Nowość! SALESmanago wylicza wartość sprzedaży i konwersję z e-mail marketingu i reguł automatyzacji.

Dwa miesiące temu informowaliśmy o nowych funkcjonalnościach pozwalających na dokonywanie zaawansowanej analityki wysyłek e-mail. Rozwinęliśmy szczegółowe statystyki zarówno godzinowe jak i dobowe otwarć i kliknięć, a także statystyki domen. Obecnie poszliśmy o krok dalej, uruchamiając kolejną funkcjonalność – opierając się na danych transakcyjnych, system będzie w stanie z każdej wysyłki mailingu zebrać dane w postaci analityki konwersji sprzedażowej wraz z kilkoma dodatkowymi danymi statystycznymi.

 

 

 

 

Wysyłając mailing ręcznie z systemu lub poprzez reguły automatyzacji, otrzymujemy następujący pakiet informacji:

 

1. Przykładowa analityka konwersji sprzedażowej dla wysyłki masowej:

2. Przykładowa analityka konwersji sprzedażowej dla indywidualnych e-maili wysłanych z reguł automatyzacji:

Wśród statystyk podstawowych klient SALESmanago widzi:

 

•  stosunek ilości wiadomości planowanych do tych wysłanych

•  liczbę osób wypisanych z wysyłki

•  wskaźnik OR (ang. Open Rate) – mówiący o ilości otwartych maili

wskaźnik CTR (ang. Click Through Rate) – określający dokładną ilość kliknięć w obrębie maila (np. w link do strony sklepu)

Oprócz tego, system wychwyci tak zwane miękkie i twarde zwrotki. W praktyce dostajemy konkretny komunikat, jaka ilość maili nie dotarła do klientów ze względu na przykładowo – przepełnioną skrzynkę odbiorczą adresata (zwrotki miękkie), a jaka ilość z uwagi na np. błędny adres e-mail (zwrotki twarde).

Natomiast jeśli chodzi o statystyki szczegółowe dotyczące konwersji:


•  ogólna wartość transakcji – czyli suma wszystkich transakcji dokonanych przez klientów, którzy dostali od nas wcześniej mailing

minimalna, średnia oraz maksymalna wartość zakupów – dostajemy także informacje odnośnie ilości dokonanych transakcji z wyszczególnieniem tych trzech rodzajów danych

•  konwersja jaką osiągnęliśmy wysyłając nasz mailing – jak widać prawie 4,5 % klientów w przypadku mailingu ręcznego i blisko 13% z reguł automatyzacji, którzy kliknęli  w link po otrzymaniu od nas maila zrobiło zakupy na kwoty – odpowiednio 7  i prawie 30 tysięcy złotych.

Jak uzyskać analitykę konwersji sprzedażowej w SALESmango:

Moduł ten bazuje na danych transakcyjnych przesyłanych do SALESmanago bezpośrednio z platformy sklepowej lub systemu ERP.  Podłączenie danych transakcyjnych do systemu polega na prostej integracji z wykorzystaniem API SALESmanago.  Dzięki takiemu połączeniu informacje o dokonywanych zakupach automatycznie trafiają do SALESmanago i są zapisywane na karcie kontaktu.

 

Podsumowanie

To kolejna funkcjonalność, która pozwala Ci zmierzyć skuteczność przeprowadzonych działań marketingowych. Mając tak szczegółowe dane transakcyjne i konkretne wskaźniki konwersji, jesteśmy w stanie planować kolejne kampanie e-mail marketingowe o wiele dokładniej i efektywniej. Tego typu informacje to konkretna odpowiedź na potrzeby marketerów, którzy nareszcie uzyskują kluczową informację – jakie przychody przyniosły przeprowadzane przez nich kampanie.

Dzięki temu będą w stanie zdecydowanie lepiej dysponować budżetem przeznaczonym na marketing oraz optymalizować planowane wydatki.

Więcej na temat Marketing Automation!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]