Opowiedz mi swoją historię!

Story of successW kwiaciarni pani Karoliny nad ladą wisi pierwsze zdanie powieści Virginii Woolf: „Pani Dalloway postanowiła, że sama kupi kwiaty”. Kiedy wchodzisz, Twoje spojrzenie od razu kieruje się na tekst. Uśmiechasz się, jeżeli rozpoznałeś cytat, przypomina Ci się melancholijny klimat książki i kadry z „Godzin” Stephena Daldry’ego. Patrzysz porozumiewająco na ekspedientkę. Nawet jeśli wpadłeś tu w pośpiechu, po konwencjonalny bukiet dla teściowej, zaczynasz nieco uważniej przyglądać się otaczającym Cię kwiatom. Właśnie opowiedziano Ci historię. 

 

Marka musi mieć swoją opowieść, osobowość, która wyróżnia ją spośród innych. Jej wyjątkowy charakter powinien wyrażać się wszędzie: od formuły obsługi klienta, przez działania PR-owe i social media, identyfikację graficzną, brand hero po treść prezentowanych na stronie tekstów. Właśnie dlatego tak trudno utrzymać jej spójność w wielu kanałach. Diabeł tkwi w szczegółach: jest wiele miejsc na Twojej stronie, które mogą – oprócz pełnienia innych funkcji – przedstawiać narrację, dzielić się z użytkownikami nie tylko informacją, ale i klimatem, nastrojem, wartościami.

Oto 5 takich miejsc: zobacz, jak wyglądają na Twojej stronie. Wprowadzenie na nich zmian nie wymaga dużych nakładów, a może zmienić doświadczenie użytkownika.

1. Kontakt

Suche dane? Box na wpisanie wiadomości? To standard! Przykładem prostej, taniej zmiany, która robi różnicę, jest tekst na stronie My own bike, niemieckiej firmy, produkującej rowery na zamówienie. Na ich stronie informacje kontaktowe zostały w czytelny sposób wplecione w tekst: „Masz pytania? Wpadnij do naszego sklepu (adres). Jeżeli nie możesz, zadzwoń (numer telefony) lub napisz (mail, konta w mediach społecznościowych). Odezwiemy się w przeciągu 24 godzin!”. Połączono tu nieoficjalny styl i konkretne dane, kładąc nacisk na bezpośredni zwrot do użytkownika. Odbiorca czuje, że ktoś naprawdę chce wysłuchać jego pytań.

2. Recenzje użytkowników

Jeśli sprzedajesz wiele produktów i zamieszczasz recenzje użytkowników, możesz zastanowić  się nad ich kreatywną prezentacją. Amazon u góry sekcji komentarzy zamieszcza kilka z nich w dymkach: kojarzy się to od razu z rozmową, realną wymianą opinii. Sugeruje, że komentarze użytkowników mają znaczenie i współtworzą wspólnotę.

3.  Pop-up z zaproszeniem do czatu z konsultantem

Możesz tam wrzucić standardowy tekst i ewentualnie stockowe zdjęcie uśmiechniętego, kompetentnego pracownika obsługi klienta. Ale możesz również – jak Email Monks – spersonalizować swojego avatara i zamieścić zwięzły komunikat o tym, co oferujesz swojemu klientowi. Prezentacja konkretnych korzyści w oryginalnej oprawie graficznej daje wrażenie bardziej autentycznego kontaktu oraz wyjątkowości marki.

Możesz tam wrzucić standardowy tekst i ewentualnie stockowe zdjęcie uśmiechniętego, kompetentnego pracownika obsługi klienta. Ale możesz również – jak Email Monks – spersonalizować swojego avatara i zamieścić zwięzły komunikat o tym, co oferujesz swojemu klientowi. Prezentacja konkretnych korzyści w oryginalnej oprawie graficznej daje wrażenie bardziej autentycznego kontaktu oraz wyjątkowości marki.

4. Lokalny smaczek

Sprzedajesz swój produkt lub usługę w środowisku międzynarodowym? Wszyscy posługujemy się angielskim, ale kiedy ktoś dostrzeże i wyróżni naszą narodowość, poczujemy się jak w domu. StartUp Vitamins, sprzedający motywacyjne gadżety dla biznesu, na stronie głównej wrzucają pasek z informacją o możliwości dostawy do Twojego kraju z pozdrowieniem w Twoim języku. Komunikat „Cześć! We ship to Poland!” buduje od razu intymniejszą więź z użytkownikiem.

5. Box wyszukiwania

Możesz pozostawić go pustym, możesz wpisać w nim „Szukaj” albo … zdecydować się na tekst, który bardziej zaangażuje Twojego użytkownika. Patagonia, sklep z odzieżą sportową i turystyczną,  na swojej stronie zamieściła box, w którym obok lupy znajduje się pytanie „Czego szukasz?”. Niestandardowa formuła koresponduje z duchem wędrówki i eksplorowania oraz przykuwa oko. Aż chce się poszperać!

Jak wyglądają te pola na Twojej stronie? Co możesz zrobić, żeby wyrażały Twoją opowieść?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]