Najważniejsze artykuły ze świata IT (25 lutego – 8 marca)

Prasówka IT SALESmanago to zbiór nowości, ciekawostek i rozwiązań z zakresu programowania, Big Data, Machine Learning & AI oraz budowania zaawansowanych systemów informatycznych.
Co dwa tygodnie nasi specjaliści selekcjonują kilka najważniejszych i najciekawszych artykułów. W tym wydaniu m.in. Cykl życia zapytania SQL, wielowątkowość w Javie oraz przystępne wprowadzenie do Machine Learningu. Zapraszamy do lektury!
 

 

Programowanie ogólne

 

Nie daj się zwieść – Event Sourcing jest trudny

Event sourcing – często prezentowany jako lek na wszystkie problemy związane z programowaniem. Niestety posiada też szereg wad. Samo w sobie rozwiązanie jest już pewnego rodzaju antywzorcem. Trzeba zaakceptować bardzo wysoki początkowy koszt tego podejścia do wytwarzania oprogramowania. Więcej trudnych sytuacji przy zastosowaniu Event Sourcing poznasz tutaj:

https://chriskiehl.com/article/event-sourcing-is-hard

 

Wzorzec projektowy DTO – kiedy, jak i po co używać?

DTO czyli Data Transfer Object – to jeden z najczęściej używanych wzorców projektowych. Podstawowym zadaniem DTO jest transfer danych pomiędzy aplikacjami, modułami, warstwami lub w każdej innej sytuacji, gdy jest potrzebny. Poznaj możliwości jego wykorzystania.

https://thoughts-on-java.org/dto-projections/

 

Code review checklist – wielowątkowość w Javie

Podejście do wielowątkowości w Javie jest pojęciem bardzo złożonym. Problemy pojawiające się przy wykorzystaniu tego mechanizmu są trudne do zlokalizowania, zreplikowania i naprawienia. Na szczęście dostępnych jest coraz więcej przystępnych źródeł wiedzy – jak poniższa check lista:

https://blog.usejournal.com/code-review-checklist-java-concurrency-49398c326154

 

Dziesięć sposobów na bezpieczną aplikację

Kluczowym wymaganiem przy budowaniu produkcyjnych aplikacji jest ich bezpieczeństwo – niekiedy banalny błąd popełniony na etapie wytwarzania oprogramowania jest tragiczny w skutkach. Może doprowadzić do upadku biznesu producenta. W poniższym artykule znajdziesz 10 dobrych rad jak zabezpieczyć swoją aplikację.

https://blog.heroku.com/ten-ways-to-secure-your-apps

 
 

Architektura aplikacji

 

Współdzielona baza danych w architekturze Microserwisów – antywzorzec?

Architektura Microservice zdobyła w ciągu ostatnich kilku lat ekstremalną popularność. W niektórych kręgach uchodzi nawet za kolejny buzzword w IT. Jednak dobrze zaprojektowana architektura niesie za sobą wiele korzyści.
Poczytaj o rozwiązaniu współdzielonej bazy danych dla Microservices i poznaj odpowiedź na pytanie: czy to na pewno antypattern?

https://hackernoon.com/is-shared-database-in-microservices-actually-anti-pattern-8cc2536adfe4

 

Podział aplikacji monolitycznej

Aplikacje jako monolit mają swoje zalety – szybkość rozwoju, łatwiejszy proces deploymentu i releasu. Posiadają również wady. Przy znacznym wzroście rozmiaru projektu szybkość rozwoju dramatycznie spada, a także pojawiają się też problemy z wydajnością.
Poznaj, w jaki sposób “pociąć” aplikacje monolityczną?

https://engineering.shopify.com/blogs/engineering/deconstructing-monolith-designing-software-maximizes-developer-productivity
 

 

Bazy danych & Big data

 

Cykl życia zapytania SQL

Co się dzieje, gdy wykonujesz zapytanie SQL? Jest na pewno niewidocznie dla oka, natomiastpod spodem wykonywanych jest wiele operacji:) Zapytanie jest parsowane i wstępnie transponowane. Następnie przygotowany jest plan wykonania takiego zapytania. Dopiero po tym zapytanie może zostać wykonane. W poniższym artykule znajdziesz szczegółowo opisany każdy z poszczególnych etapów.

https://numeracy.co/blog/life-of-a-sql-query

 

Shardowanie baz danych

Każda aplikacja, która odnotowuje szybki wzrost ruchu potrzebuje optymalizacji, nie tylko w obrębie kodu źródłowego aplikacji. Bardzo istotną kwestią są oparcie oparte o rozwiązania pewne, szybkie i bezpieczne. Sharding to wzorzec architektury baz danych związany z poziomym partycjonowaniem – praktyka rozdzielania wierszy jednej tabeli na wiele różnych tabel, znanych jako partycje.

https://www.digitalocean.com/community/tutorials/understanding-database-sharding
 

 

Machine Learning & AI

 

Jak rozpocząć przygodę z Machine Learning?

Machine Learning jest jak temat seksu w liceum – każdy o nim mówi, niewielu wie jak to robić, a faktycznie robią tylko nauczyciele :)
Poniższy przewodnik pokaże tematykę od podstaw – popartą konkretnymi, użytecznymi przykładami:

https://vas3k.com/blog/machine_learning

 

Piotr Uryga
IT Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]