Marketing Automation dla prawników?

Firmy prawnicze często z istnieniem działu marketingu wiążą nadzieje na szybkie i łatwe pozyskanie dziesiątek nowych klientów. Smutna prawda jest jednak taka, że nie radzą sobie one z najnowszymi zdobyczami w dziedzinie marketingu. Są też praktycznie nieobecne w cyfrowych kanałach komunikacji.

Brak doświadczenia biznesowego

Pierwszy problem polega na tym, że prawnicy zarządzający całą swoją kancelarią są doskonałymi prawnikami, niekoniecznie jednak dobrymi przywódcami. Często nie posiadają odpowiedniego doświadczenia w prowadzeniu firmy, a kierownictwo przypadło im w udziale głównie ze względu na wybitne osiągnięcia w dziedzinie prawa, nie biznesu. Stąd, bez odpowiedniej wiedzy z zakresu zarządzania firmą, dział marketingu wydaje się im niezbyt istotnym elementem, błahostką. Bez zrozumienia zasad jakimi rządzi się współcześnie biznes, ciężko jest pojąć i docenić wagę skutecznie prowadzonego marketingu.

Brak zrozumienia odpowiedniego słownictwa

Można zauważyć ogromną różnicę w słowniku prawników i całej reszty świata. Organizacje związane z technologiami i inne organizacje B2B mówią kategoriami leadów, generowania popytu, zespołów sprzedaży i wskaźnika ROI. Dla kancelarii prawniczych może być niezwykle trudne natomiast by o potencjalnych klientach zacząć myśleć „leady” i z dnia na dzień zdecydować się na wdrożenie całych skomplikowanych kampanii marketingowych. W dobie ogromnej konkurencji i coraz bardziej wymagających klientów wydaje się to jednak niezbędne.

Brak funduszy

Przeciętne wydatki kancelarii prawniczych na marketing w USA to około 2,8 – 2,4% przychodów brutto.  Dla przeciętnych firm z całego świata wydatki te wynoszą około 9%. Bez odpowiedniego finansowania, zespoły marketingowe nie są w stanie efektywnie działać, a prawnicy, nie widząc efektów, nie chcą wkładać w to jeszcze więcej środków. Rzeczywiście, 2% to zdecydowanie za mało jeśli chodzi o efektywne kampanie.

Najlepiej jest traktować wydatki na marketing jako inwestycję, która zapewni odpowiedni zwrot w swoim czasie. Marketerzy pomagają dotrzeć do szerszego grona odbiorców po niższych kosztach niż indywidualne wysiłki każdego z prawników z osobna. Mogą oni pozostawać z potencjalnymi klientami w stałym kontakcie, na bieżąco dostarczając im informacje i treści, które pomogą w razie potrzeby szybko zdecydować się na nasze usługi. W tym czasie prawnicy mogą spokojnie skupić się na bezpośrednich interakcjach z kluczowymi i bieżącymi klientami.

Internet wśród firm prawniczych

W dzisiejszych czasach głównym źródłem informacji już dawno przestały być gazety. Dlatego, większość potencjalnych klientów w potrzebie poszukiwań prawnika zacznie właśnie od Internetu. Widoczność w sieci jest więc niezbędna, i to nie tylko na zwykłej stronie internetowej. Świetnym sposobem na przekazanie swojej wiedzy może być na przykład blog ekspercki czy kanały w mediach społecznych, na którym na bieżąco dzielić się można swoją wiedzą. Zawód prawnika od zawsze bazował na relacjach międzyludzkich. Warto więc zainwestować w takie środki komunikacji, które pozwolą nam lepiej dotrzeć do potencjalnych i aktualnych klientów, jak i naszych biznesowych partnerów.

Już samo umieszczenie reklamy na portalu branżowym pomoże nam stać się widocznym – w ten sposób nie dowiemy się jednak w jakim stopniu nasz komunikat był skuteczny. Tutaj z pomocą przyjść może Marketing Automation – narzędzia, które pozwolą nam śledzić efektywność każdej z naszych marketingowych aktywności. Narzędzie do automatyzacji marketingu pozwoli nam dokładnie zbadać czy reklama skierowała ludzi dalej na naszą stronę lub bloga, czy przeczytali oni nasze artykuły i e-maile, a także zidentyfikuje kto i kiedy pojawia się na naszej stronie a także czym jest najbardziej zainteresowany. Wszystkie wyniki zaprezentowane będą na bieżąco w postaci czytelnych tabelek i wykresów. Szacuje się, że firmy korzystające z systemów marketing automation pozyskują wzrost potencjalnych klientów aż o 450%. Można to rozumieć jako jasny znak, że przyszedł i czas na marketing automation w świecie prawniczym.

3 proste kroki z marketing automation dla firm prawniczych:

Lead Nurturing

Klienci firm prawniczych poszukują pomocy i odpowiedzi na konkretne pytania. Edukacja takiego klienta jest bardzo ważna. Prosta automatyczna seria wiadomości, które zostaną wysłane w równych odstępach czasu do każdego pozyskanego kontaktu pozwolą zachęcić większą liczbę osób do skorzystania z usług konkretnej kancelarii. Taki program mógłby składać się z 5 wiadomości:

  1. Przedstawia kancelarię i osobę prawnika
  2. Tłumaczy dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnej kancelarii
  3. Informuje o zakresie dostępnych usług
  4. Wyjaśnia jak przebiega współpraca z prawnikiem i kancelarią
  5. Zaprasza na wstępne spotkanie – rozmowę.

Po takiej serii wiadomości Klienci będą bardziej świadomi, wyższy poziom wiedzy rozwieje ich wątpliwości i chętniej odwiedzą kancelarię, aby skorzystać z jej usług.

Automatyczna segmentacja Klientów

Każda kancelaria albo oferuje wiele różnych segmentów usług prawniczych, albo specjalizuje się w kilku konkretnych obszarach. SALESmanago monitoruje zachowanie osób na stronie WWW, czyli widzi jakie podstrony przeglądają w trakcie wizyt poszczególne osoby. Na tej podstawie może automatycznie przypisywać segment zainteresowania do danej osoby i potem automatycznie edukować ją w zakresie zainteresowania. Np. sprawy majątkowe lub rozwodowe.

Automatyczne formularze pop-up na stronie WWW

Skoro mamy segmenty klientów na stronie WWW, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyświetlić im formularz pop-up dający odpowiedź w temacie ich zainteresowania. Np. osobie zainteresowanej sprawami spadkowymi formularz o treści:

„Masz problem ze spadkiem? Skorzystaj z bezpłatnej porady naszej kancelarii.”

Tego typu formularze są znaczniej częściej uzupełniane, ponieważ dają odbiorcy to czego on realnie potrzebuje. Dzięki nim dużo skuteczniej konwertujemy anonimowych ruch na stronie na konkretne kontakty.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]