[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

 
 

Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS.

Celem, jaki sobie postawiliśmy, było usunięcie wszelkich przeszkód między intencją użytkownika a działaniem systemu, aby stworzyć warunki dla idealnego flow. Osiągnęliśmy znaczący, 60% wzrost szybkości działania i zmniejszyliśmy liczbę kliknięć o 33%.

W tym artykule podsumowujemy wszystkie zmiany i wyjaśniamy nasze inspiracje. Zapraszamy do lektury!

 

Rewolucja w SaaS zorientowana na użytkownika – Human Interface

 

Ciągły rozwój platform typu end-to-end wymaga nowego podejścia do zasad projektowania. W dotychczasowych iteracjach systemu wykorzystaliśmy już w pełni klasyczne założenia interfejsu SaaS. Przygotowując prawdziwie rewolucyjne, zorientowane na użytkownika zmiany, postanowiliśmy:

  • Zaprojektować cały interfejs od podstaw zamiast rozwijać już istniejący.
  • Całkowicie odrzucić klasyczną filozofię projektowania SaaS, którą uważamy za niewystarczającą dla nowoczesnego CDP.
  • Poszukać inspiracji w najbardziej intuicyjnych interfejsach, łatwych do obsłużenia nawet dla amatorów — interfejsach systemów operacyjnych, takich jak Windows czy macOS.

Dzięki temu osiągnęliśmy efekty niespotykane w programach SaaS:

  • Szybkość obsługi. Ponieważ do uzyskania pożądanej funkcji potrzeba mniej operacji, nowe menu pozwala poruszać się po systemie nawet o 60% szybciej, bardziej intuicyjnie i za pomocą ⅓ mniejszej liczby kliknięć,
  • Bezproblemowość wdrożenia. Użytkownicy, którzy znają systemy operacyjne z codziennych doświadczeń, natychmiast rozpoznają wzorzec i będą wiedzieć, jak się po nim poruszać.
  • Personalizacja. Podobnie jak w przypadku systemów operacyjnych, użytkownicy mogą teraz dostosować interfejs do swoich potrzeb.
  • Zwinność. Obecnie istnieje wiele sposobów, aby uzyskać dostęp do dowolnej z ponad 650 funkcji i rozwiązań SALESmanago, zgodnie z preferencjami i zwyczajami użytkownika.

Zaprojektowaliśmy system nawigacji tak przyjazny, płynny i szybki, że nazwaliśmy go po prostu Human Interface.

 

Anatomia Menu

 

Intuicyjna nawigacja i klawisze hotkeys

 

Nowe menu jest teraz łatwo dostępne dzięki dużemu, zielonemu przyciskowi w lewym górnym rogu ekranu. Możesz także użyć klawisza skrótu A, aby uzyskać dostęp do menu (więcej o skrótach później).

 
 

Nawigacja po menu to teraz czysta przyjemność. Wystarczy najechać kursorem na wybraną pozycję, a pojawi się całe drzewo funkcjonalności. Jednym kliknięciem możesz przejść bezpośrednio do potrzebnej funkcjonalności, nawet jeśli znajduje się ona na podrzędnej liście w menu!

 
 

Kolejną innowacją jest wprowadzenie skrótów klawiszowych, które dodatkowo usprawniają nawigację w aplikacji. Wciśnij Shift+? aby podświetlić wszystkie dostępne skróty.

 
 

Najważniejsze funkcjonalności na wyciągnięcie ręki

 

Szybkie Linki to zestaw najczęściej używanych funkcjonalności, dostępnych natychmiastowo z górnego paska. Pozwalają jednym kliknięciem przeskoczyć do wybranej funkcjonalności z dowolnego miejsca w systemie. Możesz w pełni dostosować zestaw, kolejność linków i wygląd ikon do swoich potrzeb.

 
 

Aby skonfigurować własny zestaw szybkich łączy, kliknij przycisk Zarządzaj.

 
 

Następnie wybierz pożądaną funkcjonalność z rozwijanego menu. Jako Szybki Link możesz wybrać dowolną funkcję, a następnie dostosować jej ikonę. Następnie kliknij przycisk Zapisz na pasku linków. Twój nowy Szybki Link został dodany do paska.

 
 

Możesz skonfigurować do 15 Szybkich Linków. Aby usunąć istniejące elementy, kliknij ikonę minusa obok wybranego linku.

 

Menu kontekstualne

 

Menu kontekstualne, inaczej popularne “breadcrumbs”, są wyświetlane poziomo pod górnym paskiem Szybkich Linków. Jest to stale widoczne menu dodatkowe, które pozwala na płynne poruszanie się między poszczególnymi funkcjami każdego modułu (funkcjonalności). Zmieniają się one dynamicznie w zależności od Twojej lokalizacji w systemie, odzwierciedlając strukturę funkcji w każdym module.

 
 

Twoje kolory w Twoim miejscu pracy

 

Dostosuj kolor każdej pozycji w menu zgodnie ze swoimi upodobaniami. Zmieniaj kolory czcionek, ikon, kafelków i tła – to Twoje miejsce pracy, w którym masz czuć się dobrze! Możesz zmieniać kolory dla grup elementów (tj. wszystkie kafelki, wszystkie ikony), jak i poszczególnych elementów na kafelkach (inny kolor ikon lub kolor tła na wybranym kafelku).

 
 

Komunikacja zero-click pomiędzy człowiekiem a systemem

 

Nowe menu zawiera dwa Search Boxy. Pierwszy znajduje się w menu. Pozwala szybko znaleźć wszystkie potrzebne funkcje i ich podrozdziały.

W ten sposób doświadczeni użytkownicy, wiedząc czego szukają, mogą teraz dostać się bezpośrednio do pożądanej funkcjonalności z dowolnego miejsca w systemie. Żadnych kliknięć.

Drugi Search Box znajduje się na górnym pasku. Pozwala szybko znaleźć kontakt na liście kontaktów.

   

Podsumowanie nowego, przyjaznego ekosystemu operacji

 
  • Przekształć doświadczenie z CDP i Marketing Automation dzięki przeprojektowanemu menu nawigacji i innowacyjnemu podejściu do architektury informacji, zapewniającemu szybki dostęp do wszystkich z ponad 650 funkcji i rozwiązań.
  • Oszczędź czas dzięki uproszczonej nawigacji wewnątrz aplikacji: zmniejszonej o 1/3 liczbę kliknięć i skróconemu o 60% czasowi dotarcia do wszystkich funkcji systemu.
  • Skorzystaj z szeregu ulepszeń, opartych na najnowszych trendach UX, zapewniających szybką i bezproblemową nawigację po systemie.
  • Stwórz własną listę Szybkich Linków i uzyskaj dostęp do najczęściej używanych funkcjonalności z dowolnego miejsca w aplikacji, bez otwierania menu głównego.
  • Użyj konfigurowalnych skrótów klawiszowych, aby płynnie, w ułamku sekundy, dostać się do ulubionych funkcji.
  • Ciesz się zindywidualizowanym doświadczeniem, w pełni dostosowując menu i Szybkie Linki do swoich potrzeb, uzyskując natychmiastowy dostęp do najważniejszych i najczęściej używanych funkcji.
 

Standardowa nawigacja CDP i nowy Human Interface SALESmanago CDP

 
 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]