O czym musimy pamiętać by automatyzacja była skuteczna

źródło: http://www.technicallymarketing.comAutomatyzacja marketingu jest narzędziem cennym dla sprzedawców, ale i klientów. Firmy z pewnością zwiększą współczynnik konwersji, a klientom dostarczą ciekawszych treści, wzbudzając wśród nich większe zaangażowanie i zadowolenie. Poniżej kilka wskazówek, o których nie możemy zapomnieć jeśli chcemy by automatyzacja była skuteczna.

 

 

 

 

Dobra segmentacja

Absolutną podstawą są dobrze zdefiniowane kategorie – dzięki dobrej segmentacji jesteśmy w stanie lepiej dotrzeć do naszych odbiorców. W przeciwnym wypadku natomiast nasze wysiłki nie spotkają się z żadnym zainteresowaniem.  Warto więc postarać się by dotrzeć do odpowiedniej grupy – w odpowiednim czasie i z odpowiednim komunikatem.

Bieżąca obserwacja

Byłoby cudownie gdyby można było po prostu wszystko sobie ustawić, a potem raz na zawsze zająć się już innymi sprawami. Niestety, najwięcej z automatyzacji zyskać możemy gdy stale czuwać będziemy nad bieżącym dostosowywaniem ustawień do rezultatów. Odnosi się to także do mediów społecznościowych – można z łatwością zaplanować sobie posty z wyprzedzeniem raz na miesiąc. W czasie gdy są publikowane mogą być już jednak całkowicie nieistotne.

Strategia i content

Należy dobrze przemyśleć zawartość, którą chcemy dzielić się z naszymi klientami. Narzędzia do automatyzacji zapewniają widoczność i funkcjonalności niezbędne do zrealizowania strategii – bez niej jednak takie działania nie mają sensu. By automatyzacja była efektywna, po prostu musisz zadbać o dobry content. W tym celu należy więc całkowicie wczuć się w potrzeby klienta i stale myśleć w jaki sposób lepiej dostosować zawartość by dostarczać mu coś naprawdę wartościowego. Klienci na pewno to docenią.

Jest również niezwykle istotne, by jasno określać i mierzyć swoje cele. W przeszłości pomiędzy działem marketingu a sprzedażą mogły występować pewne napięcia. Na szczęście dla obu zespołów, marketing automation może pomóc w rozwiązaniu wszelkich sporów. Z pomocą narzędzi do automatyzacji dział marketingu będzie w stanie dostarczyć sprzedaży lepszej jakości leady. Dodatkowo umożliwia też proces integracji i analityki które to mogą pomóc w ustalaniu wspólnych celów i przyszłych kampanii.

Korzystaj z danych

Marketing automation nie stworzy za Ciebie zawartości Twoich komunikatów – wskaże Ci jednak odpowiedni kierunek w jakim należy podążać. Zasadniczo, narzędzie to działa jako pośrednik pomiędzy Tobą a Twoimi klientami. Nie bój się korzystać z dźwigni, jakiej może dostarczyć Ci odpowiednie wykorzystanie ogromnych zasobów danych i analityki dostępnych w programie. Śledź na bieżąco efekty i mierz je aby zrozumieć lepsze i gorsze elementy Twoich kampanii i w pełni wykorzystać narzędzia które posiadasz. Im lepiej wykorzystasz wszystkie dane behawioralne, tym lepiej dopasowana, a tym samym skuteczniejsza będzie Twoja strategia.

Nie SPAM-uj klientów

Marketing automation oferuje wiele możliwości w zakresie wysyłek e-maili, w tym również i setek jednakowych wiadomości, niekoniecznie mile widzianych przez klientów. Może to być bardzo ryzykowne i zagrać na naszą niekorzyść. Spróbuj zrobić z tej funkcji jak największy użytek – doskonałym przykładem są newslettery i dostosowanie następnych działań do indywidualnych reakcji na pierwotną wiadomość. Nie wystarczy dostosować imienia odbiorcy by wiadomość była lepiej odebrana. Najlepiej jest spersonalizować całkowicie treść i zawartość, zapewniając klientowi jak najbardziej atrakcyjną dla niego wiadomość. Klienci muszą czuć, że wiadomość skierowana jest właśnie do nich.

 

Cały czas musimy mieć w pamięci, że marketing automation to technologia, a nie strategia sama w sobie. Narzędzie to pozwoli uzyskać większą efektywność a także skupić się na innych częściach biznesu, dzięki odciążeniu marketerów od wykonywania czasochłonnych do tej pory zadań. Czas który nam pozostanie należy jednak wykorzystać na układanie ciekawych treści i stałe monitorowanie efektów. Tylko stała obserwacja pozwoli nam ocenić czy naprawdę są one ciekawe. I skuteczne.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]