Najlepsze posty o marketingu: w grudniu i w 2015. 33 artykuły, które musisz przeczytać

elegant business multitasking multimedia man using devices at home

Bez zbędnych wprowadzeń, przejdźmy od razu do mięsa! Oto lista najbardziej wartościowych naszym zdaniem postów o marketerach i dla marketerów. Oprócz tradycyjnego comiesięcznego zestawienia przygotowaliśmy też osobną listę najciekawszych postów z całego roku. Są dość zróżnicowane: znajdziecie tu zarówno analizy, praktyczne poradniki, listy oraz recenzje narzędzi, jak i bardziej eseistyczne treści.


Niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz darmowego ebooka


W pierwszej części znajdziecie posty po angielsku (z grudnia i z 2015), w drugiej – po polsku. Mamy dla Was sporo do czytania!

Najlepsze posty grudnia 2015

Get Rejected Faster

Tad Hargrave z Marketing for Hippies o tym, że nie należy się bać odrzucenia. Tad powtarza często zapominaną prawdę – że kiedy jesteś letni i neutralny, nie zdobędziesz zbyt wiele odzewu, zaś jeśli jesteś wyrazisty, musisz liczyć się z tym, że obok sympatyków pojawią się również tacy, którym się nie podobasz.

 

Nie ma nic strasznego w tym, że Twój projekt czy wartości, w które wierzysz, budzą mieszane emocje. Dlatego nie uciekaj przed negatywnym feedbackiem w miałkość i bezpieczny banał, ale uodpornij się na krytykę.

 

Jak znaleźć pomysł na posta?

Na blogu CoSchedule odpowiedź na odwieczne pytanie: skąd brać tematy? Zebrano tu kilka użytecznych technik w obszerny, kompletny poradnik.

 

153 narzędzia SEO: recenzja

Przekrój dostępnych narzędzi do SEO. Każde z nich opisane, zrecenzowane i ocenione. Post na bieżąco uzupełniany i aktualizowany. Kopalnia nowych rozwiązań.

 

Czego gra w monopol nauczy Cię o danych i marketingu?

Pół żartem, pół serio o nauce, jaka płynie z jednej z najsławniejszych planszówek świata. Od teraz będziesz obliczał ROI grając w Monopol :)

 

7 grzechów głównych ankiet online

Czy zadajesz pytania właściwym osobom? Opierasz decyzje biznesowe na deklaracjach? Zadajesz za mało precyzyjne lub niejednoznaczne pytania? Pytasz o coś, co lepiej po prostu przetestować? Może używasz ankiet w niewłaściwym celu? Paul Talbot pomoże uniknąć najczęstszych – i kosztownych – błędów.

 

Najlepsze posty o marketingu roku 2015

 

How to Engage Your Email Subscribers From the Moment They Sign Up

Infografika-przewodnik po wiadomościach powitalnych. Masa statystyk oraz praktyczne porady (kiedy wysłać wiadomość? Jakie słowa w temacie działają lepiej? Co zawrzeć w treści? ).

Przydatna i przyjemnie podana wiedza.

 

Adweek o Banana Bunker

Krótki opis jednej z najzabawniejszych kampanii w tym roku: jak Groupon pokazał na Facebooku plastikowy pokrowiec na banana i odpowiedział na KAŻDY komentarz pod zdjęciem.

Niesamowity przykład zaangażowania klientów. Przeczytajcie (i zobaczcie źródłowy post na fanpage’u Groupona).

 

50 marek, które świetnie wykorzystują Twittera (i 50, które robią to tragicznie)

Twitter wytłumaczony na konkretnych przykładach: zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Bardzo pożyteczny materiał: ucz się na błędach (najlepiej na cudzych).

 

5 marek, które rewolucjonizują doświadczenie klienta

“Doświadczenie” to słowo-fetysz. Sporo można rozwodzić się nad nim teoretycznie, ale kiedy przychodzi do przełożenia tych koncepcji na konkretną wiedzę, okazuje się, że bardzo niewiele marek to potrafi. Zobacz, jak Sephora, Disney Parks, Zappos, Apple i Walgreens sprawiają, że korzystanie z ich produktów zachwyca.

 

Koniec reklamy w internecie, jaką znaliśmy

AdBlock: co zmienia w naszej relacji z klientami i w sposób marketerzy powinni wziąć go pod uwagę? W grudniu raporty wykazały, że 47% użytkowników sieci w USA korzysta z AdBlocka (w Polsce ten wskaźnik jest jeszcze wyższy). Jeszcze nigdy ta liczba nie była tak duża.

