Mądre wykorzystanie mCommerce zamieni Twój marketing w czysty zysk, jeśli dasz mu szansę

 
 

Według badań przeprowadzonych przez Statistę, do końca 2021 roku 73% całkowitej sprzedaży eCommerce odbędzie się przez kanał mobilny. To jasny sygnał dla sprzedawców na wprowadzenie lub poprawę doświadczeń związanych z zakupami mobilnymi. Podczas gdy do tej pory to eCommerce grał główne skrzypce w sprzedaży online, warto zagłębić się w morzu możliwości oferowanych przez mCommerce.

 

Zacznijmy od definicji

 

Termin „Mobile Commerce” odnosi się do całego spektrum aktywności zakupowych odbywających się przy pomocy urządzeń mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Aktywność zakupowa może być tu rozumiana nie tylko jako samo kupno interesującej klienta produktu, ale także jako bankowość i płatność mobilna, subskrypcja usług takich jak Netflix czy Spotify lub płatność rachunków przez telefon. 

 

Handel mobilny jest odpowiedzią na nowy gatunek elektronicznych trendów i zyskuje coraz więcej uwagi wśród sprzedawców eCommerce.

 

Dlaczego mCommerce jest tak istotny?

 

Obecnie na świecie około 3.8 miliarda ludzi używa smartfonów. Pod koniec 2020 roku mCommerce osiągnął przychód rzędu 284 miliardów dolarów, co przekłada się na 45% całkowitej wartości rynku eCommerce w USA. Biorąc pod uwagę te liczby, twoja firma powinna być przygotowana na wprowadzenie handlu mobilnego i zaoferowanie swoim klientom dokładnie tego, czego oczekują – większej mobilność w procesie zakupowym. W przeciwnym razie możesz przegrać z zawziętą konkurencją.

 

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą działającym w obszarze eCommerce i z jakiegoś powodu wciąż ignorujesz lub zaprzeczasz istnieniu mCommerce, lepiej nadrób zaległości w tym temacie, żeby klienci nie zdecydowali się na zakupy u konkurencji.

 

Wszystko, co może zaoferować ci mobile commerce

 

Karty na stół. Niemal trzy z każdych czterech dolarów wydawanych na zakupy w sieci odbywa się dziś za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W tym obszarze eCommercu dane dostarczane są w czasie rzeczywistym, a dostęp do nich możliwy jest w każdym miejscu i o każdej porze, pod warunkiem dostępu do internetu. Takie tempo połączone z lepszą osiągalnością rezultatów prowadzi do przyspieszenia procesu podejmowania decyzji, co skutkuje wyższą liczbą transakcji. Zysk pieniężny nie jest jednak wszystkim, co zasługuje na słowa uznania. Kampanie mobilne skierowane bezpośrednio do profilu konkretnego użytkownika pomagają w polepszeniu relacji z klientem i zapewnieniu mu lepszego doświadczenia klienckiego. 

 

Ponieważ mCommerce jest mniej wymyślny, prostszy, z mniejszą ilością tekstu i ogromnych, kolorowych przycisków, użytkownicy korzystają z niego znacznie częściej, co prowadzi do zwiększenia konwersji właśnie poprzez ten kanał. Zrozumienie potencjału funkcji urządzeń mobilnych i rozpoczęcie korzystania z nich w najlepszy możliwy sposób jest kolejnym krokiem milowym dla dyrektorów eCommerce.

 

Wpływy pandemii

 

Podczas pandemii zaobserwowaliśmy ogromny wzrost zakupów online, w czym swój udział niewątpliwie miał handel mobilny. Nie będąc gołosłowną, brytyjska sprzedaż detaliczna na urządzeniach mobilnych wzrosła o 30% w porównaniu do I kwartału 2020 r. i o 25% w porównaniu do IV kwartału 2019 r. Ten przykład wskazuje na to, że używanie urządzeń mobilnych do zakupów ma obecnie tendencję wzrostową.

 

Generowanie przychodów poprzez mCommerce

 

O czym marzą przedsiębiorcy? O rozwoju biznesu, zwiększaniu przychodów firmy, porażce konkurencji i sukcesie marki. Dlatego też konieczne jest zwiększenie sprzedaży za pomocą wszystkich możliwych kanałów, a jednym z nich jest właśnie mobile. Przewiduje się, że sklepy internetowe, które nie wdrożą mCommerce, z czasem po prostu przestaną sprzedawać. Dla przedsiębiorców odkrywanie sposobów na wykorzystanie kanału mobile w sklepie eCommerce staje się więc kluczowe.

 

Aby mieć pewność, że oferujesz swoim klientom to, co najlepsze, gdziekolwiek są i cokolwiek robią, opracuj layout strony, który jest specjalnie zaprojektowany tak, aby pomóc użytkownikom w dokonaniu zakupu. Dopasowane do wersji mobilnej strony grafiki o wysokiej rozdzielczości, skompresowane informacje kluczowe czy przyjazna użytkownikom nawigacja znacznie zmniejszają czas spędzany na wyszukiwaniu produktu, co bezpośrednio przekłada się na szybsze decyzje zakupowe, a co za tym idzie większy zysk. Co więcej, mobilne możliwości płacenia online skonfigurowane ze zoptymalizowaną stroną mobilną sprawiają, że cały proces dokonania zakupu staje się tak prosty jak nigdy, a co więcej wykonalny tylko i wyłącznie za pomocą jednego urządzenia.

 

Marketing Automation w mCommerce

 

Automatyzacja marketingu mobilnego jest przeznaczona do śledzenia wykorzystania aplikacji, budowania dynamicznych segmentów behawioralnych i wysyłania kampanii wielokanałowych. 

 

Wykorzystując rozwiązania marketing automation w swoim systemie zakupów mobilnych, możesz szybciej reagować na potrzeby konsumentów, i nie tylko! Dobrze zarządzany marketing mobilny pozwala Ci na: 

 

Wysyłanie powiadomień mobilnych push, na które użytkownicy reagują częściej i chętniej niż na stary, dobry e-mail i  

Komunikację poprzez SMS, wiadomości Whatsapp czy Viber, która dostarcza prawdziwie wielokanałowego doświadczenia użytkownikom i pozwala na uzyskanie natychmiastowego feedbacku od użytkowników, 

Dostarczanie powiadomień w aplikacji bazujących na stworzonych profilach i używanych do rekomendacji produktów w oparciu o technologię AI i śledzenie zachowań zakupowych klientów, 

Zautomatyzowaną komunikację z kontaktami poprzez urządzenia mobilne, 

Kreację w pełni responsywnego kontentu perfekcyjnie dopasowanego do urządzeń klientów. 

 

Wszystkie wymienione funkcje mogą wykorzystywać rekomendacje oparte na sztucznej inteligencji, co pozwala na jeszcze lepszą personalizację oferty. Mobile marketing automation daje twojej firmie możliwość zwiększenia doświadczenia użytkownika, jak również ROI. Upewnij się, że Twoja strona lub aplikacja mobilna jest zoptymalizowana tak, aby zapewnić płynną, bezproblemową i wygodną transakcję.

 

Słowo na zakończenie…

 

Handel mobilny wydaje się być potężnym narzędziem, które w obecnej chwili przejawia tendencję wzrostową. Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu do klasycznego eCommerce, jest on szybszy, łatwiejszy, bardziej dostępny i znany każdemu, kto używa smartfona. Nie pozwól, aby taka okazja uciekła ci sprzed nosa i zadbaj o swój mCommerce, aby zwiększyć sprzedaż oraz zaufanie i doświadczenie klientów. 

Angelika Filipczyk
Research & Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]