Marketing Automation nie wypali, jeśli…

…jeśli oczekujesz, że samo zautomatyzowanie marketingu rozwiąże wszystkie Twoje problemy. Nie wystarczy samo kupno licencji. Przede wszystkim dlatego, że wykorzystanie systemu Marketing Automation to proces złożony i samo przestawienie się na automatyzację bez poczynienia odpowiednich kroków może okazać się stratą czasu i pieniędzy. Aby automatyzacja przynosiła wymierne rezultaty nie obejdzie się bez wysiłku. Dobre przygotowanie merytoryczne, a następnie stopniowe i cierpliwe rozwijanie każdego z elementów jest tutaj kluczowe.

Automatyzacja marketingu pozwala osiągnąć ambitne cele marketingowe i sprzedażowe,  jednak niezależnie od tego jak dobrym narzędziem klasy Marketing Automation dysponujesz, to nie naprawi on procesów, które funkcjonują nieprawidłowo.

Dlatego zanim podejmiesz krok w stronę automatyzacji marketingu, przeanalizuj kilka następujących kwestii:


• Czy przeprowadziłeś szkolenia pracowników, aby mogli w pełni wykorzystać narzędzia wchodzące w skład systemów Marketing Automation?

W sieci można znaleźć multum materiałów odnośnie wykorzystania automatyzacji marketingu w przedsiębiorstwie. Warto jednak postawić na kursy, czy szkolenia organizowane przez specjalistów – szczególnie dobrze sprawdzają się spotkania on-line w formie webinariów,  gdzie ich uczestnicy nabywają praktyczną wiedzę i mogą zadawać pytania bezpośrednio prowadzącemu. Po szkoleniu równie często otrzymują dodatkowe materiały i mogą liczyć na pomoc w dostosowaniu systemu do indywidualnych potrzeb lub specyfiki ich pracy.

• Co można zrobić, aby ulepszyć relacje między działem marketingu a działem sprzedaży? Jak usprawnić  przepływ informacji między nimi?

Jeśli oba działy musza ze sobą kooperować, to kluczowe w tej sytuacji będzie skonfrontowanie oczekiwań obu stron. Nic tak dobrze nie oczyszcza atmosfery z napięć jak jasne wyartykułowanie swoich oczekiwań. Mając konkretne informacje, oba team’y są w stanie współpracować ze sobą na klarownych zasadach, a to z kolei zdecydowanie  podnosi efektywność pracy.

• Czy Twój model sprzedaży jest już dostosowany pod wykorzystanie Marketing Automation?

Zapoznaj się szczegółowo z narzędziami wchodzącymi w skład Marketing Automation i przenalizuj, czy dzięki nim usprawnisz stosowane do tej pory metody sprzedażowe. Być może okaże się, ze oferowane rozwiązania sprawdzą się w Twojej firmie lepiej niż te stosowane dotychczas. Poczynienie pewnych zmian być może w konsekwencji zaskutkuje przestawieniem się na zupełnie inny model sprzedaży?

• Jakie jest Twoje podejście do e-mail marketingu i innych kanałów komunikacji z klientami? Czy sprecyzowałeś czego oczekujesz i co chciałbyś osiągnąć?

Nie da się budować sprawnej komunikacji z klientami bez jasno wyznaczonych celów. Pierwszym krokiem niech będzie ustalenie podstawowych oczekiwań wobec prowadzonych działań i wybranie strategicznych kanałów, na których rozwoju chcemy się skoncentrować. Należy również określić, jaką rolę w całości komunikacji będzie pełnił e-mail marketing.

Po przeanalizowaniu powyższych kwestii odpowiedz sobie wreszcie na pytanie:

Czy Twoja firma jest już gotowa na zmiany? Czy wiesz już co możesz zrobić, aby ułatwić przejście na inny model marketingu? Rozważając zautomatyzowanie marketingu warto wyjść od tych podstawowych pytań. Odpowiadając na nie, jasno wyznaczysz kierunek najbliższych działań i przygotujesz odpowiedni grunt pod implementację Marketing Automation.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]