RTB dzięki połączeniu z informacjami z systemu Marketing Automation umożliwia od teraz dotarcie do konkretnej zidentyfikowanej osoby na dowolnej stronie internetowej z personalizowanymi treściami, które mogą być związane z danymi behawioralnymi, transakcyjnymi lub dowolnymi informacjami sprzedażowymi. Uzyskaliśmy to dzięki integracji SALESmanago z siecią RTB GO.PL
Na dzień dzisiejszy RTB kojarzy się z narzędziem wykorzystywanym w e-Commerce, które umożliwia serwowanie dopasowanej do zainteresowania użytkownika treści reklamowej, opartej głownie o przeglądane wcześniej na stronie sklepu produkty. Reklama może zawierać albo produkty przeglądane lub podobne produkty rekomendowane
Co się jednak stanie, gdy wykorzystamy RTB do zaserwowania treści do konkretnej osoby, której profil behawioralny i transakcyjny budujemy w systemie SALESmanago? Umożliwi to wyświetlenie dowolnego komunikatu do konkretnej osoby, która porusza się po stronach internetowych.
Przykłady wykorzystania połączenia RTB z Marketing Automation. Co można wyświetlać w sieci RTB w różnych branżach.
e-Commerce:
- Reklama z produktami rekomendowanymi na podstawie danych transakcyjnych (np. zakup drukarki, a potem reklama tuszu wyświetlana po 3 miesiącach)
- Wyświetlenie kuponu rabatowego dla konkretnej osoby, która zrealizowała zakupy na określoną kwotę.
B2B
- Adresowanie reklamy w zależności od etapu sprzedażowego na którym znajduje się kontakt (inna reklama do nowych kontaktów pojawiających się w lejku, inna reklama do kontaktów bliskich podpisania umowy.
- Emitowanie dopasowanej reklamy do konkretnego segmentu klientów
- Przypomnienie / monity o zaległych płatnościach (z informacją o kwocie i numerze dokumentu)
- Support klienta: nieaktywny klient lub klient niewykorzystujący systemu – automatyczna reklama zachęcająca do skorzystania z suportu. Brak logowania klienta do systemu – wyświetlanie na sieci przypomnienia o tym jakie informacje czekają w systemie.
B2C
- Przypomnienie o wygasającej umowie (abonamenty telefoniczne, ubezpieczenia)
- Dopasowane reklamy cykliczne do osób, które dokonały zakupu usługi
- Prowadzenie dopasowanych kampanii do segmentów o określonych profilach transakcyjnych i behawioralnych,
- Integracja z system lojalnościowym: wyświetlanie ilości punktów koniecznych do zebrania, aby otrzymać nagrodę.
- Cykliczne informacje o konieczności powtórzenia usługi (fryzjerstwo, zakupy żywności)
- Powiadomienia serwisowe (serwisy samochodowe)
- ROPO: dopasowane reklamy po zakupie w sklepie fizycznym (z dodatkowymi powiązanymi produktami do zakupu Online.
- Przypomnienie / monity o zaległych płatnościach (z informacją o kwocie i numerze dokumentu)
- Przypomnienie o porzuconym formularzu rejestracyjnym, produktowym (np. kalkulacja oferty, wniosek o założenie konta bankowego etc.)
- Wyświetlanie reklam i komunikatów dopasowanych do profilu klienta zbudowanego przez sprzedaż bezpośrednią (Call Center, okienko bankowe)