 

Czemu? Ludzie są po prostu zmęczeni niepotrzebnymi informacjami. Druga rzecz to wzrastająca troska o bezpieczeństwo swoich danych.

 

10 Hacków Marketing Automation

Fajne pomysły na to, jak znaleźć nowe zastosowania dla Twojej platform Marketing Automation. Z posta nauczysz się, jak personalizować treści, wykorzystać alerty czy cofnąć leada na etap powtórnego Lead Nurturingu.

Inspirujące!

 

Automatyzacja social media

Jeff Bullas o tym, jak nie zwariować używając social media. Co możesz zautomatyzować, czego nie powinieneś I jak stworzyć funkcjonalne ramy pracy w mediach społecznościowych, by wykorzystać ich potencjał, a nie utknąć na długie godziny na Facebooku?

 

Jak automatyzacja zmienia rynek pracy?

Technologia może wyręczyć marketerów w wielu zadaniach, które do tej pory wykonywali ręcznie. Czy to jednak oznacza, że będziemy potrzebowali coraz mniej speców od marketingu, aż w końcu staną się zupełnie zbędni? Dylematy dotyczą wielu grup zawodowych: czy będziemy jeszcze potrzebowali chirurgów, rzemieślników czy nauczycieli?

 

Jak korzystać z Instagrama?

15 porad od praktyków-ekspertów na Social Media Examiner.

 

Jak tworzyć treści na urządzenia mobilne?

Mobile content marketing od podstaw. Jak dopasować treści do ich konsumpcji na urządzeniach mobilnych?

Post zawiera inspirujące przykłady.

 

Jak używać platform do dystrybucji treści?

Korzystasz z Medium czy LinkedIna? Zobacz, jak zamieszczać tam treści, by Twoja oryginalna strona była lepiej wyszukiwana, a ruch trafiał na Twoją stronę.

 

Przestań konwertować!

Gary Vaynerchuk o tym, jaka jest różnica między sprzedawaniem a konwertowaniem. Czy nie marnujesz czasu na leady, których i tak nie przekonasz do swojego produktu? Krótko i konkretnie.

 

Czemu nie powinieneś naśladować swoich idoli

Masz na ścianie zdjęcie Jeffa Bezosa? Wytatuowałeś sobie na bicepsie cytat ze Steve’a Jobsa? Zasypiasz, myśląc o Richardzie Bransonie? Ostrzygłeś się a’la Elon Musk?

Justin Jackson wyjaśni Ci, czemu to nie był najlepszy pomysł.

 

Inspirowanie się wielkimi liderami nie może przyjąć formy naśladownictwa. Czasy się zmieniły od momentu, kiedy Twoi idole odnosili sukces, a większość z nich nie pamięta już, jak to było zanim zrobili kupę kasy. Upiększają bądź dramatyzują swoje poprzednie losy. Nie mówiąc już o oczywistych różnicach charakterologicznych. Niezależnie od tego, jak wiele biografii Billa Gatesa przeczytasz, jak bardzo będziesz chciał stać się taki, jak on – to się nie uda. Jesteś inną osobą!

 

Co Zuckerberg zrobi z Facebookiem?

Prace nad sztuczna inteligencją, by zrozumieć, co najbardziej interesuje odbiorców. Wirtualna rzeczywistość (Facebook kupił Oculus VR). Drony. Zuckerberg nie zwalnia ani na chwilę. Ciekawy artykuł, oparty na rozmowie z Markiem i wzbogacony wypowiedziami jego współpracowników.

 

Checklista: SEO na blogu

… czyli co musisz zrobić zanim opublikujesz posta. Czy Twój tytuł i podtytuły są OK? Co z linkami (wewnętrznymi I zewnętrznymi)? Czy post nie jest zbyt krótki? Wszystkie rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę, zanim naciśniesz “Opublikuj” zebrane w jednym miejscu.

 

16 Testów A/B, które powinieneś przeprowadzić w email marketingu

Giganci marketingu kochają testy. W tym poście znajdziesz wyliczenie rzeczy, które powinieneś przetestować w swojej komunikacji email. Niby wszyscy o tym wiemy, ale czy przetestowałeś choć połowę z tych elementów?

