Najlepsze wtyczki do Visual Studio Code

VSC

Jaki edytor tekstu wybrać? Jest to pytanie, które często pojawia się na forach dotyczących programowania. Niekwestionowanym królem wśród darmowego oprogramowania bez wątpienia jest Visual Studio Code.
Dzięki ogromnej ilości wtyczek, rozszerzeń oraz łatwości dostosowania programu do swoich potrzeb korzystanie z VSC jest łatwe i intuicyjne.
W tym wpisie chciałbym wam przedstawić kilka porad oraz rozszerzeń związanych z moim ulubionym edytorem tekstu: Visual Studio Code.

#1 GitLens

Chyba każdy z programistów (jeżeli jeszcze nie, to na pewno zacznie) używa systemu kontroli wersji. Jeżeli chcecie przyspieszyć swoją pracę z Gitem w VSC idealnym dodatkiem jest właśnie GitLens, który na obecną chwilę ma pond 14 milionów pobrań.

Git Lens

Dzięki temu rozszerzeniu, w łatwy sposób można sprawdzić, kto edytował dany plik, kiedy to zrobił i jak nazwał swój commit.

Git Lens

Jeżeli zostały wprowadzone jakieś zmiany w stosunku do poprzedniej wersji, możemy z łatwością porównać obie wersje klikając w odpowiedni przycisk.

Git Lens

Bardzo wygodną opcją jest również sprawdzanie bezpośrednio w VSCode poprzednich wersji commitów. Jest to dostępne w menu na górze.

Git Lens

W panelu po lewej stronie możemy również podejrzeć co działo się na naszym repozytorium, jakie branche zostały utworzone i co było commitowane.

Git Lens

#2 Live Server

Jeżeli nie uruchamiamy dużego projektu z Gulpem i BrowserSync, a jedynie mały projekt do którego potrzebujemy podglądu strony w przeglądarce, Live Server jest bardzo przydatną wtyczką.

Live Server

Wystarczy otworzyć swój projekt i kliknąć ‘Go Live’ aby uruchomić serwer, który będzie nasłuchiwał na zmiany w plikach w naszym edytorze.

Live Server

#3 Bracket Pair Colorizer 2

Małe, bardzo przydatne narzędzie które pokoloruje nam odpowiednie zamykające i otwierające nawiasy. Tylko tyle i aż tyle.

Bracket Pair Colorizer

Dzięki tej wtyczce uda nam się dużo łatwiej i szybciej znaleźć ewentualne błędy w zagnieżdżeniach oraz szybciej je wyeliminować.

Bracket Pair Colorizer

#4 Setting Sync

Jest to kolejna niepozorna wtyczka która ma fantastyczną funkcjonalność. Masz swój ulubiony zestaw ikon, kolorów tematów, skrótów klawiszowych, snippetów czy w końcu ustawienia VSCode a do tego dwa komputery w domu, komputer w pracy, wirtualną maszynę i nie chcesz ręcznie ustawiać tych wszystkich rzeczy? Setting Sync pozwala synchronizować te wszystkie ustawienia przy pomocy GitHub Gist.

Setting Sync

#5 Beautify

Beautify pozwala na uporządkowanie kodu za pomocą jednej kombinacji klawiszy. Można dodatkowo zaznaczyć tylko część kodu i sformatować tylko ją w wybranym przez siebie języku. Beautify pozwala na formatowanie javascriptu, plików JSON, CSS, Sass i oczywiście HTML.

Beautify

#6 Andromeda Theme

Jeden z moich ulubionych tematów kolorystycznych. Jeżeli lubisz zróżnicowane, jaskrawe kolory w plikach JS, polecam ten temat.

Andromeda

#7 Zmiana formatowania pliku

Jeżeli piszecie coś w WordPressie, i tworzycie kolejny plik szablonu, który jest zapisany jako single-post-mypage.php, ale uzupełniacie środek treścią w HTML lub piszecie jakiś mały skrypt w JS, formatowanie tekstu, podpowiedzi Emmeta oraz zaznaczanie początkowych oraz końcowych tagów html nie działa poprawnie. Żeby to zmienić trzeba ustawić tryb języka w dolnym prawym rogu na HTML. Oczywiście jeżeli piszemy funkcje w PHP wracamy spowrotem do formatowania PHP.

Formatowanie pliku

Marcin Olszewski
Front - End Developer

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]