Odziać dzieci, nakarmić lwy i jeszcze na tym zarobić. Dwa niezwykłe, inspirujące biznesy

łapaTo jest biznes, a nie działalność charytatywna! Ile razy to słyszałeś? Ile razy powiedziałeś to sam? Może dałeś się zwieść pozorom. Pomoc potrzebującym i odpowiedzialność za planetę mogą być realnie dochodowe. Nie chodzi o społeczną odpowiedzialność biznesu, etyczne standardy produkcji czy charytatywne szwindle, lecz o spółki realizujące rolę, którą zazwyczaj spełnia III sektor. Są bardziej skuteczni niż organizacje pozarządowe… i zarabiają! Poznaj niezwykłe historie ludzi, którzy pomagając innym, znaleźli swoją biznesową niszę.

TOMS Shoes – pomoc bosym dzieciom

Blake Mycoskie wyjechał do Argentyny i zobaczył tam masę biednych, bosych dzieci. Przez ich spękane, brudne stopy do organizmu dostawały się bakterie, prowadzące do wielu chorób oraz uniemożliwiające wyleczenie poprzednich. Jak to możliwe w XXI wieku, nie mógł nadziwić się Mycoskie, skoro tak łatwo można rozwiązać problem? Wystarczyłoby obuwie.

Kiedy nie możesz założyć fundacji, załóż start-up

Bardzo chciał pomóc. Rozważał opcję założenia fundacji, ale odkrył, że to uniemożliwiłoby systematyczne działanie. Byłby uzależniony od dotacji, nie mając żadnej realnej kontroli nad ich wpływem. Darczyńcy czy dofinansowania raz są, raz ich nie ma, ale jak to wytłumaczyć chorym dzieciom? Blake potrzebował innego, bardziej stabilnego i samowystarczalnego modelu.

Innowacyjny model 1 za 1

Założył więc firmę. Produkował i sprzedawał buty, inspirowane tradycyjnym argentyńskim wzorem. Za każdą kupioną parę wysyłał drugą parę argentyńskiemu dziecku. Kupując buty, klient kupował więc jakby 2 pary – jedną dla siebie, drugą do obdarowanego.

Empatia jako trend

Buty stały się kultowe i zrobiły furorę wśród odbiorców. Stały się modne. Mycoskie zmienił empatię na (dochodowy) trend. Start-up odniósł ogromny komercyjny i symboliczny sukces. PS. Zajrzyjcie na stronę TOMS Shoes – jest wizualnie piękna i inspirująca, pokazuje świetnie, jak wykorzystać historię marki w komunikacji. Warto też przeczytać książkę założyciela.

ZOO Jeans – pomóc zwierzętom

Jak pomóc zwierzętom, mieszkającym w zoo? Można urządzić kampanię banerową opartą na sugestywnych zdjęciach, odwołującą się do litości, ale trudno naprawdę oczekiwać,  że ludzie będą przejmować się całym cierpieniem świata.

Jedyne dżinsy projektowane przez dzikie zwierzęta

Wobec tego aktywiści skupieni wokół japońskiego zoo wpadli na inny pomysł: założyli markę odzieżową ZOO Jeans, która oferuje dżinsy rozrywane przez tamtejsze dzikie zwierzęta: lwy, tygrysy, niedźwiedzie. Spodniami owija się zabawki (np. opony), wrzuca się do klatki i czeka, aż zwierzę pazurami nada materiałowi unikalne przetarcia i rozdarcia.

l_2

                                                                 Źródło: http://zoo-jeans.com/#zoo_jeans_gallery

Oryginalność i unikalna historia

Każdy egzemplarz jest oryginalny, więc spodnie cieszą klientów podwójnie: interesującą historią, która za nimi stoi, wyjątkowością oraz zaspokojeniem moralnego poczucia spełnionego obowiązku. I sami przyznajcie: hasło „Jedyne dżinsy na świecie, projektowane przez dzikie zwierzęta” robi wrażenie.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]