 

5 prostych sposobów na zwiększenie skuteczności email marketingu

Aby zwiększyć otwieralność wiadomości oraz CTR możesz zastosować te 5 prostych rozwiązań:

  • pisz bardziej zwięzłe tematy
  • zawrzyj imię odbiorcy w treści
  • mów po ludzku: nie używaj branżowego żargonu
  • używaj obrazków
  • segmentuj odbiorców.

 

Sprawdź te rozwiązania! (nie ufaj na słowo – testuj!)

 

Cold mailing, który działa

Violeta Nedkova o tym, jak stworzyć i wysłać cold mailing, by osiągnąć coś więcej niż irytacja odbiorcy oraz szybkie przeniesienie wiadomości do spamu. Przydatne!

 

Polecamy Wam również 2 najpopularniejsze posty z naszego bloga. W tym roku czytaliście najchętniej:

 

13 najmłodszych biznesmenów (I czego się możesz od nich nauczyć)

Historie dzieciaków, które zrobiły biznes. Zdrowe lizaki, świeczki dla facetów, sieć reklamodawców w aplikacjach, psie ciastka … możliwości są nieograniczone, o ile wcześnie znajdziesz swoją niszę i chcesz się nieustannie uczyć nowych rzeczy.

 

102 darmowe narzędzia online dla biznesu: planowanie, SEO, treści, social media

Wzbogacona lista dostępnych za darmo narzędzi, aplikacji czy programów, które pomogą Ci rozwijać firmę. Darmowe CRM-y, aplikacje do komunikacji wewnętrznej i zarządzania projektami, przydatne narzędzia do tworzenia treści…

Z pewnością znajdziesz wśród nich rozwiązania, które realnie usprawnią Twoje działania.

 

Po polsku: najlepsze w grudniu

Co się wydarzyło w 2015? Alfabetyczne podsumowanie roku

Natalia Hatalska pokazuje rok w kolażu haseł i obrazów. Zobacz, czy coś ciekawego CI nie umknęło!

 

Nowe trendy w polskim ecommerce

Łukasz Izakowski o darmowych dostawach, kodach rabatowych oraz ekspansji zagranicznej.

 

Największe wpadki w social media w 2015

Social Press zbiera listę niewypałów w sm. Wśród nich nie tylko legendarna Żytnia, ale i BlackBerry, które zamieszcza zdjęcie na Twitterze za pomocą iPhone’a czy nieudana kampania społeczna #Race Together Starbucksa.

Czytajcie ku przestrodze!

 

Po polsku: najlepsze w 2015

 

Janusze Przymiotników

Jacek Kotarbiński z właściwym sobie poczuciem humoru o pojęciu marketingu i jego nadużywaniu. Uwaga: zawiera drastyczne przykłady Januszostwa.

 

LTV

LifeTime Value, czyli wartość życiowa klienta, była też gorącym tematem podczas tegorocznego Komgresu Marketing Automation. To stanowczo gorący trend – będziemy starali się przyjąć tę optykę w planowaniu, optymalizacji oraz mierzeniu skuteczności działań marketingowych.

Przemysław Modrzewski świetnie analizuje pojęcie I pokazuje, jak zmienić podejście, i wdrożyć je w praktyce.

 

25 formatów reklamowych, które możesz zastosować w mediach społecznościowych

Uporządkowana i zebrana w jednym miejscu wiedza na temat opcji reklamowych w mediach społecznościowych. Dowiedz się, co, jak i gdzie możesz promować.

 

 

55 sprawdzonych sposobów na najlepsze nagłówki internetowe

Kompleksowa lista wskazówek, matryc i przykładów, które pomogą Ci tworzyć nagłówki, obok których nie sposób przejść obojętnie.

Inspirujące!

 

Zoptymalizuj koszyk w swoim ecommerce

Na blogu SEO Zgreda garść praktycznych porad z zakresu optymalizacji koszyka. Na jakim etapie składania zamówienia dodajesz koszty przesyłki? Czy Twój koszyk można wygodnie edytować? Czy wysyłasz maila ratującego porzucony koszyk? Czy trzeba zakładać konto do dokonania zakupu? Jest masa rzeczy, które łatwo przeoczyć i stracić szansę na sprzedaż.

 

Co dodalibyście do naszej listy? Jakie lektury zrobiły na Was duże wrażenie? Podzielcie się linkami w komentarzach!

Marketing Automation

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]