[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

 
 

Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS.

Celem, jaki sobie postawiliśmy, było usunięcie wszelkich przeszkód między intencją użytkownika a działaniem systemu, aby stworzyć warunki dla idealnego flow. Osiągnęliśmy znaczący, 60% wzrost szybkości działania i zmniejszyliśmy liczbę kliknięć o 33%.

W tym artykule podsumowujemy wszystkie zmiany i wyjaśniamy nasze inspiracje. Zapraszamy do lektury!

 

Rewolucja w SaaS zorientowana na użytkownika – Human Interface

 

Ciągły rozwój platform typu end-to-end wymaga nowego podejścia do zasad projektowania. W dotychczasowych iteracjach systemu wykorzystaliśmy już w pełni klasyczne założenia interfejsu SaaS. Przygotowując prawdziwie rewolucyjne, zorientowane na użytkownika zmiany, postanowiliśmy:

  • Zaprojektować cały interfejs od podstaw zamiast rozwijać już istniejący.
  • Całkowicie odrzucić klasyczną filozofię projektowania SaaS, którą uważamy za niewystarczającą dla nowoczesnego CDP.
  • Poszukać inspiracji w najbardziej intuicyjnych interfejsach, łatwych do obsłużenia nawet dla amatorów — interfejsach systemów operacyjnych, takich jak Windows czy macOS.

Dzięki temu osiągnęliśmy efekty niespotykane w programach SaaS:

  • Szybkość obsługi. Ponieważ do uzyskania pożądanej funkcji potrzeba mniej operacji, nowe menu pozwala poruszać się po systemie nawet o 60% szybciej, bardziej intuicyjnie i za pomocą ⅓ mniejszej liczby kliknięć,
  • Bezproblemowość wdrożenia. Użytkownicy, którzy znają systemy operacyjne z codziennych doświadczeń, natychmiast rozpoznają wzorzec i będą wiedzieć, jak się po nim poruszać.
  • Personalizacja. Podobnie jak w przypadku systemów operacyjnych, użytkownicy mogą teraz dostosować interfejs do swoich potrzeb.
  • Zwinność. Obecnie istnieje wiele sposobów, aby uzyskać dostęp do dowolnej z ponad 650 funkcji i rozwiązań SALESmanago, zgodnie z preferencjami i zwyczajami użytkownika.

Zaprojektowaliśmy system nawigacji tak przyjazny, płynny i szybki, że nazwaliśmy go po prostu Human Interface.

 

Anatomia Menu

 

Intuicyjna nawigacja i klawisze hotkeys

 

Nowe menu jest teraz łatwo dostępne dzięki dużemu, zielonemu przyciskowi w lewym górnym rogu ekranu. Możesz także użyć klawisza skrótu A, aby uzyskać dostęp do menu (więcej o skrótach później).

 
 

Nawigacja po menu to teraz czysta przyjemność. Wystarczy najechać kursorem na wybraną pozycję, a pojawi się całe drzewo funkcjonalności. Jednym kliknięciem możesz przejść bezpośrednio do potrzebnej funkcjonalności, nawet jeśli znajduje się ona na podrzędnej liście w menu!

 
 

Kolejną innowacją jest wprowadzenie skrótów klawiszowych, które dodatkowo usprawniają nawigację w aplikacji. Wciśnij Shift+? aby podświetlić wszystkie dostępne skróty.

 
 

Najważniejsze funkcjonalności na wyciągnięcie ręki

 

Szybkie Linki to zestaw najczęściej używanych funkcjonalności, dostępnych natychmiastowo z górnego paska. Pozwalają jednym kliknięciem przeskoczyć do wybranej funkcjonalności z dowolnego miejsca w systemie. Możesz w pełni dostosować zestaw, kolejność linków i wygląd ikon do swoich potrzeb.

 
 

Aby skonfigurować własny zestaw szybkich łączy, kliknij przycisk Zarządzaj.

 
 

Następnie wybierz pożądaną funkcjonalność z rozwijanego menu. Jako Szybki Link możesz wybrać dowolną funkcję, a następnie dostosować jej ikonę. Następnie kliknij przycisk Zapisz na pasku linków. Twój nowy Szybki Link został dodany do paska.

 
 

Możesz skonfigurować do 15 Szybkich Linków. Aby usunąć istniejące elementy, kliknij ikonę minusa obok wybranego linku.

 

Menu kontekstualne

 

Menu kontekstualne, inaczej popularne “breadcrumbs”, są wyświetlane poziomo pod górnym paskiem Szybkich Linków. Jest to stale widoczne menu dodatkowe, które pozwala na płynne poruszanie się między poszczególnymi funkcjami każdego modułu (funkcjonalności). Zmieniają się one dynamicznie w zależności od Twojej lokalizacji w systemie, odzwierciedlając strukturę funkcji w każdym module.

 
 

Twoje kolory w Twoim miejscu pracy

 

Dostosuj kolor każdej pozycji w menu zgodnie ze swoimi upodobaniami. Zmieniaj kolory czcionek, ikon, kafelków i tła – to Twoje miejsce pracy, w którym masz czuć się dobrze! Możesz zmieniać kolory dla grup elementów (tj. wszystkie kafelki, wszystkie ikony), jak i poszczególnych elementów na kafelkach (inny kolor ikon lub kolor tła na wybranym kafelku).

 
 

Komunikacja zero-click pomiędzy człowiekiem a systemem

 

Nowe menu zawiera dwa Search Boxy. Pierwszy znajduje się w menu. Pozwala szybko znaleźć wszystkie potrzebne funkcje i ich podrozdziały.

W ten sposób doświadczeni użytkownicy, wiedząc czego szukają, mogą teraz dostać się bezpośrednio do pożądanej funkcjonalności z dowolnego miejsca w systemie. Żadnych kliknięć.

Drugi Search Box znajduje się na górnym pasku. Pozwala szybko znaleźć kontakt na liście kontaktów.

   

Podsumowanie nowego, przyjaznego ekosystemu operacji

 
  • Przekształć doświadczenie z CDP i Marketing Automation dzięki przeprojektowanemu menu nawigacji i innowacyjnemu podejściu do architektury informacji, zapewniającemu szybki dostęp do wszystkich z ponad 650 funkcji i rozwiązań.
  • Oszczędź czas dzięki uproszczonej nawigacji wewnątrz aplikacji: zmniejszonej o 1/3 liczbę kliknięć i skróconemu o 60% czasowi dotarcia do wszystkich funkcji systemu.
  • Skorzystaj z szeregu ulepszeń, opartych na najnowszych trendach UX, zapewniających szybką i bezproblemową nawigację po systemie.
  • Stwórz własną listę Szybkich Linków i uzyskaj dostęp do najczęściej używanych funkcjonalności z dowolnego miejsca w aplikacji, bez otwierania menu głównego.
  • Użyj konfigurowalnych skrótów klawiszowych, aby płynnie, w ułamku sekundy, dostać się do ulubionych funkcji.
  • Ciesz się zindywidualizowanym doświadczeniem, w pełni dostosowując menu i Szybkie Linki do swoich potrzeb, uzyskując natychmiastowy dostęp do najważniejszych i najczęściej używanych funkcji.
 

Standardowa nawigacja CDP i nowy Human Interface SALESmanago CDP

 
 

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]