Najnowsze książki o marketingu (luty 2015). Co warto czytać?

ksiazkiNowe trendy w marketingu? Świeże pomysły? Poszukaj inspiracji w najnowszych książkach! Przygotowaliśmy dla Was przegląd literatury branżowej z ostatniego miesiąca i polecamy najciekawsze pozycje.

Jacek Kall, Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki

[Mobile, branding]

Twoi klienci używają smartfonów, mają je ciągle pod ręką. Noszą je ze sobą na zakupy, robią na bieżąco research, publikują opinie. Teoretycznie wszyscy to wiemy, szykujemy się na erę mobile, ale wciąż mało osób widzi, że strategia mobilna to dużo więcej niż aplikacja czy responsywna strona – to konieczność przemyślenia na nowo komunikacji z uwzględnieniem tego specyficznego kanału. Wciąż brak na polskim rynku innowacyjnych, praktycznych rozwiązań mobile.

W przeciągu 3-4 lat ekrany smartfona staną się marketingowo istotniejsze od ekranów komputerów. Kall dostarcza masy analiz i badań oraz pokazuje, jakie zupełnie nowe możliwości czekają na tych, którzy zainwestują w mobile.

Gary Vaynerchuk, W market[r]ingu

[Social media]

Ekspert, praktyk i autor bestesellerów dzieli się wiedzą na temat tego, jak zarządzać marką w social media. Wielu marketerów wciąż nie rozumie specyfiki mediów społecznościowych, nie „czują” ich.  Vaynerchuk uważa, że to medium wymagające zupełnie innej komunikacji, odmiennej od tej, do której jesteśmy jako marketerzy przyzwyczajeni.

Przypominają według niego walkę bokserską (stąd tytuł), gdzie musisz właściwie skomponować dawanie i branie. W ramach promocji swojej agencji, Gary zapytał na Twitterze „Czy jest coś, co mogę dla Ciebie zrobić?” i faktycznie wysyłał swoim followersom cheeseburgery lub butelki sosu tabasco – w książce znajdziecie jeszcze więcej takich przykładów. Vaynerchuk pracuje na własnej, bardzo oryginalnej koncepcji wymiany czy marketingowego daru.

Kathy Sierra, Bert Bates. Badass: Making Users Awesome

[UX, design, WOMM]

Co sprawia, że produkt jest wyjątkowy? Nie jego obiektywne cechy, nie piękny dizajn, nie oryginalność. Kluczem jest to, czy użytkownik czuje się świetnie, kiedy go używa. Kiedy Twoi klienci tego doświadczą, chętnie będą się dzielić z innymi tym doświadczeniem. Będą Cię polecać. A najlepszą metodą na zdobywanie nowych klientów są polecenia już istniejących.

Obowiązkowa lektura dla firm zorientowanych na użytkownika i szukających nowych, lepszych sposobów na zrozumienie jego potrzeb. Znajdziecie tam porady, jak stworzyć produkt intuicyjny w obsłudze, jak myśleć za użytkownika i ograniczać ilość wyborów, jakich musi dokonywać, jak wytwarzać w użytkowniku automatyczne nawyki.

Adele R. Cehrs, SPIKE your Brand ROI: How to Maximize Reputation and Get Results

[PR, Content Marketing]

Każdy z nas jest wystawiony na około 5000 komunikatów od marek dziennie. Jak przebić się w tłumie? Jak tworzyć treści, które nie zginą w natłoku innych informacji? Jak odróżnić realne dowody zaangażowania klientów od pozornych (np. lajki bywają zwodnicze i nie idą za nimi decyzje zakupowe) i być pewnym, że dobrze wykorzystujemy te pierwsze? Adele chce oddzielić marektingowy bełkot i modne powiedzonka od prawdziwej pracy i wymiernych efektów.

Według niej kluczem nie jest ilość komunikacji, ale timing – dopasowanie treści w czasie do momentu, kiedy klient chce i potrzebuje informacji od nas.

Dużym atutem książki jest praktyczne podejście: masa konkretnych porad i case’ów.

Robyn Haydon, Winning Again: A retention game plan for your most important contracts and customers

[B2B, retencja, lojalność]

W sektorze B2B tracimy połowę regularnych klientów, kiedy trzeba ponowić opłatę czy przedłużyć abonament– nie z powodu błędów, ale nieuniknionych zmian, jakim podlega relacja z nimi. Odkąd nawiązaliście współpracę, sytuacja Twojego klienta ewoluowała – teraz prawdopodobnie zmaga się on z innymi wyzwaniami. Czy potrafisz wyjść im naprzeciw? Czy wiesz, jak stworzyć doskonale dopasowaną ofertę? Czy umiesz zwiększyć szanse swojej firmy w przetargach?

O tym wszystkim, na bazie swojego potężnego doświadczenia, ze swadą, ale bardzo zwięźle, pisze Haydon w swojej najnowszej książce.

***

Jeśli zaciekawiła Was któraś z powyższych, dajcie znać w komentarzach – napiszemy o niej więcej! I dajcie znać, jakie książki Was ostatnio zainspirowały – co czytaliście, co zmieniło Wasze spojrzenie na marketing?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]