Nowa funkcjonalność: SALESmanago Marketing Automation oferuje centrum pobierania plików

Udostępnianie unikatowych treści to jeden z ważniejszych elementów Inbound Marketingu. Oferując potencjalnym klientom dostęp do różnego rodzaju materiałów jesteśmy wstanie skutecznie pozyskiwać nowe kontakty oraz edukować potencjalnych klientów. Jednakże, w tym celu potrzebne będzie narzędzie umożliwiające udostępnienie plików dopiero po podaniu określonych danych.

W celu skutecznego pozyskiwania nowych kontaktów musimy pamiętać aby oferowana przez nas rzecz stanowiła dla użytkownika konkretną wartość, która skłoni go do pozostawienia swoich danych w zamian. Ważnym dla skuteczności naszych działań jest zbilansowanie tego o co prosimy do tego co chcemy dać. Jeśli damy za mało lub za dużo to osiągniemy gorsze rezultaty i to zarówno ilościowe jak i jakościowe. Druga kwestia to skuteczny mechanizm udostępniający pliki po podaniu odpowiednich danych oraz umożliwiający połączenie tych informacji z całym procesem marketingowo-sprzedażowym.

Takie wymagania spełnia nowy moduł systemu SALESmanago Marketing Automation, czyli Centrum pobierania. Dzięki nowej funkcjonalności w zaledwie kilku krokach możemy przygotować repozytorium udostępniające pliki w dowolnym miejscu strony internetowej firmy. Dodatkowo, każdy użytkownik uzyskujący dostęp do plików jest automatycznie:

• dodawany do bazy CRM;

• identyfikowany i monitorowany online;

• odpowiednio oznaczany, co pozwala na:

o przyznawanie scoringu;

o uruchamianie automatycznych wysyłek;

o segmentację;

o wywoływanie alertów i powiadomień dla działu sprzedaży.

Tworzenie centrum pobierania zaczynami od uruchomienia odpowiedniej opcji: Komunikacja-> Repozytorium-> Centrum Pobierania.

Następnie używamy opcji „dodaj plik” i przechodzimy do tworzenia nowego centrum pobierania.

Krok 1. Podstawowe parametry

Na początku określamy klika podstawowych parametrów:

• nazwa(1) – na potrzeby użytku wewnątrz systemu SALESmanago;

• właściciel(2) – jeśli nowy kontakt pobierze plik zostanie automatycznie przypisany do tego właściciela;

• tagi(3) – podajemy jak ma zostać oznaczony kontakt pobierający plik;

• grupa(4) – centra/pliki możemy przypisywać do grup, aby uporządkować zawartość systemu.

Krok 2. Formularz dostępu do plików

Decydujemy jakie informacje chcemy pobrać od użytkownika i jak ma wyglądać formularz dostępu do pliku. Obecnie możemy ustawić pola: Nazwa, adres e-mail oraz przycisk zapisu. Minimalnie musimy użyć pola e-mail oraz przycisku zapisu .

Efekt:

Krok 3. Dodawanie plików do repozytorium

Następnie dodajemy pliki do repozytorium, które będzie można pobrać. W tym celu używamy przycisku „dodaj plik”. Następnie wybieramy pliki, które już znajdują się w repozytorium systemu lub wgrywamy dodatkowe. Pliki, które możemy wykorzystać muszą zostać dodane do repozytorium w kategorii „Centrum pobierania”.

Krok 4. Przygotowanie centrum pobierania plików

Kolejny krok to przygotowanie wyglądu miejsca, z którego będzie można pobrać bezpośrednio pliki. Na tym etapie możemy również wybrać czy chcemy potwierdzać podany przez użytkownika adres e-mail. Jeśli tak, to należy zaznaczyć opcję „Pozwól pobrać plik tylko po potwierdzeniu adresu email”. Jeśli wybierzemy tą możliwość to pojawią się nam dwa okna do uzupełnienia „treść potwierdzenia” oraz „treść po potwierdzeniu”. W pierwszym z nich umieszczamy komunikat, który wyświetli się zaraz po podaniu i zatwierdzeniu danych użytkownika. Równocześnie system wyśle mail potwierdzający, który po kliknięciu w jego treść odeśle użytkownika bezpośrednio do plików (jeśli zrezygnujemy z potwierdzenia to uzupełniamy tylko pole z listą plików). Co ważne podobnie jak w przypadku modułu do zarządzania wydarzeniami, również w tym wypadku możemy przygotować dowolny wygląd graficzny wykorzystując style CSS. Po zakończeniu edycji klikamy przycisk „Dodaj”.

Efekt:

Krok 5. Umieszczenie pobierania pliku/plików na stronie

Ostatni standardowy krok to umieszczenie przygotowanego przez nas centrum pobierania na stronę WWW. Zależnie od potrzeb miejsce, z którego będzie można pobrać pliki może być całą stroną internetową lub jedynie jej częścią umieszczoną za pomocą ramki(iframe). W każdym bądź razie po zatwierdzeniu przyciskiem „Dodaj” zostaniemy przeniesieni na zakładkę centrum pobierania i zobaczymy listę dostępnych repozytoriów. Wybieram to, które chcemy umieścić i używamy opcji „generuj kod”.

W następnym oknie określamy wymiary ramki i kopiujemy gotowy kod na naszą stronę internetową. Od tej pory cały mechanizm jest dostępny online dla odwiedzających naszą stronę WWW.

Krok dodatkowy: Wiadomość potwierdzająca

Jeśli zaznaczyliśmy opcję „Pozwól pobrać plik tylko po potwierdzeniu adresu email”. Wtedy należy jeszcze określić nadawcę, temat i treść maila wysyłanego w celu potwierdzenia podanych danych.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.