Najważniejsze artykuły ze świata IT (25 lutego – 8 marca)

Prasówka IT SALESmanago to zbiór nowości, ciekawostek i rozwiązań z zakresu programowania, Big Data, Machine Learning & AI oraz budowania zaawansowanych systemów informatycznych.
Co dwa tygodnie nasi specjaliści selekcjonują kilka najważniejszych i najciekawszych artykułów. W tym wydaniu m.in. Cykl życia zapytania SQL, wielowątkowość w Javie oraz przystępne wprowadzenie do Machine Learningu. Zapraszamy do lektury!
 

 

Programowanie ogólne

 

Nie daj się zwieść – Event Sourcing jest trudny

Event sourcing – często prezentowany jako lek na wszystkie problemy związane z programowaniem. Niestety posiada też szereg wad. Samo w sobie rozwiązanie jest już pewnego rodzaju antywzorcem. Trzeba zaakceptować bardzo wysoki początkowy koszt tego podejścia do wytwarzania oprogramowania. Więcej trudnych sytuacji przy zastosowaniu Event Sourcing poznasz tutaj:

https://chriskiehl.com/article/event-sourcing-is-hard

 

Wzorzec projektowy DTO – kiedy, jak i po co używać?

DTO czyli Data Transfer Object – to jeden z najczęściej używanych wzorców projektowych. Podstawowym zadaniem DTO jest transfer danych pomiędzy aplikacjami, modułami, warstwami lub w każdej innej sytuacji, gdy jest potrzebny. Poznaj możliwości jego wykorzystania.

https://thoughts-on-java.org/dto-projections/

 

Code review checklist – wielowątkowość w Javie

Podejście do wielowątkowości w Javie jest pojęciem bardzo złożonym. Problemy pojawiające się przy wykorzystaniu tego mechanizmu są trudne do zlokalizowania, zreplikowania i naprawienia. Na szczęście dostępnych jest coraz więcej przystępnych źródeł wiedzy – jak poniższa check lista:

https://blog.usejournal.com/code-review-checklist-java-concurrency-49398c326154

 

Dziesięć sposobów na bezpieczną aplikację

Kluczowym wymaganiem przy budowaniu produkcyjnych aplikacji jest ich bezpieczeństwo – niekiedy banalny błąd popełniony na etapie wytwarzania oprogramowania jest tragiczny w skutkach. Może doprowadzić do upadku biznesu producenta. W poniższym artykule znajdziesz 10 dobrych rad jak zabezpieczyć swoją aplikację.

https://blog.heroku.com/ten-ways-to-secure-your-apps

 
 

Architektura aplikacji

 

Współdzielona baza danych w architekturze Microserwisów – antywzorzec?

Architektura Microservice zdobyła w ciągu ostatnich kilku lat ekstremalną popularność. W niektórych kręgach uchodzi nawet za kolejny buzzword w IT. Jednak dobrze zaprojektowana architektura niesie za sobą wiele korzyści.
Poczytaj o rozwiązaniu współdzielonej bazy danych dla Microservices i poznaj odpowiedź na pytanie: czy to na pewno antypattern?

https://hackernoon.com/is-shared-database-in-microservices-actually-anti-pattern-8cc2536adfe4

 

Podział aplikacji monolitycznej

Aplikacje jako monolit mają swoje zalety – szybkość rozwoju, łatwiejszy proces deploymentu i releasu. Posiadają również wady. Przy znacznym wzroście rozmiaru projektu szybkość rozwoju dramatycznie spada, a także pojawiają się też problemy z wydajnością.
Poznaj, w jaki sposób “pociąć” aplikacje monolityczną?

https://engineering.shopify.com/blogs/engineering/deconstructing-monolith-designing-software-maximizes-developer-productivity
 

 

Bazy danych & Big data

 

Cykl życia zapytania SQL

Co się dzieje, gdy wykonujesz zapytanie SQL? Jest na pewno niewidocznie dla oka, natomiastpod spodem wykonywanych jest wiele operacji:) Zapytanie jest parsowane i wstępnie transponowane. Następnie przygotowany jest plan wykonania takiego zapytania. Dopiero po tym zapytanie może zostać wykonane. W poniższym artykule znajdziesz szczegółowo opisany każdy z poszczególnych etapów.

https://numeracy.co/blog/life-of-a-sql-query

 

Shardowanie baz danych

Każda aplikacja, która odnotowuje szybki wzrost ruchu potrzebuje optymalizacji, nie tylko w obrębie kodu źródłowego aplikacji. Bardzo istotną kwestią są oparcie oparte o rozwiązania pewne, szybkie i bezpieczne. Sharding to wzorzec architektury baz danych związany z poziomym partycjonowaniem – praktyka rozdzielania wierszy jednej tabeli na wiele różnych tabel, znanych jako partycje.

https://www.digitalocean.com/community/tutorials/understanding-database-sharding
 

 

Machine Learning & AI

 

Jak rozpocząć przygodę z Machine Learning?

Machine Learning jest jak temat seksu w liceum – każdy o nim mówi, niewielu wie jak to robić, a faktycznie robią tylko nauczyciele :)
Poniższy przewodnik pokaże tematykę od podstaw – popartą konkretnymi, użytecznymi przykładami:

https://vas3k.com/blog/machine_learning

 

Piotr Uryga
IT Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]