Najlepsze wtyczki do Visual Studio Code

VSC

Jaki edytor tekstu wybrać? Jest to pytanie, które często pojawia się na forach dotyczących programowania. Niekwestionowanym królem wśród darmowego oprogramowania bez wątpienia jest Visual Studio Code.
Dzięki ogromnej ilości wtyczek, rozszerzeń oraz łatwości dostosowania programu do swoich potrzeb korzystanie z VSC jest łatwe i intuicyjne.
W tym wpisie chciałbym wam przedstawić kilka porad oraz rozszerzeń związanych z moim ulubionym edytorem tekstu: Visual Studio Code.

#1 GitLens

Chyba każdy z programistów (jeżeli jeszcze nie, to na pewno zacznie) używa systemu kontroli wersji. Jeżeli chcecie przyspieszyć swoją pracę z Gitem w VSC idealnym dodatkiem jest właśnie GitLens, który na obecną chwilę ma pond 14 milionów pobrań.

Git Lens

Dzięki temu rozszerzeniu, w łatwy sposób można sprawdzić, kto edytował dany plik, kiedy to zrobił i jak nazwał swój commit.

Git Lens

Jeżeli zostały wprowadzone jakieś zmiany w stosunku do poprzedniej wersji, możemy z łatwością porównać obie wersje klikając w odpowiedni przycisk.

Git Lens

Bardzo wygodną opcją jest również sprawdzanie bezpośrednio w VSCode poprzednich wersji commitów. Jest to dostępne w menu na górze.

Git Lens

W panelu po lewej stronie możemy również podejrzeć co działo się na naszym repozytorium, jakie branche zostały utworzone i co było commitowane.

Git Lens

#2 Live Server

Jeżeli nie uruchamiamy dużego projektu z Gulpem i BrowserSync, a jedynie mały projekt do którego potrzebujemy podglądu strony w przeglądarce, Live Server jest bardzo przydatną wtyczką.

Live Server

Wystarczy otworzyć swój projekt i kliknąć ‘Go Live’ aby uruchomić serwer, który będzie nasłuchiwał na zmiany w plikach w naszym edytorze.

Live Server

#3 Bracket Pair Colorizer 2

Małe, bardzo przydatne narzędzie które pokoloruje nam odpowiednie zamykające i otwierające nawiasy. Tylko tyle i aż tyle.

Bracket Pair Colorizer

Dzięki tej wtyczce uda nam się dużo łatwiej i szybciej znaleźć ewentualne błędy w zagnieżdżeniach oraz szybciej je wyeliminować.

Bracket Pair Colorizer

#4 Setting Sync

Jest to kolejna niepozorna wtyczka która ma fantastyczną funkcjonalność. Masz swój ulubiony zestaw ikon, kolorów tematów, skrótów klawiszowych, snippetów czy w końcu ustawienia VSCode a do tego dwa komputery w domu, komputer w pracy, wirtualną maszynę i nie chcesz ręcznie ustawiać tych wszystkich rzeczy? Setting Sync pozwala synchronizować te wszystkie ustawienia przy pomocy GitHub Gist.

Setting Sync

#5 Beautify

Beautify pozwala na uporządkowanie kodu za pomocą jednej kombinacji klawiszy. Można dodatkowo zaznaczyć tylko część kodu i sformatować tylko ją w wybranym przez siebie języku. Beautify pozwala na formatowanie javascriptu, plików JSON, CSS, Sass i oczywiście HTML.

Beautify

#6 Andromeda Theme

Jeden z moich ulubionych tematów kolorystycznych. Jeżeli lubisz zróżnicowane, jaskrawe kolory w plikach JS, polecam ten temat.

Andromeda

#7 Zmiana formatowania pliku

Jeżeli piszecie coś w WordPressie, i tworzycie kolejny plik szablonu, który jest zapisany jako single-post-mypage.php, ale uzupełniacie środek treścią w HTML lub piszecie jakiś mały skrypt w JS, formatowanie tekstu, podpowiedzi Emmeta oraz zaznaczanie początkowych oraz końcowych tagów html nie działa poprawnie. Żeby to zmienić trzeba ustawić tryb języka w dolnym prawym rogu na HTML. Oczywiście jeżeli piszemy funkcje w PHP wracamy spowrotem do formatowania PHP.

