Marketer uczy się całe życie: najlepsze darmowe kursy online z digital marketingu

“Co my wiemy, to tylko kropelka. Czego nie wiemy, to cały ocean.”
Czytasz ten tekst, ponieważ prawdopodobnie chcesz złapać te kropelki wiedzy o których mówił Isaac Newton. Kropelka do kropelki i w końcu zgłębisz ten ocean. Marketing to szybko rozwijająca się dziedzina, w której bardzo łatwo zostać w tyle. Dlatego wychodzimy naprzeciw Twoim oczekiwaniom i podajemy na tacy gotowe rozwiązania, dzięki którym uzyskasz aktualną wiedzę, poszerzysz swoje horyzonty a dodatkowa pozycja w CV zawsze się przyda… Kursy online są popularne, ponieważ oszczędzają pieniądze i czas na niepotrzebne dojazdy, możemy je robić w dogodnym miejscu, a jedyne czego potrzebujesz, to dostęp do internetu.

SALESmanago Marketing Automation

Przechodząc do sedna, oto polecane przez nas subiektywne TOP 12 najważniejszych i najbardziej przydatnych kursów z którymi powinien zapoznać się każdy marketer:

1. SEO Tutorial for Beginners

Jeżeli jesteś początkujący, to ten kurs jest świetnym punktem rozpoczęcia przygody z marketingiem. Poznasz podstawy koncepcji SEO, zapoznasz się ze sposobami optymalizowania widoczności swojej strony w wyszukiwarce, a także dowiesz się ciekawostek na temat słów kluczowych, czy też pozycjonowania.

2. Hubspot Academy

Ogromny zbiór kursów, istna kopalnia wiedzy dla każdej osoby zajmującej się marketingiem lub sprzedażą. Polecamy te kursy zarówno dla osób z podstawową wiedzą, jak i zaawansowaną. Pozycja absolutnie obowiązkowa.

3. Akademia Marketing Automation

Kolejnym z polecanych przez nas kursem będzie coś z naszego podwórka. Nie martw się, nie zanudzimy Cię suchą teorią! Zainspirujesz się wieloma praktycznymi tipami z videotutoriali, poznasz funkcjonalności systemu SALESmanago, które usprawnia i zwiększą Twoja sprzedaż! Po ukończeniu tego kursu otrzymasz certyfikat Marketing Automation Specialist.

4. Facebook Blueprint

Zbiór wielu kursów, które są pozycją obowiązkową, dla każdego korzystającego z reklam nie tylko na Facebooku, ale i na Instagramie. Szeroki zakres tematów, które możesz dowolnie wybierać w zależności od swoich celów biznesowych.
Kursy są całkowicie darmowe, a jedyne czego potrzebujesz to konto na Facebooku.

5. Google Analytics

Osoba zajmująca się marketingiem musi umieć mierzyć i oceniać wyniki swojej pracy. Analityka internetowa jest niezwykle ważna, pozwala optymalizować działające dotychczas procesy, jak również odnajdywać luki w naszych działaniach. Umiejętność czytania i znajdowania danych z pewnością przełoży się na świadomość prowadzonego biznesu i efektywną reklamę.

6. Machine Learning

Czym jest sztuczna inteligencja i machine learning możesz przeczytać tutaj -> Link.

Machine Learning to temat zdecydowanie na czasie, który wkroczył z przytupem w świat marketingu (i nie tylko), i z pewnością nigdzie się nie wybiera. Warto zdobywać informację o dziedzinie wiedzy, która króluje obecnie na rynku i na pewno zdominuje naszą przyszłość.
W trakcie tego kursu dowiesz się jak Sztuczną Inteligencję wykorzystują w swoim marketingu największe firmy świata, a najlepsze praktyki możesz przetestować u siebie!

7. Google Ads

Kolejny z proponowanych przez nas kursów dostarczy Ci wiedzę na temat sposobu działania Google Ads – dowiesz się jak osiągnąć zamierzone cele reklamowe oraz jak tworzyć i zarządzać kampaniami Google. Zapoznaj się ze sposobem działania – giganta reklamowego – dzięki praktycznym przykładom zawartym w kursie.

8. Advanced Social Media Marketing for Picking Up Clients

W tym kursie uzyskasz wiedzę dotyczącą pozyskiwania nowych kontaktów, poznasz błędy jakie prawdopodobnie popełniasz w swoich działaniach marketingowych i nauczysz się je naprawiać. Poruszanych jest dużo tematów dotyczących reklam na YouTube, który aktualnie cieszy się ogromną popularnością, więc nie należy go bagatelizować i pomijać.

9. LinkedIn

LinkedIn oferuje nam swoje kursy całkowicie za darmo przez pierwszy miesiąc. Warto czerpać garściami wszystkie dostępne treści, dzięki którym, od podszewki możemy poznać digital marketing na tej platformie, ale to nie wszystko. Kursy dotyczą także umiejętności komunikacji, Excela oraz rozwoju kreatywnego myślenia – co również rzutuje na pracę osoby odpowiedzialnej za marketing w firmie.

10. Introduction to marketing

Kolejnym polecanym przez nas kursem jest krótki kurs z platformy Alison (która cała jest studnią wiedzy bez dna, dostępne są na niej kursy płatne jak i darmowe). Szkolenie obejmuje podstawowe zagadnienia z dziedziny marketingu. Idealne wprowadzenie dla początkujących. Szybko i sensownie – bez zbędnego gadania.

11. Content Marketing for B2B Enterprises

To szkolenie skierowane jest głównie do osób działających w branży B2B, zawarta w nim wiedza, to przede wszystkim, odpowiedzi na pytania typu: jak skutecznie się reklamować, jak pozyskiwać klientów oraz jak ich zatrzymać.

12. Internetowe Rewolucje

“Nie radzisz sobie w kuchni – poradzisz sobie w internecie!”
Tym razem coś z kuchni polskiej. Darmowy kurs w którym definiujesz główny zakres wiedzy jaki chcesz pogłębić. Plan nauki zostaje indywidualne dostosowany do Twoich potrzeb.
 
 
Teraz już jesteś gotowy na podróż po świecie marketingu! Pierwszy krok już postawiłeś, bo przeczytałeś ten artykuł, teraz czas ruszyć pełną parą do przodu!
Przedstawiliśmy Ci tylko ułamek góry lodowej dostępnych kursów i zachęcamy Cię do ich wykonania. Mamy nadzieję, że dzięki nim Twoja reklama stanie się bardziej świadoma, a Ty zwiększysz swoje zyski.

Powodzenia!

Karolina Dorosiewicz
Marketing Automation Analyst

@karolina.dorosiewicz

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]