[Nowa Funkcjonalność] Zwiększ moc swojego silnika wyszukiwania w sklepie internetowym wykorzystując rekomendacje AI, NLP, dane klientów i wyszukiwanie głosowe.

 
 

61% stron internetowych zwraca wyniki wyszukiwań poniżej oczekiwań konsumentów. Jest to główny powód, dla którego SALESmanago wprowadza nową technologię wspierającą działanie Wyszukiwarki Sklepów Internetowych poprzez zastosowanie  Sztucznej Inteligencji, Procesowanie Języka Naturalnego (NLP). Obejmuje ona również mechanizm rozpoznawania głosu, w celu zwiększenia komfortu obsługi klienta za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wszystko to, aby Twoja Wyszukiwarka stała się kolejnym poważnym punktem konwersji klientów.

 

Coraz więcej klientów korzysta z Wyszukiwarek w sklepach internetowych, jednak mają one poważne ograniczenia

 

Na podstawie raportów Deconstructing E-Commerce Search and The State of Mobile E-Commerce Search and Category Navigation opublikowanych przez Baymard Institute, powstała lista najbardziej problematycznych elementów wyszukiwarek znajdujących się w sklepach internetowych.

 
  • 61% witryn zwraca wyniki wyszukiwania poniżej oczekiwań konsumentów,
  • 70% wyszukiwarek nie obsługuje synonimów i pokrewnych terminów.
  • 46% stron nie obsługuje zapytań tematycznych,
  • 32% stron internetowych nie obsługuje symboli i skrótów, co powoduje, że użytkownicy tracą idealnie dopasowane produkty,
  • 27% przypadków nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeżeli użytkownicy błędnie wpiszą tylko jeden znak w tytule produktu.
 

Ponad to, najważniejszym wyzwaniem jest to, że wyniki wyszukiwania są w pewien sposób oddzielone od osoby wykonującej zapytanie. W żaden sposób nie są skorelowane z danymi zgromadzonymi w profilu klienta. SALESmanago Search Engine Turbocharger  rozwiązuje wszystkie te problemy i wychodzi naprzeciw marketerom, którzy chcą ulepszyć doświadczenia klienta w  tym obszarze.

5 powodów, dla których SALESmanago Search Engine Turbocharger powinien być integralną częścią strategii wyszukiwania w twoim sklepie internetowym

 

Wyszukiwarki w sklepach internetowych zawsze były w pewien sposób zaniedbywane ze względu na to, że zazwyczaj oferowane są jako jeden z wielu  modułów zawarty w standardowym pakiecie do konfiguracji sklepu internetowego. W szczególności, jeżeli korzystasz z takich platform jak Magento, Presta Shop, WooCommerce lub Shopify. Teraz, nie musisz być od nich zależny. Poniżej lista najważniejszych elementów, które możesz osiągnąć, dzięki nowej funkcjonalności SALESmanago.

 
  • Ulepsz wyniki wyszukiwania swojego sklepu internetowego,  dostarczając odpowiedzi idealnie pasujące do wszystkich zapytań, dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii NLP i zestawu powiązanych ze sobą technik obliczeniowych, które poprzez wzajemną współpracę pozwalają na dopasowanie rezultatów do intencji użytkownika.
  • Wzbogać zwracane rezultaty z wyszukiwań o rekomendacje produktów oparte o mechanizmy AI i oceniaj skuteczność każdego prezentowanego wyniku, w celu  zoptymalizowania działania mechanizmu. 
  • Wykorzystaj wiedzę w zakresie merchandisingu, aby zwiększyć przychody. Twórz niestandardowe strony zawierające kolekcje na wyjątkowe okazje, poprzez budowanie  specjalnych kampanii z idealnie dopasowanymi produktami.
  • Uprość sposób wyszukiwania produktów dzięki bezkonkurencyjnemu modułowi  AI Voice Search, który jest bezproblemowy w obsłudze i łatwy do wdrożenia.
  • Mierz skuteczność wyszukiwań zakończonych sukcesem poprzez analizę zaawansowanych raportów i paneli analitycznych zawierających szczegółowe dane o wszystkich zapytaniach.
 

Ostanie, ale nie mniej ważne, ponad 50% ruchu na świecie pochodzi z urządzeń mobilnych. Dzięki wdrożeniu FUNKCJI WYSZUKIWANIA GŁOSOWEGO, miej pewność, że Twoi klienci przeglądający sklep internetowy przy użyciu urządzeń mobilnych, nie doświadczą bólu związanego ze żmudnym, manualnym wyszukiwaniem produktów i klikaniem dziesiątek bezsensownych filtrów.

 

Przykłady użycia Search Engine Turbocharger, które zaskoczą Ciebie i Twoich klientów oraz wykraczają poza to, do czego może się wydawać, że wyszukiwarka została stworzona

 
  • Zaskocz klientów, wyświetlając produkty, które dokładnie chcą zobaczyć – najnowsza technologia pozwala zrozumieć wszystkie wprowadzone zapytania. Dlatego teraz klienci mogą wpisać to, czego szukają w dowolnej formie, a i tak otrzymają produkty idealnie dopasowane do ich zainteresowań.
  • Szybsze wyszukiwanie za pomocą AI Voice Search – pozwól klientom znaleźć interesujące ich produkty bez tracenia czasu na wpisywanie zapytań, ale poprzez kliknięcie jednego przycisku i powiedzenie, czego szukają. Jest to idealne rozwiązanie dla użytkowników, którzy są przyzwyczajeni do szybkiego korzystania z urządzeń mobilnych.
  • Dedykowane kampanie na specjalne okazje – określ, które produkty będą wyświetlane na konkretne słowa kluczowe wpisane przez klientów do wyszukiwarki. Twórz nietypowe rekomendacje produktów na specjalne okazje, np. wymarzone prezenty świąteczne lub najlepsze prezenty urodzinowe.
  • Lepsza kontrola poprzez zdefiniowanie, jakie filtry mają być zwracane do dedykowanych zapytań – określ, jakie filtry i produkty będą wyświetlane dla konkretnych zapytań. Kontroluj, co pokazujesz swoim klientom, jeśli szukają niestandardowych produktów, których prawdopodobnie nie posiadasz w swojej głównej ofercie. Dzięki temu rekomenduj produkty w oparciu o strategię  cross-sellingu. 
  • Dogłębna analiza pozwala na wzrost sprzedaży – przeanalizuj, które frazy są najczęściej wyszukiwane i popraw swoje dedykowane rekomendacje produktowe, w celu generowania wyższych przychodów.

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]