NetResearch, Partner SALESmanago: Marketing automation pozwala rozwiązywać problemy naszych klientów

Jakub Dąbkowski z NetResearch opowiada nam jak rozpoczęcie współpracy partnerskiej zmieniło portfel usług firmy. Dowiadujemy się również w jaki sposób agencja marketingowa zarabia dzięki wdrażaniu narzędzia SALESmanago u swoich klientów. Udzielający wywiadu dzieli się z nami swoimi przewidywaniami co do przyszłości rynku agencji marketingowych oraz czekających je wyzwań. Z respondentem rozmawiał Marek Broda.

1. Chciałbym się dowiedzieć czym zajmuje NetResearch.pl ?

NetResearch.pl pomaga firmom, zarówno z branży B2B, jak i B2C, sprzedawać lepiej, więcej i … taniej. Szczególną naszą umiejętnością jest pokazywanie przedsiębiorcom, jak można połączyć pracę działów sprzedaży i marketingu celem lepszego wykorzystania ich potencjału w procesie generowania zysków ze sprzedaży. Przeprowadzamy analizy procesów sprzedażowych i marketingowych w firmach celem optymalizacji i maksymalizacji zysku. Wdrożone zmiany testujemy i udoskonalamy. Pracujemy nad generacją leadów, optymalizujemy ich pozyskiwanie i uczymy jak pracować z leadami, żeby zamieniać je w wartościowych klientów. Uczymy korzystania z narzędzi, jakie pomagają zdobyć i zatrzymać w firmie klienta: tworzenia treści ,e-mail marketingu, komunikacji za pomocą mediów społecznościowych,. Pomagamy wdrożyć najnowsze technologie służące optymalizacji procesu sprzedażowego, między innymi system automatyzacji marketingu. Prowadzimy szkolenia z marketingu internetowego, zamknięte i otwarte, odpowiadając konkretnym potrzebom klienta. Na szkoleniach pokazujemy konkretne narzędzia, które pozwalają na zwiększenie skuteczności wszelkich działań marketingowych i sprzedażowych w procesie sprzedaży: jak pozyskiwać klientów, gdzie ich szukać, jak wykorzystać media społecznościowe, jak pracować z klientem w Internecie. Uczymy email marketingu – jak rozpoznawać i odpowiadać na potrzeby klienta, jak powinien wyglądać proces dialogu z odbiorcą, jakie treści przekazywać.

2. W jaki sposób narzędzie automatyzacji marketingu SALESmanago zmieniło ofertę Waszej agencji. W jaki sposób rozwija Wasz portfel usług?

Specjalizujemy się w diagnostyce i działaniach usprawniających procesy sprzedażowe w przedsiębiorstwach. Narzędzie SALESmanago pełni podstawową funkcję we wspieraniu integracji i koordynacji pracy wszystkich działów zaangażowanych w proces sprzedaży naszych klientów. Wytłumaczę to na przykładzie działu marketingu i sprzedaży:

Zadaniem marketingu jest dotarcie, z informacją o produkcie czy usłudze, do jak największej liczby odbiorców. W przypadku marketingu internetowego oznacza to przyciągnięcie jak największego ruchu do serwisu internetowego. Niestety, ten ruch internautów jest anonimowy, a mówienie do anonimowego tłumu jest czynnością mało efektywną. W tym momencie pojawia się pytanie skąd mówca ma czerpać wiedzę, do kogo przemawia i jakie informacje zostaną przez tłum najbardziej docenione? Sprzedawca powinien sprzedawać konkretnej osobie o określonych potrzebach i tylko wtedy sprzedaż będzie przebiegać optymalnie, jeśli sprzedający jest w stanie zaoferować produkt adekwatny do potrzeb kupującego. Problem anonimowości zostaje rozwiązany poprzez zastosowanie narzędzi Marketing Automation. Narzędzie SALESmanago scala anonimowy ruch internautów w serwisie z przekształcaniem i selekcją wartościowych leadów. Niezaprzeczalną zaletą tego systemu jest to, że jest narzędziem stale modernizowanym i ma największą bazę funkcjonalności pośród podobnych tego typu systemów na rynku.

3. Co jest źródłem zysku Netresearch jako partnera SALESmanago: usługi czy odsprzedaż oprogramowania?

Dla Netresearch.pl najważniejszą sprawą jest rozwiązywanie problemów klienta. Głównie są to problemy leżące po stronie marketingu i sprzedaży. Dlatego też pracujemy całościowo nad tymi procesami w firmie i szukamy błędów w ich przebiegu. Zawsze jednak jest jeden cel naszych działań naprawczych – zwiększenie wolumenu sprzedaży klienta! SALESmanago jest jednym z narzędzi, które pomaga nam w doprowadzeniu klienta do tego celu. Stosujemy także systemy diagnostyczne, analityczne i testujące, które łączymy w celu dogłębnej analizy działalności biznesowej klienta.

4. W jakim kierunku, Twoim zdaniem, będzie się rozwijał rynek agencji marketingowych? W jaki sposób mogą się bronić przed coraz wyższymi oczekiwaniami klientów oraz ewidentnym trendem, żeby wykazywać ROI z działań marketingowych?

Podstawowym błędem tego założenia jest, że przed wymaganiami klienta należy się bronić. Działalność każdego biznesu kręci się tylko wokół jednej osi – klienta, który wyznacza kierunek wszelkich działań rynkowych. Zasadą każdej działalności biznesowej jest przynoszenie zysku niezależnie od koniunktury rynkowej. Może tylko podczas kryzysu bardziej pilnujemy rentowności wskaźników analitycznych. O niemierzalnych efektach możemy mówić w niewielu aspektach działalności biznesowej, np. budowie wizerunku marki czy działalności społecznej. Netresearch.pl zajmuje się przede wszystkim procesem sprzedażowym w firmie, więc pracujemy na konkretnych wskaźnikach pokazujących ZYSK, zgodnie z naszym hasłem „Follow the money” jest to jedyny sensowny kierunek wszelkich działań biznesowych.

5. Co polecasz agencji, która chciałaby rozpocząć oferowanie SALESmanago i usług automatyzacji w ramach swojej oferty?

Zaczynając pracę z systemem SALESmanago trzeba mieć świadomość, że jest to narzędzie bardzo szybko się rozwijające. Oznacza to ,że aby móc mieć możliwość posługiwania się w pełni jego funkcjonalnościami, trzeba cały czas się go uczyć i ćwiczyć. Drugą bardzo ważną cechą jest umiejętność patrzenia całościowego na procesy zachodzące firmie klienta, analizowanie, znajdowanie punktów krytycznych i wyciąganie wniosków. Zespół agencji powinien składać się z doświadczonego marketingowca, wytrawnego sprzedawcy i dobrego analityka. Dopiero praca zespołowa przy umiejętnym wykorzystaniu narzędzi automatyzacji przyniesie wymierne efekty dla klienta i agencji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]