Według najnowszego raportu dotyczącego stanu e-Mail Marketingu, aż 84% badanych firm przykłada największą uwagę do stosowania formularzy zapisu. W SALESmanago Marketing Automation od dłuższego czasu pracujemy nad modułem tworzenia formularzy zapisu. Najnowsza aktualizacja wprowadziła możliwość stosowania formularzy pop-up dopasowanych do adresu URL. Dzięki temu łatwiej jest tworzyć formularze, których treść nawiązuje do miejsca wyświetlenia.
Możliwości tworzenia formularzy kontaktowych w systemie SALESmanago Marketing Automation jest całkiem sporo. Prosty kreator pozwala zbudować trzy podstawowe rodzaje formularzy:
- iframe – stale widoczny na stronie WWW;
- sidebar – wysuwany z boku lub dołu ekranu;
- pop-up – w formie wyskakującego okienka.
Każdy z nich może przyjąć praktycznie dowolną formę graficzną. Głównie dzięki możliwości zastosowania styli CSS oraz modyfikacji kodu html. Najważniejsze jest to, że o rodzaju tworzonego formularza decydujemy już na samym końcu. Daje nam do wolny wybór czy formularz, który stworzyliśmy ma być sidebar’em czy pop-up’em lub może ma być stale widoczny na stronie WWW. Tutaj zbliżamy się do kolejnej fajnej funkcji. Formularze typu sidebar i pop-up mogą być wyświetlane warunkowo. Obecnie możemy wykorzystać naraz lub pojedynczo trzy warunki:
- status kontaktu w bazie CRM:
- możemy zablokować wyświetlanie formularza dla kontaktów zidentyfikowanych przez system, dzięki czemu będzie on widoczny jedynie dla anonimowych użytkowników.
- ilość odwiedzin i odsłon strony internetowej:
- możemy elastycznie określić pomiędzy jaką ilością maksymalną i minimalną odwiedzin lub odsłon ma być widoczny konkretny formularz.
- adres url na stronie WWW:
- tutaj mamy możliwość wskazania adresów, na których formularz ma być wyświetlany lub na których nie ma być wyświetlany.
Wyświetlanie formularzy na poszczególnych adresach URL wymaga innego sposobu wdrożenia niż w wypadku formularzy wyświetlanych tylko w oparciu o dwa pierwsze warunki. Lecz w każdym z tych wypadków wystarczy określić parametry jakie mają zostać spełnione, aby wyświetlić formularz i wkleić wygenerowany przez system kod na stronę internetową. Samo wprowadzenie ustawień jest wyjątkowo proste a system automatycznie generuje kod formularza. W systemie wygląda to następująco:
Główne korzyści takiego rozwiązania
- Każdy kto uzupełni formularz wygenerowany w systemie SALESmanago automatycznie trafi do bazy CRM, a system zacznie monitorować jego zachowanie i budować profil klienta.
- Możemy wyświetlać formularze tylko osobom anonimowym i dedykowane dla nich, czyli takie które zachęcają do pozostawienia swoich danych po raz pierwszy
.
- Osobom zidentyfikowany, czyli takim których profil istnieje w SALESmanago możemy wyświetlać formularze, które zachęcą ich do kontaktu z firmą i ułatwią podjęcie decyzji o zakupie. Dobrym przykładem będzie umieszczenie dedykowanego formularza w sekcji najczęściej zadawanych pytań lub zakładce kontakt. Tak, aby maksymalnie ułatwić klientom znalezienie informacji, których potrzebują.
- Dzięki ustawieniu ilości odwiedzin możemy określić kiedy formularz ma zacząć lub przestać wyświetlać się użytkownikom strony. To samo ustawienie pozwoli wyświetlać formularz pytający o coraz bardziej szczegółowe dane wraz z rosnącą liczbą odwiedzin.