Marketing Automation nie wypali, jeśli…

…jeśli oczekujesz, że samo zautomatyzowanie marketingu rozwiąże wszystkie Twoje problemy. Nie wystarczy samo kupno licencji. Przede wszystkim dlatego, że wykorzystanie systemu Marketing Automation to proces złożony i samo przestawienie się na automatyzację bez poczynienia odpowiednich kroków może okazać się stratą czasu i pieniędzy. Aby automatyzacja przynosiła wymierne rezultaty nie obejdzie się bez wysiłku. Dobre przygotowanie merytoryczne, a następnie stopniowe i cierpliwe rozwijanie każdego z elementów jest tutaj kluczowe.

Automatyzacja marketingu pozwala osiągnąć ambitne cele marketingowe i sprzedażowe,  jednak niezależnie od tego jak dobrym narzędziem klasy Marketing Automation dysponujesz, to nie naprawi on procesów, które funkcjonują nieprawidłowo.

Dlatego zanim podejmiesz krok w stronę automatyzacji marketingu, przeanalizuj kilka następujących kwestii:


• Czy przeprowadziłeś szkolenia pracowników, aby mogli w pełni wykorzystać narzędzia wchodzące w skład systemów Marketing Automation?

W sieci można znaleźć multum materiałów odnośnie wykorzystania automatyzacji marketingu w przedsiębiorstwie. Warto jednak postawić na kursy, czy szkolenia organizowane przez specjalistów – szczególnie dobrze sprawdzają się spotkania on-line w formie webinariów,  gdzie ich uczestnicy nabywają praktyczną wiedzę i mogą zadawać pytania bezpośrednio prowadzącemu. Po szkoleniu równie często otrzymują dodatkowe materiały i mogą liczyć na pomoc w dostosowaniu systemu do indywidualnych potrzeb lub specyfiki ich pracy.

• Co można zrobić, aby ulepszyć relacje między działem marketingu a działem sprzedaży? Jak usprawnić  przepływ informacji między nimi?

Jeśli oba działy musza ze sobą kooperować, to kluczowe w tej sytuacji będzie skonfrontowanie oczekiwań obu stron. Nic tak dobrze nie oczyszcza atmosfery z napięć jak jasne wyartykułowanie swoich oczekiwań. Mając konkretne informacje, oba team’y są w stanie współpracować ze sobą na klarownych zasadach, a to z kolei zdecydowanie  podnosi efektywność pracy.

• Czy Twój model sprzedaży jest już dostosowany pod wykorzystanie Marketing Automation?

Zapoznaj się szczegółowo z narzędziami wchodzącymi w skład Marketing Automation i przenalizuj, czy dzięki nim usprawnisz stosowane do tej pory metody sprzedażowe. Być może okaże się, ze oferowane rozwiązania sprawdzą się w Twojej firmie lepiej niż te stosowane dotychczas. Poczynienie pewnych zmian być może w konsekwencji zaskutkuje przestawieniem się na zupełnie inny model sprzedaży?

• Jakie jest Twoje podejście do e-mail marketingu i innych kanałów komunikacji z klientami? Czy sprecyzowałeś czego oczekujesz i co chciałbyś osiągnąć?

Nie da się budować sprawnej komunikacji z klientami bez jasno wyznaczonych celów. Pierwszym krokiem niech będzie ustalenie podstawowych oczekiwań wobec prowadzonych działań i wybranie strategicznych kanałów, na których rozwoju chcemy się skoncentrować. Należy również określić, jaką rolę w całości komunikacji będzie pełnił e-mail marketing.

Po przeanalizowaniu powyższych kwestii odpowiedz sobie wreszcie na pytanie:

Czy Twoja firma jest już gotowa na zmiany? Czy wiesz już co możesz zrobić, aby ułatwić przejście na inny model marketingu? Rozważając zautomatyzowanie marketingu warto wyjść od tych podstawowych pytań. Odpowiadając na nie, jasno wyznaczysz kierunek najbliższych działań i przygotujesz odpowiedni grunt pod implementację Marketing Automation.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]