Opt-out i co dalej? Nie trać klientów, którzy wypisali się z Twoich maili

Man with tape over his mouthNo właśnie, co zrobić w sytuacji, gdy klient odkręci się na pięcie i jawnie odrzuci Twoje przecież idealne newslettery? Olej go, jeżeli chcesz zmarnować czas i pieniądze, które poświęciłeś, aby go pozyskać. Jeżeli jednak postanowisz pochylić się nad analizą tego zjawiska, to może zacznij od siebie?
Zrób rachunek sumienia: czy przypadkiem nie wysyłasz zbyt dużo wiadomości? Czy nie wyglądają za każdym razem tak samo, a podmiana jednego obrazka to szczyt Twoich możliwości? A może po prostu są nudne?

Jeżeli chociaż na jedno z pytań odpowiedziałeś twierdząco – popraw się!

Ale co zrobić z tymi, którzy jednak rezygnują z subskrypcji mimo, że tak się starasz?

Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych rad, które pozwolą zachować Ci ciągłość komunikacji z klientem.
 
 
Man with tape over his mouth

Użyj innych kanałów komunikacji i pokaż, że warto być z Tobą w kontakcie

Do osób, które wypiszą się z Twojej listy mailingowej możesz dotrzeć za pomocą innych kanałów komunikacji. Mówi Ci coś Omnichannel Marketing? Mamy super ebook na ten temat.
W skrócie – możesz na przykład wysłać swojemu klientowi spersonalizowaną ofertę rabatową lub inną wartość dodaną za pomocą SMS’a lub Rich Web Pusha z atrakcyjną grafiką. Pokaż, że obchodzi Cię pojedyncza jednostka.

Ciekawostką na temat tych ścieżek kontaktu jest to, że SMS’y czy powiadomienia Web Push mają dużo wyższy OR niż email marketing, szczególnie Web Pushe, gdzie OR wynosi zawsze 100%, bo przecież wszystkie dostarczone wiadomości są otwarte.
 
 
Man with tape over his mouth

Wykorzystaj Social Media

Aktualnie 1,5 mld osób codziennie korzysta z Facebooka. Potencjał marketingowy jest ogromny i warto byłoby go wykorzystać. Do wypisanych kontaktów najłatwiej będzie dotrzeć poprzez utworzenie Custom Audience. Mechanizm działania tej funkcjonalności polega na dopasowywaniu adresów e-mail lub numeru telefonu użytkowników facebooka do tych znajdujących się w bazie w SALESmanago i wyświetlanie tylko im utworzonego komunikatu.
Reklamy można w łatwy sposób spersonalizować, kierując content tylko do wypisanych osób.
 
 
Man with tape over his mouth

Stwórz banery personalizowane na swojej stronie

Jest to kolejny sposób na wyświetlanie treści tylko dla ściśle określonej grupy odbiorców. Wypisane kontakty również można segmentować, wykorzystać zebrane dane, aby jeszcze trafniej targetować. Precyzyjne targetowanie jest tu kluczem do sukcesu. Sprawia, że klient czuje się wyjątkowo otrzymując propozycje dostosowane stricte pod niego.

Banery dzielimy na dwie grupy – statyczne i dynamiczne. Obie nadają się do poza mailowej komunikacji z klientem. W dynamicznych możesz prezentować ostatnio oglądane przez klienta produkty, lub te, które porzucił w koszyku.

W statycznym możesz umieścić rabat, bądź np. darmową dostawę w przypadku powrotu na lista mailingową.
 
 
Man with tape over his mouth

Wprowadź dynamiczne pop-upy

Możemy zakodować dla Ciebie dynamiczny pop-up, który będzie wyświetlał treści tylko dla osób, które wykonają akcję rezygnacji z subskrypcji. Umieszczony w nim komunikat może brzmieć
np. “ bardzo nam Ciebie brakuje” lub informować o kodzie rabatowym po ponownym dołączeniu do listy mailingowej. Możliwości są nieograniczone.
 
 
Man with tape over his mouth

Formularz wypisu double opt-out

Subskrybenci będą odchodzić, taka jest kolej rzeczy. Ludzie zmieniają zainteresowania, zmieniają adresy e-mail. Nie załamuj się jeżeli nie jesteś w stanie ich zatrzymać, ale ucz się na błędach. Zadbaj, aby formularz wypisu był atrakcyjny dla klienta. Umieść w nim pytanie o powód odejścia dzięki temu klient poczuje się wysłuchany, a Ty będziesz mógł tę wiedzę wykorzystać w przyszłości. Warto również zaproponować alternatywę wypisu, czyli rzadsze otrzymywanie e-maili np. raz w tygodniu, dzięki czemu kanał komunikacji e-mailowej nie zostanie zamknięty.
 
 
Bardzo ważne jest monitorowanie ilości osób wypisujących się, szczególnie, gdy jednostkowa kampania powoduje wypis większej ilości osób niż standardowo. Zacznij od określenia standardowej liczby wypisanych osób w jednej kampanii i stale porównuj wyniki z nowo pozyskanymi danymi.
Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci uzmysłowić sobie, że wypis z newsletterów to nie koniec świata, ponieważ aktualnie dostępnych jest wiele innych możliwości dotarcia z komunikatami do klienta. Dbaj o swoich klientów, dostarczając im ciekawe, atrakcyjne treści, a na pewno nie będą chcieli uciekać (-;

Dziękujemy Ci za wspólnie spędzony czas!

Karolina Dorosiewicz
Marketing Automation Analyst

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.