Są sytuacje, w których statystyka i liczby przemawiają lepiej niż najlepszy mówca. W przypadku marketingu to właśnie współczynnik ROMI będzie w najbliższej przyszłości najważniejszym wskaźnikiem. Marketing przez lata był dziedziną która wymykała się konieczności udowadniania swojej skuteczności. Zmieniająca się sytuacja gospodarcza doprowadziła jednak do pęknięcia tej bańki. Już teraz warto zatem uzbroić się w wiedzę o statystykach dotyczących automatyzacji marketingu. HubSpot postanowił zebrać wszystkie najważniejsze statystyki pochodzące z różnych, niezależnych badań. Poniżej najważniejsze z nich.
- Rynek marketing automation w B2B wyniósł na koniec 2011 roku 325 milionów dolarów. To ponad 50% wzrostu w stosunku do 2010 roku, który również podwoił dochody z roku poprzedniego. (Źródło: Raab Associates)
- Liczba firm używających Marketing Automation ma wzrosnąć o 50% do roku 2015. (Źródło: Decyzje Sirius)
- Marketing Automation osiągnął największy przyrost zysków w ciągu ostatnich 5 lat ze wszystkich systemów pokrewnych do CRM (Źródło: Badania Focus)
- Do 2020 roku 85% interakcji międzyludzkich będzie przebiegało bez fizycznej rozmowy z innym człowiekiem (Źródło: Gartner Research)
- 50% ze stosujących Marketing Automation nie zdaje sobie w pełni sprawy z istniejącego potencjału tych rozwiązań, natomiast zaledwie 25% wykorzystuje w pełni te możliwości
- 50% potencjalnych klientów nie jest gotowa do zakupu natychmiast (Źródło: Gleanster)
- 47% szefów marketingu B2B twierdzi, że udaje im się doprowadzić do konwersji mniej niż 4% leadów, albo nawet nie wiedzą, że jest to możliwe do zmierzenia. (Źródło: Forrester Research)
- 89% marketerów wykorzystuje emaile jako swoje główne źródło generowania leadów (Źródło: Forrester Research)
- Tylko 33% firm, które korzystają zarówno z CRM i automatyzacji marketingu oceniło, że w dobry sposób zintegrowało u siebie te dwa systemy. (Źródło: Bench Experts)
- Firmy, które korzystają z automatyzacji marketing by wdrożyć programy lead nurturingu wykazują 451% wzrostu potencjalnych klientów. (Źródło: Annuitas Group)
- Lead nurturing prowadzi do 47% większych zakupów (Źródło: Annuitas Group)
- Firmy, które automatyzują zarządzanie leadami zwiększają o 10% lub więcej swoje przychody na przestrzeni 6-9 miesięcy. (Źródło: Gartner Research)
- 25% firm stosujących zautomatyzowane procesy dojrzewania leadów twierdzi, że czas reakcji działu sprzedaży na zakwalifikowanie leadu jako SQL wynosi mniej niż jeden dzień. Podobne wyniki uzyskuje mniej niż 10% firm bez automatyzacji (Źródło: Forrester Research)
- Personalizowane maile wykazują 18 razy większy zwrot z inwestycji niż reklama telewizyjna (Źródło: Jupiter Research)
- Spersonalizowanie wiadomości poprawia klikalność o 14%, i konwersję o 10%. (Źródło: Aberdeen Group)