[Nowa Funkcjonalność] Program lojalnościowy dla sklepu internetowego – zwiększ LTV klientów, wykorzystując dane z programu lojalnościowego do segmentacji, grywalizacji, nagradzania i prowadzenia wielokanałowej komunikacji przy użyciu workflow

 
 

Pozyskanie nowego klienta kosztuje od 5 do 25 razy więcej (Harvard Business Review) niż utrzymanie obecnego, dlatego coraz więcej firm B2C decyduje się na wdrażanie programów lojalnościowych. Ich implementacja wydaje się być dobrym podejściem, gdyż według badań Accenture, klienci zaangażowani w programy lojalnościowe nie tylko zostają, ale każdego roku wydają więcej o 12-18%. Dlatego, SALESmanago wprowadza własny Program Lojalnościowy dedykowany dla firm B2C i sklepów internetowych.

 

Cyfrowe saturacja zwiększa koszty pozyskiwania nowych klientów, jednak możesz z łatwością poradzić sobie z tym wyzwaniem, wdrażając Loyalty Management Program dla swoich klientów

 

Rynek E-Commerce coraz bardziej jest zatłoczony, a klienci są coraz mniej lojalni wobec marek. Dlatego pozyskanie nowego klienta może kosztować od 5 do 25 razy więcej (Harvard Business Review) niż utrzymanie obecnego. Wdrożenie programu lojalnościowego jest skutecznym sposobem na sprostanie temu wyzwaniu. Kilka różnych badań wykazało bardzo pozytywny wpływ wprowadzenia programów lojalnościowych w sklepach internetowych na utrzymanie klientów.

 
  • Średnia wielkość zamówień zwiększa się nawet o 319% (E-Commerce Incentives Case Study, 2019), 
  • Częstotliwość odwiedzin generowana przez powracających klientów wzrasta o 35% (Thanx, 2017),
  • Klienci zaangażowani w program lojalnościowy w E-Commerce wydają co roku więcej o 12-18% (Accenture, 2017).

SALESmanago Loyalty Management pozwala na wykorzystanie pełnego zakresu danych z profilu klienta 360 ° do tworzenia  programów grywalizacji i nagród

 

Kilka informacji wskazujących na najważniejsze możliwości,  jakie daje nowa funkcjonalność SALESmanago Loyalty Management:

 
  • Stwórz w 5 minut działający program lojalnościowy dla klientów swojego sklepu internetowego, korzystając z naszego unikalnego i przyjaznego dla użytkownika kreatora, który pomoże Ci skonfigurować różne poziomy członkostwa bez dodatkowego kodowania czy wsparcia IT. 
  • Angażuj i zwiększaj retencję oraz LTV swoich klientów dzięki wysoce konfigurowalnym programom lojalnościowym, płynnie zintegrowanym ze wszystkimi danymi CDP oraz umożliwiającym prowadzenie automatycznej, wielokanałowej komunikacji.
  • Twórz własne programy grywalizacji i nagród, aby skutecznie wspierać cykl zakupowy klienta.
  • Wyjdź poza transakcje podczas tworzenia programu lojalnościowego i wykorzystaj dane o zachowaniu klientów, takie jak działania na stronie internetowej oraz wszystkie monitorowane przez CDP zachowania, takie jak otwarcie wiadomości e-mail, wypełnienie formularza, przeczytanie artykułu, itp.  
  • Wykorzystaj dane z programu lojalnościowego w zaawansowanych, wielokanałowych workflow, aby stworzyć unikalne doświadczenia zakupowe klientów i zwiększyć ich zaangażowanie oraz przychody generowane z twoich  kampanii marketingowych.
  • Analizuj skuteczność programu lojalnościowego, mierząc postępy klientów na różnych poziomach programu oraz jak różne segmenty klientów zdefiniowane w programie lojalnościowym wpływają na Twoje ogólne przychody.
 

Kilka prostych przykładów programów grywalizacji i nagradzania, możliwych do ustawienia przy użyciu Programu Lojalnościowego SALESmanago wykorzystując dane transakcyjne i behawioralne

 
  • Nagradzaj klientów za zaangażowanie w online – dodawaj punkty za odwiedzenie Twojej strony internetowej, przeczytanie newslettera, a nawet kliknięcie „Lubię to” na stronach produktowych! Dowolnie zdefiniuj wszystkie czynności, za które klienci mogą zdobyć dodatkowe punkty. W tym celu wykorzystaj nieograniczone możliwości dostępne w procesach automatyzacji.  
  • Zachęcaj klientów do regularnego robienia zakupów – ustawianie wygasania punktów jest skutecznym sposobem zachęcania klientów do regularnych zakupów. Jeśli nie dokonują wielokrotnie zakupów, schodzą na niższy poziom w programie lojalnościowym i tracą pożądane korzyści.
  • Dodatkowe rabaty w zamian za zebrane punkty – pozwól klientom zbierać punkty w oparciu o zróżnicowane działania i stwórz zaawansowany program, który umożliwi im wymianę punktów na prezenty lub rabaty. Dzięki temu będą mogli nabyć produkty, których naprawdę chcą, bez obniżania postrzeganej ich wartości.
  • Świętuj urodziny – zaskakuj swoich klientów i złóż im życzenia urodzinowe w postaci dedykowanej kartki urodzinowej wysłanej jako e-mail 1 do 1 z dodatkowymi punktami w programie lojalnościowym w prezencie. 
  • Określ niestandardowe warunki gromadzenia punktów dla swoich klientów na podstawie nietypowych zakupów – stwórz zaawansowane programy, w których zachęcisz klientów do większych wydatków, dając im w zamian za wyższą wartość zakupów dodatkowe punkty.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]