[Nowa Funkcjonalność] Zwiększaj ROI dzięki Marketing Insights napędzanych AI, które dostarczają marketerom praktycznych wskazówek i rekomendacji opartych na danych

 
 

Według badania Forrester 74% firm deklaruje, że chce być „data-driven”, ale tylko 29% z nich faktycznie odnosi sukcesy w łączeniu analityki z działaniem. Powszechnym mitem jest, że efektywne wykorzystanie MarTech wymaga współpracy z data scientist. SALESmanago to no-code software, z którego możesz korzystać bez pomocy Data Scientist. Nasze insighty marketingowe napędzane danymi mogą stać się nową walutą twojego biznesu. 

 

Gorzka prawda: narzędzia analityczne są zbyt skomplikowane!

 

Wielu profesjonalistom brakuje podstawowych umiejętności korzystania z danych zgromadzonych na ich platformach CDP i Marketing Automation. Im bardziej wpatrują się w dashboardy, tym bardziej są sfrustrowani. Czy 14% OR w newsletterze marketingowym to dobrze, czy źle? Jakie działania najlepiej sprawdzą się w przypadku klientów z alarmującym ryzykiem Churnu? I tak dalej… Największym wyzwaniem jest dla nich praktyczne wykorzystanie posiadanych danych i wykorzystanie ich do rozwoju biznesu. Potrzebują więc albo teamu analityków danych, kursu data science na poziomie Ivy-league, albo… systemu, który na podstawie danych z CDP podpowie, jakie działania mogą podjąć. Dlaczego to takie ważne?

 
  • 87% organizacji jest klasyfikowanych jako posiadające niską dojrzałość w zakresie business intelligence (BI) i analityki (Gartner),
  • 74% firm twierdzi, że chce być „data-driven”, ale tylko 29% z nich odnosi sukcesy w łączeniu analityki z działaniem (Forrester).
  • 56% marketerów uważa, że ich firmy nie nadążają za ewolucją technologii marketingowych (Walker Sands),
  • 40% dyrektorów generalnych wskazało na niezdolność do wdrożenia odpowiednich technologii danych zgodnie z modelami biznesowymi jako wyzwanie. Z kolei 85% stwierdziło, że wyzwaniem jest wdrażanie odpowiednich działań na podstawie swoich insightów (KPMG India).
  • 73% firm nie posiada odpowiedniego personelu do zarządzania platformą marketing automation (Aberdeen).
 

To zrozumiałe, że gdy już zainwestujesz w software CDP, chcesz, aby generował nowe możliwości biznesowe i satysfakcjonujące dochody. Ten moment, w którym zdajesz sobie sprawę, że masz jedno z najbardziej zaawansowanych, napędzanych przez AI narzędzi i zero pomysłu, jak wykorzystać jego pełny potencjał, może być nieco gorzki i frustrujący. Możesz nawet uwierzyć, że CDP to jeden wielki przekręt i oszustwo. Na szczęście, to nie musi tak wyglądać!

 

Przenieś swój marketing na zupełnie nowy poziom i zwiększ ROI dzięki opartym na AI Business Intelligence Marketing Insights od SALESmanago

 

Marketing Insights to rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które analizuje konto użytkownika SALESmanago w zakresie danych o klientach, transakcjach, zachowaniach oraz wokół zakresu użytkowania platformy i automatycznie generuje wskazówki i insighty do bezpośrednich działań podejmowanych przez zespoły marketingowe.

 
  • Actionable eCommerce Insights przekuwają dane z czasu rzeczywistego w gotowe rozwiązania dla twojego biznesu. Wspierają użytkowników w różnych obszarach, takich jak procesy automatyzacji, email marketing czy generowanie leadów. Oto kilka przykładów:
    • Automation Process Insights: Jeśli dana reguła w ostatnim czasie działa coraz gorzej, system podpowie, abyś zoptymalizował jej ustawienia. Zasugeruje również pewne działania ukierunkowane na sprzedaż, takie jak na przykład wdrożenie rekomendacji produktów. 
    • Email Marketing Insights: System oceni efektywność twojego email marketingu i podpowie, jak możesz poprawić jego wyniki. 
    • Lead Generation Insights: Jeśli jakiś pop-up nie osiąga zadowalających wyników, insight zainspiruje cię sugerując na przykład optymalizację pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
 
  • Tips & Tricks dają dostęp do know-how najlepszych specjalistów od marketing automation. Wskazówki poprowadzą cię krok po kroku przez rozwiązania, których wcześniej nie znałeś. Oto kilka przykładów:
    • Analityka: Dowiedz się, jak skuteczniej mierzyć przychody z kampanii online. Wskazówka kieruje cię do funkcji Revenue Attribution Analytics, która pomoże ci dostrzec kampanie generujące największe przychody. 
    • CDP: Popraw swój marketing wykorzystując odpowiednio danych o klientach. Poznaj najlepsze sposoby na ulepszenie doświadczenia klientów dzięki profilom 360° i usprawnienie komunikacji marketingowej. 
    • Social Media: Zobacz, jak tworzyć i wykorzystywać grupy odbiorców w procesach automatyzacji. Znajdź najbardziej efektywny sposób łączenia danych z różnych kanałów, aby dotrzeć do klientów o określonych zainteresowaniach.
 
  • Checklista pomaga ci sprawdzić czy wykorzystujesz cały potencjał platformy i jej bogactwo funkcji dla osiągnięcia najlepszych wyników marketingowych.

Dostajesz to, za co zapłaciłeś – Platforma CDP, która daje satysfakcjonujące ROI

 
  • Optymalnie wykorzystaj budżet marketingowy dzięki odpowiednio ukierunkowanym działaniom. Skup się tylko na tych, które mają realny wpływ na twoje ROI.
  • Reaguj w czasie rzeczywistym na kampanie o niskiej efektywności. Eliminuj lub modyfikuj działania, które nie przynoszą wymiernych korzyści.
  • Skup się na kreatywności i generowaniu ROI już w pierwszych dniach od wdrożenia CDP. Actionable Insights poprowadzą cię przez platformę.
  • Codziennie stawaj się lepszym marketerem dzięki gotowej checkliście.
  • Poznaj platformę SALESmanago CDXP krok po kroku dzięki prostym i skutecznym podpowiedziom. 
  • Odkrywaj nowe funkcje dzięki łatwym do zastosowania wskazówkom i trikom. Nie musisz być biegły w użyciu CDP, aby w pełni wykorzystać jej możliwości. Skorzystaj z naszej biblioteki marketingowego know-how i połącz ją ze swoją ekspercką wiedzą na temat biznesu.
 

Czy narzędzia analityczne mogą zastąpić Marketing Insights?

 

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce
Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce

    Bezprecedensowe czasy globalnej pandemii przyzwyczaiły nas do zmian zachowań konsumentów, co tylko uległo nasileniu wraz z przedłużającym się okresem i kolejnymi falami. Rosnąca cyfryzacja naszych zachowań osiągnęła nieprzewidywany dotąd poziom w skali i w demografii. A na ekranie nie ma zbyt wiele miejsca. Walka o uwagę nasiliła się. Uwaga to wyjątkowo cenny zasób. […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]