy po dokonaniu zakupów lub informujące o nowych promocjach

Dzięki systemom klasy Marketing Automation wysyłanie tego typu  wiadomości tekstowych do klientów będzie świetnym sposobem na przypomnienie o akcjach organizowanych w sklepie – mogą to być SMSy potwierdzające nadanie przesyłki, czy na przykład zawierające podziękowanie za dokonane zakupy.

7. E-mail z porzuconym koszykiem

Często zdarza się, że klienci przeglądając ofertę produktową w naszym sklepie dodają poszczególne przedmioty do koszyka zakupowego, ale jednak nie dochodzi do sfinalizowania transakcji. Mail z porzuconym koszykiem, wysyłany bezpośrednio z systemu Marketing Automation będzie świetnym sposobem na przypomnienie o zakupach potencjalnemu klientowi. Proponując dodatkowy rabat na zakupy, skłonimy go, aby wrócił na stronę i dokonał transakcji.

8. Opinie klientów

Są szczególnie ważne w budowaniu zaufania do sklepu. Jeśli pozostali kupujący mają możliwość wypowiedzenia się na temat jakości obsługi, wysyłki towaru, czy całości procesu zakupowego, to zyskujesz w oczach potencjalnych klientów.

9. Oferty specjalne dla nowych użytkowników

Istotnym jest również szczególne podejście do osób, które nigdy nie robiły u nas zakupów. Za pomocą specjalnych bannerów odpalanych za pomocą reguł automatyzacji, jesteśmy w stanie dopasować zupełnie inną treść komunikatu do osoby, która jest na stronie pierwszy raz. Aby ją zachęcić do zakupu, warto zaoferować jej rabat na pierwsze zakupy, czy darmową przesyłkę.

10. Social media – aplikacje Facebook’owe

Pamiętaj, że media społecznościowe to pole, na którym warto działać, warto wchodzić w interakcje z klientami. Dzięki stworzonym aplikacjom i ich integracji z Marketing Automation jesteś w stanie na przykład za pomocą organizowanych konkursów na swoim profilu na Facebook’u zdobywać nowe kontakty, które następnie dzięki odpowiedniej pielęgnacji mogą stać się naszymi klientami.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]