[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

 
 

Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS.

Celem, jaki sobie postawiliśmy, było usunięcie wszelkich przeszkód między intencją użytkownika a działaniem systemu, aby stworzyć warunki dla idealnego flow. Osiągnęliśmy znaczący, 60% wzrost szybkości działania i zmniejszyliśmy liczbę kliknięć o 33%.

W tym artykule podsumowujemy wszystkie zmiany i wyjaśniamy nasze inspiracje. Zapraszamy do lektury!

 

Rewolucja w SaaS zorientowana na użytkownika – Human Interface

 

Ciągły rozwój platform typu end-to-end wymaga nowego podejścia do zasad projektowania. W dotychczasowych iteracjach systemu wykorzystaliśmy już w pełni klasyczne założenia interfejsu SaaS. Przygotowując prawdziwie rewolucyjne, zorientowane na użytkownika zmiany, postanowiliśmy:

  • Zaprojektować cały interfejs od podstaw zamiast rozwijać już istniejący.
  • Całkowicie odrzucić klasyczną filozofię projektowania SaaS, którą uważamy za niewystarczającą dla nowoczesnego CDP.
  • Poszukać inspiracji w najbardziej intuicyjnych interfejsach, łatwych do obsłużenia nawet dla amatorów — interfejsach systemów operacyjnych, takich jak Windows czy macOS.

Dzięki temu osiągnęliśmy efekty niespotykane w programach SaaS:

  • Szybkość obsługi. Ponieważ do uzyskania pożądanej funkcji potrzeba mniej operacji, nowe menu pozwala poruszać się po systemie nawet o 60% szybciej, bardziej intuicyjnie i za pomocą ⅓ mniejszej liczby kliknięć,
  • Bezproblemowość wdrożenia. Użytkownicy, którzy znają systemy operacyjne z codziennych doświadczeń, natychmiast rozpoznają wzorzec i będą wiedzieć, jak się po nim poruszać.
  • Personalizacja. Podobnie jak w przypadku systemów operacyjnych, użytkownicy mogą teraz dostosować interfejs do swoich potrzeb.
  • Zwinność. Obecnie istnieje wiele sposobów, aby uzyskać dostęp do dowolnej z ponad 650 funkcji i rozwiązań SALESmanago, zgodnie z preferencjami i zwyczajami użytkownika.

Zaprojektowaliśmy system nawigacji tak przyjazny, płynny i szybki, że nazwaliśmy go po prostu Human Interface.

 

Anatomia Menu

 

Intuicyjna nawigacja i klawisze hotkeys

 

Nowe menu jest teraz łatwo dostępne dzięki dużemu, zielonemu przyciskowi w lewym górnym rogu ekranu. Możesz także użyć klawisza skrótu A, aby uzyskać dostęp do menu (więcej o skrótach później).

 
 

Nawigacja po menu to teraz czysta przyjemność. Wystarczy najechać kursorem na wybraną pozycję, a pojawi się całe drzewo funkcjonalności. Jednym kliknięciem możesz przejść bezpośrednio do potrzebnej funkcjonalności, nawet jeśli znajduje się ona na podrzędnej liście w menu!

 
 

Kolejną innowacją jest wprowadzenie skrótów klawiszowych, które dodatkowo usprawniają nawigację w aplikacji. Wciśnij Shift+? aby podświetlić wszystkie dostępne skróty.

 
 

Najważniejsze funkcjonalności na wyciągnięcie ręki

 

Szybkie Linki to zestaw najczęściej używanych funkcjonalności, dostępnych natychmiastowo z górnego paska. Pozwalają jednym kliknięciem przeskoczyć do wybranej funkcjonalności z dowolnego miejsca w systemie. Możesz w pełni dostosować zestaw, kolejność linków i wygląd ikon do swoich potrzeb.

 
 

Aby skonfigurować własny zestaw szybkich łączy, kliknij przycisk Zarządzaj.

 
 

Następnie wybierz pożądaną funkcjonalność z rozwijanego menu. Jako Szybki Link możesz wybrać dowolną funkcję, a następnie dostosować jej ikonę. Następnie kliknij przycisk Zapisz na pasku linków. Twój nowy Szybki Link został dodany do paska.

 
 

Możesz skonfigurować do 15 Szybkich Linków. Aby usunąć istniejące elementy, kliknij ikonę minusa obok wybranego linku.

 

Menu kontekstualne

 

Menu kontekstualne, inaczej popularne “breadcrumbs”, są wyświetlane poziomo pod górnym paskiem Szybkich Linków. Jest to stale widoczne menu dodatkowe, które pozwala na płynne poruszanie się między poszczególnymi funkcjami każdego modułu (funkcjonalności). Zmieniają się one dynamicznie w zależności od Twojej lokalizacji w systemie, odzwierciedlając strukturę funkcji w każdym module.

 
 

Twoje kolory w Twoim miejscu pracy

 

Dostosuj kolor każdej pozycji w menu zgodnie ze swoimi upodobaniami. Zmieniaj kolory czcionek, ikon, kafelków i tła – to Twoje miejsce pracy, w którym masz czuć się dobrze! Możesz zmieniać kolory dla grup elementów (tj. wszystkie kafelki, wszystkie ikony), jak i poszczególnych elementów na kafelkach (inny kolor ikon lub kolor tła na wybranym kafelku).

 
 

Komunikacja zero-click pomiędzy człowiekiem a systemem

 

Nowe menu zawiera dwa Search Boxy. Pierwszy znajduje się w menu. Pozwala szybko znaleźć wszystkie potrzebne funkcje i ich podrozdziały.

W ten sposób doświadczeni użytkownicy, wiedząc czego szukają, mogą teraz dostać się bezpośrednio do pożądanej funkcjonalności z dowolnego miejsca w systemie. Żadnych kliknięć.

Drugi Search Box znajduje się na górnym pasku. Pozwala szybko znaleźć kontakt na liście kontaktów.

   

Podsumowanie nowego, przyjaznego ekosystemu operacji

 
  • Przekształć doświadczenie z CDP i Marketing Automation dzięki przeprojektowanemu menu nawigacji i innowacyjnemu podejściu do architektury informacji, zapewniającemu szybki dostęp do wszystkich z ponad 650 funkcji i rozwiązań.
  • Oszczędź czas dzięki uproszczonej nawigacji wewnątrz aplikacji: zmniejszonej o 1/3 liczbę kliknięć i skróconemu o 60% czasowi dotarcia do wszystkich funkcji systemu.
  • Skorzystaj z szeregu ulepszeń, opartych na najnowszych trendach UX, zapewniających szybką i bezproblemową nawigację po systemie.
  • Stwórz własną listę Szybkich Linków i uzyskaj dostęp do najczęściej używanych funkcjonalności z dowolnego miejsca w aplikacji, bez otwierania menu głównego.
  • Użyj konfigurowalnych skrótów klawiszowych, aby płynnie, w ułamku sekundy, dostać się do ulubionych funkcji.
  • Ciesz się zindywidualizowanym doświadczeniem, w pełni dostosowując menu i Szybkie Linki do swoich potrzeb, uzyskując natychmiastowy dostęp do najważniejszych i najczęściej używanych funkcji.
 

Standardowa nawigacja CDP i nowy Human Interface SALESmanago CDP

 
 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]