Kevin Kaiser z firmy Surety Bonds zbadał zależność między konstrukcją i umiejscowieniem formularza na stronie, a konwersją leadów. Z badań wynikło, że umieszczenie formularza na stronie głównej,w prawej części, i zaopatrzenie go dodatkowym rzucającym się w oczy przyciskiem pozwala na zwiększenie konwersji leadów nawet do 27%. Sama zamiana linku na przycisk zwieksza konwersję o 10%.
Badanie zostało przeprowadzone na firmowej stronie suretybonds.com. Autor wyszedł z założenia, że niska konwersja leadów może wynikać z trudności ze znalezieniem formularza na portalu. Empirycznie zbadał więc zależność między umiejscowieniem formularza a konwersją. W tym celu kierował po połowie ruchu do dwóch wersji strony przez okres trzech tygodni. W jednym z przypadków strona zachowała dotychczasowy kształt, w którym na stronie głównej znajdował się jedynie link prowadzący do formularza na jednej z podstron. Druga wersja serwisu posłużyła do testów.
Zamiana linku na przycisk zwiększa konwersję o 10%
Na początku Kevin przetestował zamienienie linku na stronie głównej na duży przycisk. Efektem był wzrost konwersji o 10%.
Dalsze badania obejmowały umieszczenie na stronie głównej samego formularza.Uzyskano dalsze zwiększenie konwersji leadów. Następnie sprawdzono, jak działać będzie połączenie zarówno krótkiego formularza, jak i przycisku call-to-action. Okazało się, że takie zestawienie przynosi najlepsze efekty, dając ostatecznie wzrost konwersji w stosunku do rozwiązania bazowego aż o 27%.
27% wzrostu konwersji bez zmiany contentu
Trzeba zauważyć, że tak duży wzrost wziął się niemal wyłącznie z lepszego rozplanowania układu serwisu. Kevin, dla łatwiejszego wnoskowania, nie wprowadzał bowiem żadnych modyfikacji contentu zarówno w formularzu jak i w linku odsyłającym.
Warto więc dobrze przemyśleć budowę naszej strony internetowej i zadbać o maksymalizację widoczności formularza.