Marketing Automation w social media: precyzyjne targetowanie, przemiana fanów w klientów i nigdy więcej słodkich zwierząt

0 MTEtMTU1LmpwZw==Kot wśród rur PCV, pingwin na rowerze górskim, miś koala z patelnią teflonową w łapie, mem sprzed 3 tygodni: to wszystko nie są elementy strategii social media, ale efekty przypadkowego grzebalstwa po pintereście. Nie stworzysz w ten sposób ani treści, które porywają, ani relacji. Tracisz za to cenną energię, czas i pieniądze: efekt zupełnie nie przystaje do zainwestowanych wysiłków. Marketing Automation pozwala zoptymalizować social media: dobrze dobierać odbiorców reklam, przekształcać fanów w klientów i wydajnie dystrybuować kontent. Zobacz, jak to zrobić, i jakich błędów się wystrzegać.

1 Zainwestuj w aplikację

Pozwoli Ci pozyskać nie tylko fanów (czyli widownię, z którą komunikacja jest jednak zależna od kaprysów Facebooka), ale potencjalnych klientów. Adresy mailowe (wspomagane masą innych danych z portalu), które zyskują w SALESmanago własną kartę kontaktu, można traktować już jako zidentyfikowanych użytkowników i włączyć w scoring oraz Lead Nurturing. SALESmanago możesz zintegorwać z dowolną aplikacją, w tym z dziełem zewnętrznej firmy.

Pamiętaj jednak, że dobra aplikacja to taka, która daje konkretną korzyść. Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie „Czemu ktoś miałby skorzystać z tej aplikacji?”, daruj sobie ten interes. Są inne sposoby pozyskiwania leadów i inne formy aktywności w social media. Niektóre biznesy słabo się nadają do przełożenia ich na aplikacje Facebooka i nie ma w tym nic strasznego. Straszna może być próba stworzenia zabawnej aplikacji przez producenta papieru ściernego.

2 Precyzyjne targetowanie: SALESmanago i Facebook Ad Account

Nawet najlepszy kontent nie obroni się sam. Zasięg organiczny postów firmowych jest konsekwentnie ograniczany i Twoje ważniejsze komunikaty powinny być popierane płatną promocją.

Jednocześnie inwestycja w reklamę na Facebooku bez precyzyjnego określenia jej odbiorców oraz monitoringu nie ma sensu. Możesz to zrobić targetując kampanię na podstawie wiedzy o klientach zarówno z Facebooka, jak i z SALESmanago (Facebook Custom Audiences).

Weź także pod uwagę jak najwięcej czynników (lokalizacja, płeć, wiek, zainteresowania, etap dojrzałości zakupowej, poziom wiedzy)  i starannie monitoruj kampanie – możesz przeprowadzić testy A/B.

3 Zapier dla social media

Możesz zautomatyzować social media: łączyć kanały i np. generować regułę, że jeśli zostanie opublikowany post lub film, wtedy automatycznie we wszystkich kanałach pojawia się wzmianka o tym.

Pomoże to też w komunikacji w Twoim zespole (np. jeśli pojawi się nowy tweet, info o nim trafi też np. na Waszego slacka) albo ułatwi sporządzanie prostych raportów.

Możliwości jest mnóstwo: zobacz 101 sposobów na Zapier w social media

4 Social Oomph: wykorzystuj posty-evergreeny

Sekretem najlepszych blogerów biznesowych  jest umiejętność ponownego wykorzystania kontentu wysokiej jakości. Zautomatyzuje to Social Oopmh: możesz stworzyć w nim kolejkę blogowych postów-evergreenów (dobrze przyjętych, zawsze aktualnych) oraz przygotować dla każdego z nich osobne, zróżnicowane zajawki w social media.

(przeczytaj, jak dokładnie to zrobić).

5 Planowanie

Automatyzacja komunikacji w social media stanowczo wspiera planowanie postów i przygotowywanie kontentu z wyprzedzeniem. Dzięki temu może znacząco zmienić Twoje przyzwyczajenia i sprawi, że będziesz mieć lepszy ogląd całości Twoich działań.

Bazowa zasada, stanowiąca niejako punkt wyjścia dla tworzenia koncepcji działań, zakłada, że na 10 postów w mediach społecznościowych:

  1. 5 powinno być ważnym dla czytelników kontentem ze źródeł innych niż materiały marki,
  2. 3 – istotnym kontentem ze strony marki, eksperckim, oryginalnym
  3. 2 – luźniejszą, mniej formalną treścią, może nawet żartobliwą, niezwiązaną bezpośrednio z biznesem.

Naturalnie, nie jest to żaden uniwersalny przepis, ale warto stworzyć sobie analogiczny zestaw, obrazujący proporcje, jakie chcemy zachować.

Błędy automatyzacji social media

Kluczem do mediów społecznościowych jest interakcja z klientami.  Zaraz… czy automatyzacja nie zrobi z Twoich kanałów społecznościowych maszynki do wypluwania w odliczonych godzinach uprzednio zaplanowanej treści? Gdzie w tym miejsce na dialog?

Wiele firm rozpoczynających przygodę z automatyzacją social media wpada właśnie w tę pułapkę. Zobacz, jak się jej ustrzec.

 

1 Automatyczne odpowiedzi

W social media, jak zauważyliśmy, chodzi o dyskusję. Jeśli więc ją symulujesz, publikując automatyczne odpowiedzi (szczególnie podziękowania za śledzenie czy „Dziękujemy, odezwiemy się niebawem”), Twój odbiorca czuje się:

  • Oszukany – bo udajesz rozmowę, której naprawdę nie ma,
  • Jak idiota – bo traktujesz go jak kogoś, kto da się nabrać na tak prostą sztuczkę.

2 Automatyzacja to nie autopilot

W poniedziałek układasz kalendarz postów, po czym zapominasz o mediach społecznościowych, bo wszystko samo się robi. Niestety nie.

Automatyzacja nie zastępuje Twojej pracy – po prostu usprawnia czynności, które albo zbyt trudno i niewygodnie byłoby robić ręcznie (analiza dużych ilości danych), albo które są na tyle proste i mechaniczne, że nie wymagają Twojej uwagi. Wymagają jej natomiast Twoi klienci – zgłaszane przez nich komentarze, wzmianki o Twojej firmie. Kampanie reklamowe potrzebują Twojego monitoringu, a odbiorcy – wiedzy.

3 Spam i stalking

Mając dużo wiedzy, możesz przestraszyć swoich klientów. Nie ustawiaj reguł, które reagują automatycznym komentarzem na słowa kluczowe (większość platform i tak uzna to za spam). Nie staraj się być wszechobecny – na pewno nie za pomocą automatyzacji. Nikt nie chce czytać automatycznych – i wyglądających na nieautentyczne, jak mechaniczne odpowiedzi czy reakcje – treści.

—————————————-

Najprostsza zasada więc brzmi: automatyzuj dystrybucję kontentu i korzystaj z zebranej w toku automatyzacji wiedzy dla lepszej personalizacji i targetowania, ale nigdy nie automatyzuj interakcji i nie próbuj przechytrzyć swoich odbiorców. Oni naprawdę widzą, kiedy chcesz ich tanio kupić.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]