Na stronie pomocy opisane zostały nowe funkcjonalności oraz aktualizacje, jakie pojawiły się ostatnio w systemie SALESmanago. Wśród nich banery dynamiczne w wiadomościach e-mail, odświeżona karta kontaktu, raporty z kampanii mailingowej i wiele innych ulepszeń wprowadzonych do systemu w ostatnim czasie.
1. Baner dynamiczny w wiadomości e-mail
Pierwszą z nich jest baner dynamiczny w wiadomości e-mail. Dynamiczne treści dostępne były w SALESmanago już wcześniej – teraz dostępny jest także dynamiczny baner w wiadomości e-mail. Obrazek umieszczony w wiadomości automatycznie dopasuje się do konkretnego użytkownika, w zależności od zgromadzonych przez system danych behawioralnych i zgodnie z ustawionymi przez nas regułami. Pozwoli on lepiej dopasować zawartość naszego komunikatu idealnie do preferencji naszego odbiorcy.
2. Nowa kartra kontaktu
Zmieniła się również karta kontaktu – od teraz dostępna jest na niej pełna historia aktywności klienta oraz dokładny przebieg historii scoringu. Oprócz nowej szaty graficznej, uproszczone i uporządkowane zostały zakładki . Najważniejsze informacje znajdują się w „profilu”, pojawiła się także nowa zakładka „analityka”, w której mamy dostęp do dziennej i godzinowej aktywności kontaktu. Dodatkowo, karta wzbogacona została o graficzną prezentację historii interakcji, segmentacji oraz uruchomionych reguł i wysyłanych wiadomości, wszystko w chronologicznej kolejności.
3. Raporty z kampanii mailingowej
W systemie pojawiła się także możliwość generowania raportów z kampanii mailingowej prosto do pliku Excel. Wyeksportowany plik składa się z 3 arkuszy. W pierwszym z nich znajdziemy szczegółowe dane dotyczące mailingu: ilość otwarć, współczynniki OR i CTR, czas pomiędzy otwarciem i kliknięciem wiadomości oraz dokładna pora otwarć i kliknięć wiadomości. W kolejnym arkuszu, nazwanym Opted-out, znajdziemy informacje na temat kontaktów, które wypisały się z mailingu – zawiera on pełną listę adresów oraz datę i godzinę, w której dany odbiorca zdecydował się zrezygnować z subskrypcji. Trzeci arkusz Bounces zawiera adresy e-mail, które są błędne (tak zwane Hard Bounces) a także te wiadomości, które z jakiegoś powodu nie dotarły do odbiorcy (Soft Bounces). Raport może być generowany także w sposób automatyczny – w tym celu należy zaznaczyć opcję „wyślij automatyczne raporty z kampanii” podczas przygotowywania wysyłki do mailingu. Z jednej kampanii możemy otrzymać w sumie 3 raporty w określonych odstępach czasowych.
4. Urodzinowe wiadomości SMS
Kolejna aktualizacja dotyczy urodzinowych wiadomości SMS. Aby automatycznie wysyłać SMSy urodzinowe musimy skonfigurować bramkę SMS a także odpowiednio zaimportować daty urodzenia i numery telefonów użytkowników. Dane te możemy dodać także poprzez API z pomocą metody contact/upsert oraz przez nasze formularze systemowe. W wysyłce ustawić możemy konkretną godzinę wysyłki, a także opcję na ile dni przed urodzinami kontakt ma dostać naszą wiadomość.
5. Tworzenie formularza kontaktowego
SALESmanago pozwala także w prosty sposób stworzyć formularz kontaktowy i dodać go do dowolnej strony. Po wypełnieniu formularza kontakt automatycznie znajdzie się w naszym CRM oraz zacznie być monitorowany przez system. Formularz wygenerować można w dwóch trybach: ifram, który pozwoli umieścić formularz w ramce oraz sidebar – dzięki któremu formularz znajdzie się w widecie po wybranej stronie ekranu.
6. Integracja z LiveSpace CRM
System SALESmanago zintegrowany został z LiveSpace CRM – aplikacją wspierającą zarządzanie sprzedażą, przeznaczona dla firm działających na rynku B2B. Dane jakościowe na temat klientów przekazywane są automatycznie do LiveSpace, dzięki czemu handlowcy mogą prawidłowo posegmentować swoich klientów i skuteczniej prowadzić działania sprzedażowe. Również dane wprowadzone do LiveSpace CRM trafiają automatycznie do SALESmanago i w zależności od ustawień podlegają zautomatyzowanym kampaniom marketingowym.
7. Dodawanie nowej reguły automatyzacji – typy akcji
Po wystąpieniu zdarzeń oraz spełnieniu określonych warunków za automatyczne działanie systemu odpowiadają akcje – ich spektrum jest bardzo szerokie. W pomocy dokładnie opisane zostało dodawanie nowej reguły automatyzacji oraz typy akcji. Mogą to być wysyłki wiadomości e-mail, alertów, SMS, VMS, ale i dodawanie tagów, notatek, zadań, detali kontaktu oraz uruchomienie reklamy RTB, reguł i wiele wiele innych. Co najważniejsze, każdej z reguł przypisać można dowolną ilość akcji.
8. Sposoby tagowania kontaktów
Ostatnią funkcjonalnością, która została dokładniej opisana są sposoby tagowania kontaktów. W systemie większość działań opiera się właśnie na tagach – służą one do segmentowania bazy kontaktów. Możemy je przypisać już podczas importu, a każdy kontakt może mieć dowolną ich ilość. Tagi dodawane są również automatycznie kontaktom po wizycie na stronie www. Dzięki temu możemy posegmentować bazę w zależności od tego czym interesował się dany klient oraz przypisać mu konkretne punkty scoringowe. Kontakty grupować możemy również bazując na konkretnych zdarzeniach, a także zarządzać nimi z poziomu CRM. Dostępna jest również reguła Adhoc, dzięki której kontakty otagowane zostaną na podstawie historycznych wizyt na stronie www w przeciągu ostatnich 1-6 miesięcy. Tagi możemy także dodać samodzielnie w Karcie kontaktu, mogą one też zostać nadane po wypełnieniu formularza.
Szczegółowe porady i instrukcje dotyczące obsługi systemu dostępne są na Pomoc SALESmanago