Nowe książki o marketingu (kwiecień 2015). 6 najciekawszych pozycji

drawing business conceptTradycyjnie w ostatni poniedziałek miesiąca szykujemy dla Was przegląd najciekawszych książkowych nowości o marketingu i biznesie. W tej odsłonie króluje obalanie mitów: dowiedz się, czym naprawdę jest crowdsourcing, dlaczego nie musisz być oryginalny (ani wstydzić się, że wykorzystałeś pomysł konkurencji na baner) i czemu online nie wystarczy. Zapraszamy do lektury i jak zwykle czekamy w komentarzach na Wasze typy!

 

1 B. F. Malinowski, M. Giełzak, Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego tłumu

Malinowski i Giełzak biorą na warsztat pojęcie dotąd słabo w polskiej literaturze opisane (jest „Crowdfunding” Karola Króla). Ta książka pomoże zarówno teoretykom, których fascynują nowe sposoby komunikacji i możliwości oferowane przez internet, jak również praktykom – przedsiębiorcom, którzy chcą wykorzystać społeczne finansowanie ( a w tym celu powinni wiedzieć, na co dokładnie się piszą, jak to zrobić i gdzie można odnieść porażkę). Dodajmy, że sama książka powstała dzięki crowdfundingowi.

 

2 R. Levesque, Ask. The Counterintuitive Online Formula to Discovering What Exactly Your Customers Want to Buy

Wszyscy powtarzamy, że należy uczynić z klienta partnera, zwiększyć jego udział, uwzględnić go w dialogu… ale brak nam narzędzi, by to zrobić. Jak mam pytać moich odbiorców? Levesque pokazuje, jak zrobić sensowną ankietę (i jakich pytań nigdy nie zadawać), czy nagradzać za wypełnienie ankiety (i jak inaczej do tego zmotywować), co zrobić, kiedy nie masz rozbudowanej bazy klientów, do których mógłbyś wysłać ankietę, jak zaprojektować ankietę graficznie… Dużo konkretów i praktycznych porad, które przydadzą się, jeśli chcesz przenieść swoją relację z klientami na wyższy poziom.

3 M. Earls, Copy, Copy, Copy: How to Do Smarter Marketing by Using Other People’s Ideas

Czym jest prawdziwa oryginalność? Zręcznym kopiowaniem innych. Łudzimy się obrazem własnej innowacyjności i samorodnego geniuszu, bo nie wiemy, że ktoś wymyślił już przed nami rozwiązanie, które uważamy za własne. Nie wnikając dalej w rozważania o naturze ludzkiej twórczości: umiejętność podpatrywania innych oraz zaadaptowania ich pomysłów do własnych potrzeb to cenna umiejętność.

Jak kopiować w marketingu, czemu to działa, co zyskujesz i dlaczego wszyscy to robią– po lekturze będziesz miał gotową strategię przekształcania cudzych pomysłów … i nie będziesz się tego wstydził.

Do tego – książka świetnie napisana.

4 Steven Van Belleghem, When Digital Becomes Human: The Transformation of Customer Relationships

Nasi klienci mają dostęp do ogromnej ilości informacji na temat firmy. Jednak nawet kiedy komunikacja we wszystkich kanałach przebiega sprawnie, ¾ z nich wciąż ma potrzebę kontaktu z realnym człowiekiem po drugiej stronie. Jak połączyć strategię digital i Twoje ludzkie zasoby w perfekcyjnie działającą całość? Jak mogą się nawzajem uzupełniać?

Skłania do postawienia klienta w centrum i skomplikowania popularnej tezy, że wszystko dziś dzieje się online. Może i tak, ale Twoi klienci wciąż potrzebują staroświeckiej rozmowy przez telefon.

Oparta na case’ach (Toyota, Nike, Amazon)!

5 Josh Weltman, Seducing Strangers: How to Get People to Buy What You’re Selling (The Little Black Book of Advertising Secrets)

Josh Weltman ma 25 lat doświadczenia jako kreatywny w agencji reklamowej oraz współtworzył Mad Men. W tej książce zbiera swoje luźne myśli o fundamentach komunikacji marketingowej, opowiadaniu historii i tworzeniu reklam, które działają („make s**t happen”, by użyć dokładnego cytatu).

Nie jest to książka z poradami do natychmiastowej aplikacji w konkretnej strategii, ale raczej zbiór inspiracji. Rewelacyjna na prezent dla kogoś z branży.

6 A. J. Kimmel, People and Products: Consumer Behavior and Product Design

Kimmel, zajmujący się marketingiem i doświadczeniem konsumenta naukowo, przedstawia książkę o projektowaniu przedmiotów i o tym, w jaki sposób feedback od klientów wpływa na ich kształt. Dzięki sieci (usieciowieniu zarówno ludzi, jak i przedmiotów) wpływ użytkowników na produkty gwałtownie wzrósł – kiedy możemy monitorować sposób, w jaki nasi klienci korzystają z produktów, monitorować zapotrzebowanie oraz przyjmować opinie w dziesiątkach kanałów.

Ciekawe, bo opisuje często rozwiązania niestosowane jeszcze na szerszą skalę. Dla pasjonatów!

 

Które z powyższych chcielibyście przeczytać?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]