Ks. Jacek WIOSNA Stryczek wystąpi na Kongresie Marketing Automation

Przedstawiamy prelegentów III edycji Kongresu Marketing Automation: imprezy, na której spotykają się innowacyjni biznesmeni i eksperci ds. marketingu, by wymieniać się wiedzą i doświadczeniami, inspirować oraz zawiązywać nowe kontakty. W ostatnim poście opowiadaliśmy, dlaczego warto wysłuchać Pawła Przewięźlikowskiego z Selvity, dziś przybliżymy osobę księdza Jacka Stryczka – duszpasterza biznesu i prezesa Stowarzyszenia WIOSNA.


Zarejestruj się na Kongres Marketing Automation


stryczekKim jest ks. Jacek Stryczek?

Skończył studia na Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Papieskiej Akademii Teologicznej.

Prezes i współzałożyciel Stowarzyszenia WIOSNA, które realizuje projekty takie jak Szlachetna Paczka czy Akademia Przyszłości.

Napisał książkę, wydaną w tym roku przez prestiżowe Wydawnictwo Literackie Pieniądze: w świetle Ewangelii. Nowa opowieść o biedzie i zarabianiu.

 

Spośród licznych wyróżnień, otrzymał m.in. Nagordę im. Jana Wejcherta czy tytuł Gentlemana Roku w uznaniu dla budowania przez niego nowego wzorca męskości. Wzorca, który – jak mówi sam nagrodzony – opiera się na słuchaniu innych i akceptacji odmienności rozmówcy.

 

Kontrowersyjny duszpasterz

Ksiądz Stryczek potrafi wzbudzić rozgłos i medialny szum wokół spraw, które są dla niego ważne. Kiedy postawił konfesjonał przez Galerią Krakowską, wywołał kontrowersje nietypową akcją ewangelizacyjną, zachęcając do dyskusji nawet tych, którzy rzadko zastanawiają się nad tym, czym jest spowiedź.

 

Zwrócił także uwagę na postrzeganie biznesmenów w swojej gorzko ironicznej „Odezwie do przedsiębiorców”, w której zalecał, by zamknęli firmy, bo przecież tylko w ten sposób mogą ocalić swoje sumienie.

 

Mądra pomoc

Utożsamienie dobra z biedą, a zła z pieniędzmi, jest podstawowym mitem, z którym regularnie walczy Stryczek. Obok krytyki niesprawiedliwego stereotypu przedsiębiorcy-oszusta i wyzyskiwacza, stara się on zmienić sposób patrzenia na biedę i środki zaradcze przeciw niej. Celem księdza jest wzmaganie ducha zaradności i przedsiębiorczości tak, by nie tworzyć grup osób w wiecznej potrzebie, ale by stymulować wzrost i awans społeczny.

 

Innymi słowy, rozwiązaniem problemu biedy jest dostarczenie mniej zamożnym narzędzi, które pomogą im wyjść o własnych siłach z niedostatku. To rozsądna alternatywa dla obecnego powszechnego modelu działalności charytatywnej, w którym im więcej pomocy się udziela, tym więcej jest potrzebujących. Kolejne działania charytatywne nie są prowadzone systemowo: to po prostu akty, na których zyskują głównie obdarowujący, gdy mogą się poczuć lepszymi ludźmi. Nie pomagają one natomiast biednym, zauważa Stryczek. Jednorazowy zastrzyk gotówki czy darów pozwala zaspokoić kilka bieżących potrzeb, ale kiedy skończą się pieniądze z darowizny, potrzebujący zostają w dokładnie tym samym miejscu, w którym byli przedtem. To samo dotyczy regularnych zapomóg: w ich wyniku potrzebujący stają się coraz bardziej zależni od darczyńców, zamiast stawać na własne nogi.

 

Definicja szczęścia: dawać i brać

Pomysł na projekt WIOSNA polegał na wyjściu z takiego impasu. W nim nikt nie jest bierny: ani darczyńcy, ani obdarowywani. Osnuto go wokół idei wzajemności. Osoby, które dostają starannie przygotowaną pomoc od WIOSNY (czyli, np. maszynę do szycia, a nie 10 kg mąki), otrzymują jednocześnie zastrzyk, który pozwala im się rozwijać: zdobyć pracę, zacząć samodzielnie zarabiać. Dzięki temu wielu beneficjentów Szlachetnej Paczki w kolejnych latach staje się jej darczyńcami. Nie są pasywnymi odbiorcami pomocy, ale znajdują się po dwóch stronach – przyjmują wsparcie, ale jednocześnie dają z siebie energię i zaangażowanie, by jak najlepiej wykorzystać położone w nich nadzieje.

Taki model nie tylko pozwala rozsądnie planować wydatki na pomoc (ponieważ są inwestycjami – nasz obdarowany ma się usamodzielnić), ale również czuć prawdziwe szczęście, jakie bierze się z dawania.

Landing Pages w liczbachPraktyk

Ks. Stryczek nie jest jedynie prowokatorem czy myślicielem, który zwraca uwagę na problemy egzystencjalne czy filozoficzne. To przede wszystkim praktyk, zarządzający organizacją zrzeszającą 12 tys. pracowników i wolontariuszy. W projekcie Szlachetna Paczka uczestniczy 600 tys. Polaków, czyli prawie 2% społeczeństwa.

Nie żyje w bańce idei, ale z pragmatyzmem rozpoznaje sytuację, w jakiej funkcjonuje stowarzyszenie:

“Żyjemy w czasach wolnego rynku i reklamy. Ścierają się nie tylko masło z margaryną, lecz także idee. Ja mam do zaproponowania Dobrą Nowinę, ale też pomysł na pomoc, która nie krzywdzi, nie jest bezmyślna”, mówi ksiądz.

Dzięki temu udaje mu się uniknąć pułapki dobrych intencji, które pozostają pustymi deklaracjami.

 

Dlaczego warto go posłuchać na Kongresie?

To nie jest dobrotliwy ksiądz, którego kochają wszyscy wierni. Nierzadko starsze panie wychodziły z kościoła – np. kiedy podczas kazania po posadzce świątyni potoczyła się puszka z piwem. Duszpasterz budzi żywiołowe dyskusje i ma równie zagorzałych zwolenników, co przeciwników. Pierwsi zachwalają jego skuteczność w niesieniu pomocy, drudzy nie mogą zdzierżyć jego sympatii dla przedsiębiorców i wiary w wolny rynek.

 

Niezależnie od tego, po której stronie barykady się opowiadasz, musisz przyznać, że dzięki niemu to powszechnej medialnej debaty weszły zagadnienia i problemy, których dotąd w niej nie było. Ks. Stryczek nieustannie stara się przełamać barierę, która oddziela religię od codziennego życia, zagadnienia wiary od spraw, którymi zajmują się media. Nie chce, by wiara czekała zamknięta w kościelnych murach na cichych wiernych, lecz domaga się jej uczestnictwa w dyskusjach o naszym codziennym życiu: o pracy, zarabianiu i wydawaniu.

Na Kongresie Marketing Automation wygłosi prelekcję PR jest w człowieku, czyli jak wygrać życie.

Więcej informacji o Kongresie, sylwetki prelegentów oraz program wydarzenia znajdziesz na stronie Marketing Automation Congress. Dołącz także do wydarzenia na Facebooku.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]