Od kliknięcia do zakupu, czyli czym jest Lead Nurturing

Strona internetowa twojej firmy jest atrakcyjna i przyciąga rzesze potencjalnych klientów? Znakomicie. Nie daj się jednak zwieść pozorom – aż 95% z nich nie dokona zakupu oferowanych przez ciebie produktów. Osoby odwiedzające strony internetowe przede wszystkim poszukują informacji – decyzja o kupnie zapada w znacznie późniejszym terminie i często oznacza skorzystanie z oferty… twojej konkurencji. Jak zatem sprawić, aby potencjalny klient stał się realnym nabywcą?


 

Odpowiedzią jest lead nurturing, coraz popularniejsze narzędzie Marketing Automation.

Dialog z klientem sposobem na sukces marketingowy

Przejrzysta, ciekawa i niebanalna strona internetowa to podstawowy i najprostszy sposób kontaktowania się z klientem. Odwiedzając ją, potencjalni nabywcy oczekują wyczerpujących informacji na temat interesujących ich produktów czy usług. Kontakt z klientem nie może jednak ograniczać się do monologu – w dzisiejszych czasach bierna postawa wobec oczekiwań nabywców to jeden z największych błędów popełnianych przez przedsiębiorców. Klienci potrzebują czasu, aby dokonać właściwego zakupu. Zadaniem lead nurturing jest dopilnowanie, ale był to produkt naszej firmy.

Lead Nurturing, czyli wychowaj sobie klienta!

Pojęcie lead nurturing na stałe weszło do słownika nowoczesnego marketingu – w wolnym tłumaczeniu oznacza dojrzewanie „leadów”, czyli klientów. W dobie Internetu przedsiębiorcy mają do dyspozycji szeroką gamę narzędzi służących zacieśnieniu więzi z potencjalnym klientem od momentu, gdy po raz pierwszy odwiedzi ich witrynę. Tradycyjne metody promocji, oparte na telemarketingu czy dystrybucji ulotek, to przeżytek. Ich niska skuteczność, połączona ze stosunkowo wysokimi kosztami, zmuszają przedsiębiorców do poszukiwania nowych, lepszych narzędzi marketingowych. Lead nurturing pozwala na znaczne obniżenie kosztów przy jednoczesnym wzroście efektywności kampanii promocyjnej. Co istotne, skupia się przede wszystkim na „pielęgnowaniu” potencjalnych klientów, ukierunkowując ich w stronę dokonania zakupu naszego produktu.

Od kliknięcia do zakupu – narzędzia Lead Nurturing

Odpowiednie i skuteczne dojrzewanie leadów możliwe jest dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi lead nurturing. Do najpopularniejszych i najefektywniejszych należą tzw. programy cykliczne (Drip programs), polegające na regularnym rozsyłaniu do klientów określonych zestawów informacji. Tego typu newslettery dotyczyć mogą zarówno nowych produktów czy i usług, jak i prowadzonych przez firmę kampanii. Ciekawym sposobem na nawiązanie relacji z klientem jest także wysyłanie automatycznej wiadomości powitalnej po jego pierwszej wizycie na naszej stronie. Z kolei odpowiednio przeprowadzona kampania linków sponsorowanych Google AdWords pozwala na wyświetlanie reklamy naszej firmy tylko tym osobom, które odwiedziły już jej stronę internetową.

Klient klientowi nierówny

Nowoczesne narzędzia lead nurturing zaprojektowane są z myślą o budowaniu jak najlepszych relacji na linii przedsiębiorstwo-klient. Błędem byłoby jednak stosowanie tych samych środków w odniesieniu do wszystkich potencjalnych nabywców. Indywidualne podejście do poszczególnych grup odbiorców to jedna z największych zalet lead nurturing, pozwalająca na przewidywanie ich potrzeb, a co za tym idzie, odpowiednie dostosowanie oferty. Jak to wygląda w praktyce? Lead nurturing umożliwia segmentację klientów na podstawie przyjętego przez nas kryterium. Potencjalny nabywca, po wypełnieniu dostępnego na naszej witrynie formularza kontaktowego, przyporządkowany zostaje do określonej grupy. Oznacza to, iż w przypadku programów cyklicznych, różne treści wysyłane są do klientów indywidualnych i korporacji lub do kobiet i mężczyzn. Zindywidualizowane kampanie marketingowe zwiększają lojalność klientów wobec naszej firmy i przyczyniają się do dokonania przez nich zakupu.

Konwersja leadów, czyli jak przekonać niezdecydowanego klienta

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych w przypadku lead nurturing jest faworyzowanie aktualnych, aktywnych klientów firmy. Tymczasem istotą lead nurturing jest pielęgnowanie potencjalnych nabywców, którzy nie dojrzeli jeszcze do skorzystania z naszej oferty. Tego typu podejście wymaga czasu i cierpliwości – odpowiednio i konsekwentnie przeprowadzona akcja promocyjna przekłada się jednak na konwersję klienta potencjalnego na klienta realnego.

Skuteczna kampania Lead Nurturing

To, co w Polsce wciąż należy do rzadkości, na Zachodzie stało się szeroko wykorzystywanym narzędziem marketingowym. Mowa o rozbudowanych kampaniach lead nurturing, zaprojektowanych z myślą o określonych grupach odbiorców. Przesyłanie w regularnych odstępach czasu wiadomości poświęconych nowym produktom czy usługom, może znużyć potencjalnego klienta i zmniejszyć zainteresowanie naszą ofertą. Efektywna kampania promocyjna opiera się na odpowiednim dawkowaniu informacji przy użyciu atrakcyjnych, nietuzinkowych form przekazu – krótkich filmów, case-studies, ciekawych raportów czy interesujących linków.

Lead nurturing dopiero raczkuje w Polsce. Potencjał nowoczesnych narzędzi Marketing Automation jest jednak na tyle duży, iż z pewnością zainteresuje szeroką grupę przedsiębiorców, dla których pozyskanie i utrzymanie nowych klientów stanowi o sukcesie firmy.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]