[Nowa Funkcjonalność] Program lojalnościowy dla sklepu internetowego – zwiększ LTV klientów, wykorzystując dane z programu lojalnościowego do segmentacji, grywalizacji, nagradzania i prowadzenia wielokanałowej komunikacji przy użyciu workflow

 
 

Pozyskanie nowego klienta kosztuje od 5 do 25 razy więcej (Harvard Business Review) niż utrzymanie obecnego, dlatego coraz więcej firm B2C decyduje się na wdrażanie programów lojalnościowych. Ich implementacja wydaje się być dobrym podejściem, gdyż według badań Accenture, klienci zaangażowani w programy lojalnościowe nie tylko zostają, ale każdego roku wydają więcej o 12-18%. Dlatego, SALESmanago wprowadza własny Program Lojalnościowy dedykowany dla firm B2C i sklepów internetowych.

 

Cyfrowe saturacja zwiększa koszty pozyskiwania nowych klientów, jednak możesz z łatwością poradzić sobie z tym wyzwaniem, wdrażając Loyalty Management Program dla swoich klientów

 

Rynek E-Commerce coraz bardziej jest zatłoczony, a klienci są coraz mniej lojalni wobec marek. Dlatego pozyskanie nowego klienta może kosztować od 5 do 25 razy więcej (Harvard Business Review) niż utrzymanie obecnego. Wdrożenie programu lojalnościowego jest skutecznym sposobem na sprostanie temu wyzwaniu. Kilka różnych badań wykazało bardzo pozytywny wpływ wprowadzenia programów lojalnościowych w sklepach internetowych na utrzymanie klientów.

 
  • Średnia wielkość zamówień zwiększa się nawet o 319% (E-Commerce Incentives Case Study, 2019), 
  • Częstotliwość odwiedzin generowana przez powracających klientów wzrasta o 35% (Thanx, 2017),
  • Klienci zaangażowani w program lojalnościowy w E-Commerce wydają co roku więcej o 12-18% (Accenture, 2017).

SALESmanago Loyalty Management pozwala na wykorzystanie pełnego zakresu danych z profilu klienta 360 ° do tworzenia  programów grywalizacji i nagród

 

Kilka informacji wskazujących na najważniejsze możliwości,  jakie daje nowa funkcjonalność SALESmanago Loyalty Management:

 
  • Stwórz w 5 minut działający program lojalnościowy dla klientów swojego sklepu internetowego, korzystając z naszego unikalnego i przyjaznego dla użytkownika kreatora, który pomoże Ci skonfigurować różne poziomy członkostwa bez dodatkowego kodowania czy wsparcia IT. 
  • Angażuj i zwiększaj retencję oraz LTV swoich klientów dzięki wysoce konfigurowalnym programom lojalnościowym, płynnie zintegrowanym ze wszystkimi danymi CDP oraz umożliwiającym prowadzenie automatycznej, wielokanałowej komunikacji.
  • Twórz własne programy grywalizacji i nagród, aby skutecznie wspierać cykl zakupowy klienta.
  • Wyjdź poza transakcje podczas tworzenia programu lojalnościowego i wykorzystaj dane o zachowaniu klientów, takie jak działania na stronie internetowej oraz wszystkie monitorowane przez CDP zachowania, takie jak otwarcie wiadomości e-mail, wypełnienie formularza, przeczytanie artykułu, itp.  
  • Wykorzystaj dane z programu lojalnościowego w zaawansowanych, wielokanałowych workflow, aby stworzyć unikalne doświadczenia zakupowe klientów i zwiększyć ich zaangażowanie oraz przychody generowane z twoich  kampanii marketingowych.
  • Analizuj skuteczność programu lojalnościowego, mierząc postępy klientów na różnych poziomach programu oraz jak różne segmenty klientów zdefiniowane w programie lojalnościowym wpływają na Twoje ogólne przychody.
 

Kilka prostych przykładów programów grywalizacji i nagradzania, możliwych do ustawienia przy użyciu Programu Lojalnościowego SALESmanago wykorzystując dane transakcyjne i behawioralne

 
  • Nagradzaj klientów za zaangażowanie w online – dodawaj punkty za odwiedzenie Twojej strony internetowej, przeczytanie newslettera, a nawet kliknięcie „Lubię to” na stronach produktowych! Dowolnie zdefiniuj wszystkie czynności, za które klienci mogą zdobyć dodatkowe punkty. W tym celu wykorzystaj nieograniczone możliwości dostępne w procesach automatyzacji.  
  • Zachęcaj klientów do regularnego robienia zakupów – ustawianie wygasania punktów jest skutecznym sposobem zachęcania klientów do regularnych zakupów. Jeśli nie dokonują wielokrotnie zakupów, schodzą na niższy poziom w programie lojalnościowym i tracą pożądane korzyści.
  • Dodatkowe rabaty w zamian za zebrane punkty – pozwól klientom zbierać punkty w oparciu o zróżnicowane działania i stwórz zaawansowany program, który umożliwi im wymianę punktów na prezenty lub rabaty. Dzięki temu będą mogli nabyć produkty, których naprawdę chcą, bez obniżania postrzeganej ich wartości.
  • Świętuj urodziny – zaskakuj swoich klientów i złóż im życzenia urodzinowe w postaci dedykowanej kartki urodzinowej wysłanej jako e-mail 1 do 1 z dodatkowymi punktami w programie lojalnościowym w prezencie. 
  • Określ niestandardowe warunki gromadzenia punktów dla swoich klientów na podstawie nietypowych zakupów – stwórz zaawansowane programy, w których zachęcisz klientów do większych wydatków, dając im w zamian za wyższą wartość zakupów dodatkowe punkty.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]