Nowe książki o marketingu (marzec 2015). 6 najciekawszych pozycji

Bestsellers area in bookstore - many books in the background.Co nowego pojawiło się w księgarniach, o czym powinni widzieć marketerzy? Naszą uwagę przykuły: Jobs raz jeszcze, zarządzanie markami luksusowymi w obliczu inflacji pojęcia luksusu oraz ludzkie oblicze Big Data – co zrobić, by dane prowadziły Cię do klienta, a nie odgradzały od niego. Mamy dla Was przegląd 6 najciekawszych nowości marca: na co warto rzucić okiem? Jak zwykle czekamy też na Wasze polecenia!

1. B. Schlender, R. Tetzeli, Becoming Steve Jobs: The evolution of reckless upstart into a visionary leader

Biografie Steve’a Jobsa to właściwie osobny gatunek amerykańskiej literatury: ta postać przyciąga wciąż kolejnych autorów, którzy próbują na nowo zrozumieć jego fenomen. Jednocześnie przykład Jobsa pozwala dobrze wyjaśnić najważniejsze trendy współczesnego marketingu, designu, UX lub nawet szerzej: innowacji. Jest ikoną, uosobieniem twórczości i przywództwa.
Książka Schlendera i Tetzeliego, oparta na solidnym researchu, ujęła bliskich Jobsa przenikliwością. Autorzy komplikują bowiem mit samotnego geniusza i starają się pokazać przede wszystkim jego rozwój: dojrzewanie do odpowiedzialnej i konsekwentnej realizacji biznesowej swoich pomysłów.

2. J.-N. Kapferer, Kapferer on Luxury

Czym jest luksus? Z perspektywy biznesowej? Jean-Noel Kapferer swoją głośną książką z 2012 pokazał nieoczywistą, nieintuicyjną, ale diablo skuteczną strategię marki luksusowej, odnotowując nowy trend  masowego luksusu: projektantów z najwyższej półki, którzy tworzą linie dla sieciówek czy możliwości nabycia ekskluzywnego towaru dużo taniej, na przecenach czy z drugiej ręki?
Kapferer, pracujący dla najważniejszych luksusowych marek, jak Ferrari, BMW, Louis Vuitton, Chanel czy Armani, zajmuje się tym, jak w dobie inflacji pojęcia luksusu pozostać marką prawdziwie ekskluzywną i realnie na tym zarabiać.
Jego najnowsza książka odpowiada na pytanie: jak się rozwijać, pozostając wciąż marką luksusową? Obowiązkowa pozycja dla wszystkich, którzy tworzą, sprzedają czy reklamują produkty ekskluzywne.

3. C. Strong, Humanizing Big Data

Big Data dla marketerów: jak przemienić strumienie danych w przydatne informacje?
Chodzi o to, by zbieranie i analiza danych zbliżały nas do klientów: pozwalały lepiej ich poznać, zrozumieć ich potrzeby, a w efekcie szybciej odczytywać ich oczekiwania. Jednak coraz częściej dla marketerów dane staja się wartością samą w sobie: zbierają je, kolekcjonują wykresy i raporty, a przez to redukują swoich klientów do abstrakcyjnych liczb. Dane oddzielają ich od realnych użytkowników.
Książka Stronga pomaga uniknąć tego zagrożenia.

4. C. Bones, J. Hammersley, Leading Digital Strategy: Driving Business Growth Through Effective eCommerce

Opisuje, jakie możliwości z tego płyną, jak mierzyć efektywność kampanii, jak dopasować działania do Twojego biznesu. Dla kogo? Dla menedżerów, którzy wciąż nie znaleźli swojego pomysłu na digital marketing i potrzebują nie tyle wskazówek dotyczących zastosowania konkretnych rozwiązań, co inspiracji dla stworzenia kompleksowej strategii. Dla wszystkich, którzy czują, że nie ze wszystkim w internecie są na bieżąco. Zastanówcie się, czy nie moglibyście jej komuś sprezentować ;)

Po polsku:

5. C. Alvarez, Lean Customer Development

O naukowych, mierzalnych metodach badania klientów i pozyskiwania precyzyjnej wiedzy na temat ich pragnień i oczekiwań. Książka z cyklu Lean, przeznaczona dla start-upowców, skoncentrowana na osiągnięcie najdokładniejszych wyników przy minimalnych nakładach.

6. S. Hyken, Kult klienta. Doskonała obsługa kluczem do sukcesu firmy

Windowanie standardów obsługi klienta postępuje w zawrotnym tempie. Konsumenci chcą mieć coraz większy wpływ na proces sprzedaży oraz otwarcie artykułują swoje opinie, gdy coś idzie nie po ich myśli. Liberalne polityki zwrotów, obniżki, personalizacja, darmowe dostawy… co jeszcze nas czeka i jak na tym zarabiać?

***

A Ty? Przeczytałeś coś godnego uwagi w marcu? Podziel się z nami w komentarzach!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]