Co nowego pojawiło się w księgarniach, o czym powinni widzieć marketerzy? Naszą uwagę przykuły: Jobs raz jeszcze, zarządzanie markami luksusowymi w obliczu inflacji pojęcia luksusu oraz ludzkie oblicze Big Data – co zrobić, by dane prowadziły Cię do klienta, a nie odgradzały od niego. Mamy dla Was przegląd 6 najciekawszych nowości marca: na co warto rzucić okiem? Jak zwykle czekamy też na Wasze polecenia!
1. B. Schlender, R. Tetzeli, Becoming Steve Jobs: The evolution of reckless upstart into a visionary leader
Biografie Steve’a Jobsa to właściwie osobny gatunek amerykańskiej literatury: ta postać przyciąga wciąż kolejnych autorów, którzy próbują na nowo zrozumieć jego fenomen. Jednocześnie przykład Jobsa pozwala dobrze wyjaśnić najważniejsze trendy współczesnego marketingu, designu, UX lub nawet szerzej: innowacji. Jest ikoną, uosobieniem twórczości i przywództwa.
Książka Schlendera i Tetzeliego, oparta na solidnym researchu, ujęła bliskich Jobsa przenikliwością. Autorzy komplikują bowiem mit samotnego geniusza i starają się pokazać przede wszystkim jego rozwój: dojrzewanie do odpowiedzialnej i konsekwentnej realizacji biznesowej swoich pomysłów.
2. J.-N. Kapferer, Kapferer on Luxury
Czym jest luksus? Z perspektywy biznesowej? Jean-Noel Kapferer swoją głośną książką z 2012 pokazał nieoczywistą, nieintuicyjną, ale diablo skuteczną strategię marki luksusowej, odnotowując nowy trend masowego luksusu: projektantów z najwyższej półki, którzy tworzą linie dla sieciówek czy możliwości nabycia ekskluzywnego towaru dużo taniej, na przecenach czy z drugiej ręki?
Kapferer, pracujący dla najważniejszych luksusowych marek, jak Ferrari, BMW, Louis Vuitton, Chanel czy Armani, zajmuje się tym, jak w dobie inflacji pojęcia luksusu pozostać marką prawdziwie ekskluzywną i realnie na tym zarabiać.
Jego najnowsza książka odpowiada na pytanie: jak się rozwijać, pozostając wciąż marką luksusową? Obowiązkowa pozycja dla wszystkich, którzy tworzą, sprzedają czy reklamują produkty ekskluzywne.
3. C. Strong, Humanizing Big Data
Big Data dla marketerów: jak przemienić strumienie danych w przydatne informacje?
Chodzi o to, by zbieranie i analiza danych zbliżały nas do klientów: pozwalały lepiej ich poznać, zrozumieć ich potrzeby, a w efekcie szybciej odczytywać ich oczekiwania. Jednak coraz częściej dla marketerów dane staja się wartością samą w sobie: zbierają je, kolekcjonują wykresy i raporty, a przez to redukują swoich klientów do abstrakcyjnych liczb. Dane oddzielają ich od realnych użytkowników.
Książka Stronga pomaga uniknąć tego zagrożenia.
4. C. Bones, J. Hammersley, Leading Digital Strategy: Driving Business Growth Through Effective eCommerce
Opisuje, jakie możliwości z tego płyną, jak mierzyć efektywność kampanii, jak dopasować działania do Twojego biznesu. Dla kogo? Dla menedżerów, którzy wciąż nie znaleźli swojego pomysłu na digital marketing i potrzebują nie tyle wskazówek dotyczących zastosowania konkretnych rozwiązań, co inspiracji dla stworzenia kompleksowej strategii. Dla wszystkich, którzy czują, że nie ze wszystkim w internecie są na bieżąco. Zastanówcie się, czy nie moglibyście jej komuś sprezentować ;)
Po polsku:
5. C. Alvarez, Lean Customer Development
O naukowych, mierzalnych metodach badania klientów i pozyskiwania precyzyjnej wiedzy na temat ich pragnień i oczekiwań. Książka z cyklu Lean, przeznaczona dla start-upowców, skoncentrowana na osiągnięcie najdokładniejszych wyników przy minimalnych nakładach.
6. S. Hyken, Kult klienta. Doskonała obsługa kluczem do sukcesu firmy
Windowanie standardów obsługi klienta postępuje w zawrotnym tempie. Konsumenci chcą mieć coraz większy wpływ na proces sprzedaży oraz otwarcie artykułują swoje opinie, gdy coś idzie nie po ich myśli. Liberalne polityki zwrotów, obniżki, personalizacja, darmowe dostawy… co jeszcze nas czeka i jak na tym zarabiać?
***
A Ty? Przeczytałeś coś godnego uwagi w marcu? Podziel się z nami w komentarzach!