Formatowanie pliku

Marcin Olszewski
Front - End Developer

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.

6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce
6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce

    Szablony e-mail to doskonałe rozwiązanie dla marketerów eCommerce. Podnoszą zaangażowanie klienta, a przy tym przekładają się na zwiększenie przychodów. Oto sześć prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce. Niezależnie, czy mowa o poprawie wydajności, zwiększeniu świadomości marki, personalizacji, optymalizacji mobilnej, testowaniu A/B czy automatyzacji, narzędzie to odblokowuje pełny potencjał […]

CDP vs CRM vs DMP i które rozwiązanie jest lepsze? CDP w pigułce część 2
CDP vs CRM vs DMP i które rozwiązanie jest lepsze? CDP w pigułce część 2

    W tym artykule dokładnie opisujemy bolączki CRM oraz szczegółowo wyjaśniamy, w jaki sposób CDP rozwiązuje je wszystkie, usprawniając działania marketingowe i kształtując drogę do ścisłej współpracy z klientem. Wiele firm eCommerce wciąż korzysta z jakiejś formy oprogramowania CRM, a w rzadkich przypadkach z Platformy do Zarządzania Danymi (DMP). Mając to na uwadze, a […]

Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1
Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1

    W serii trzech artykułów CDP w pigułce przybliżamy podstawowe kwestie dotyczące Customer Data Platform: czym one są, czym różnią się od dotychczasowych systemów, dlaczego są lepsze i – co najważniejsze – w jaki sposób Ty i Twoja firma możecie wykorzystać ich ogromne możliwości. W tym artykule wyjaśniamy, czym jest Customer Data Platform, jaki […]

4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec
4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec

    Skuteczny rozwój każdej działalności wymaga sprawnego i precyzyjnego pomiaru wyników. Co ciekawe, różne badania i ankiety wskazują, że marketingowcy eCommerce uważają, że brakuje im umiejętności w tym zakresie. W tym artykule omówimy 4 problemy i trendy związane z pomiarem wyników oraz wskażemy rozwiązania, które sprawią, że Twój zestaw technologii i aplikacji marketingowych będzie […]

Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio
Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio

    Nowe Email Design Studio wyznacza standardy w email marketingu w zakresie customer engagement i budowania poczucia więzi z marką . Używając naszego unikalnego, zaprojektowanego z myślą o urządzeniach mobilnych kreatora emaili, zwiększysz poziom konwersji i zbierzesz cenne dane Zero-Party, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów.   E-mail wciąż jest królem marketingu […]

Dzięki opartemu na OpenAI generatorowi treści SALESmanago, marketerzy otrzymują precyzyjne, ukierunkowane treści
Dzięki opartemu na OpenAI generatorowi treści SALESmanago, marketerzy otrzymują precyzyjne, ukierunkowane treści

    Kraków, Polska, 9 lutego 2023 r.: SALESmanago, platforma Customer Engagement, ogłosiła dziś integrację generatywnego modelu sztucznej inteligencji OpenAI z Email Designerem, a także uruchomienie Email Design Studio.   Zaprojektowany, aby umożliwić marketerom tworzenie bardziej angażujących i wydajnych kampanii, Email Designer stworzony przez SALESmanago zostaje zintegrowany z modelem OpenAI, aby błyskawicznie generować treści z […]

Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości
Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości

    Uwaga: ten artykuł (z wyjątkiem nagłówków i formatowania) został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję   Wygeneruj post na blogu o chwytliwych tematach e-maili   Napisanie chwytliwego tematu wiadomości e-mail jest ważną częścią tworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingu. Dobry temat może zachęcić odbiorców do otwarcia e-maila i przeczytania jego treści, a zły może […]