[Nowa Funkcjonalność] Program lojalnościowy dla sklepu internetowego – zwiększ LTV klientów, wykorzystując dane z programu lojalnościowego do segmentacji, grywalizacji, nagradzania i prowadzenia wielokanałowej komunikacji przy użyciu workflow

 
 

Pozyskanie nowego klienta kosztuje od 5 do 25 razy więcej (Harvard Business Review) niż utrzymanie obecnego, dlatego coraz więcej firm B2C decyduje się na wdrażanie programów lojalnościowych. Ich implementacja wydaje się być dobrym podejściem, gdyż według badań Accenture, klienci zaangażowani w programy lojalnościowe nie tylko zostają, ale każdego roku wydają więcej o 12-18%. Dlatego, SALESmanago wprowadza własny Program Lojalnościowy dedykowany dla firm B2C i sklepów internetowych.

 

Cyfrowe saturacja zwiększa koszty pozyskiwania nowych klientów, jednak możesz z łatwością poradzić sobie z tym wyzwaniem, wdrażając Loyalty Management Program dla swoich klientów

 

Rynek E-Commerce coraz bardziej jest zatłoczony, a klienci są coraz mniej lojalni wobec marek. Dlatego pozyskanie nowego klienta może kosztować od 5 do 25 razy więcej (Harvard Business Review) niż utrzymanie obecnego. Wdrożenie programu lojalnościowego jest skutecznym sposobem na sprostanie temu wyzwaniu. Kilka różnych badań wykazało bardzo pozytywny wpływ wprowadzenia programów lojalnościowych w sklepach internetowych na utrzymanie klientów.

 
  • Średnia wielkość zamówień zwiększa się nawet o 319% (E-Commerce Incentives Case Study, 2019), 
  • Częstotliwość odwiedzin generowana przez powracających klientów wzrasta o 35% (Thanx, 2017),
  • Klienci zaangażowani w program lojalnościowy w E-Commerce wydają co roku więcej o 12-18% (Accenture, 2017).

SALESmanago Loyalty Management pozwala na wykorzystanie pełnego zakresu danych z profilu klienta 360 ° do tworzenia  programów grywalizacji i nagród

 

Kilka informacji wskazujących na najważniejsze możliwości,  jakie daje nowa funkcjonalność SALESmanago Loyalty Management:

 
  • Stwórz w 5 minut działający program lojalnościowy dla klientów swojego sklepu internetowego, korzystając z naszego unikalnego i przyjaznego dla użytkownika kreatora, który pomoże Ci skonfigurować różne poziomy członkostwa bez dodatkowego kodowania czy wsparcia IT. 
  • Angażuj i zwiększaj retencję oraz LTV swoich klientów dzięki wysoce konfigurowalnym programom lojalnościowym, płynnie zintegrowanym ze wszystkimi danymi CDP oraz umożliwiającym prowadzenie automatycznej, wielokanałowej komunikacji.
  • Twórz własne programy grywalizacji i nagród, aby skutecznie wspierać cykl zakupowy klienta.
  • Wyjdź poza transakcje podczas tworzenia programu lojalnościowego i wykorzystaj dane o zachowaniu klientów, takie jak działania na stronie internetowej oraz wszystkie monitorowane przez CDP zachowania, takie jak otwarcie wiadomości e-mail, wypełnienie formularza, przeczytanie artykułu, itp.  
  • Wykorzystaj dane z programu lojalnościowego w zaawansowanych, wielokanałowych workflow, aby stworzyć unikalne doświadczenia zakupowe klientów i zwiększyć ich zaangażowanie oraz przychody generowane z twoich  kampanii marketingowych.
  • Analizuj skuteczność programu lojalnościowego, mierząc postępy klientów na różnych poziomach programu oraz jak różne segmenty klientów zdefiniowane w programie lojalnościowym wpływają na Twoje ogólne przychody.
 

Kilka prostych przykładów programów grywalizacji i nagradzania, możliwych do ustawienia przy użyciu Programu Lojalnościowego SALESmanago wykorzystując dane transakcyjne i behawioralne

 
  • Nagradzaj klientów za zaangażowanie w online – dodawaj punkty za odwiedzenie Twojej strony internetowej, przeczytanie newslettera, a nawet kliknięcie „Lubię to” na stronach produktowych! Dowolnie zdefiniuj wszystkie czynności, za które klienci mogą zdobyć dodatkowe punkty. W tym celu wykorzystaj nieograniczone możliwości dostępne w procesach automatyzacji.  
  • Zachęcaj klientów do regularnego robienia zakupów – ustawianie wygasania punktów jest skutecznym sposobem zachęcania klientów do regularnych zakupów. Jeśli nie dokonują wielokrotnie zakupów, schodzą na niższy poziom w programie lojalnościowym i tracą pożądane korzyści.
  • Dodatkowe rabaty w zamian za zebrane punkty – pozwól klientom zbierać punkty w oparciu o zróżnicowane działania i stwórz zaawansowany program, który umożliwi im wymianę punktów na prezenty lub rabaty. Dzięki temu będą mogli nabyć produkty, których naprawdę chcą, bez obniżania postrzeganej ich wartości.
  • Świętuj urodziny – zaskakuj swoich klientów i złóż im życzenia urodzinowe w postaci dedykowanej kartki urodzinowej wysłanej jako e-mail 1 do 1 z dodatkowymi punktami w programie lojalnościowym w prezencie. 
  • Określ niestandardowe warunki gromadzenia punktów dla swoich klientów na podstawie nietypowych zakupów – stwórz zaawansowane programy, w których zachęcisz klientów do większych wydatków, dając im w zamian za wyższą wartość zakupów dodatkowe punkty.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]