Personalizuj, nim będzie za późno, czyli jak przygotować się na najgorętszy okres w roku w e-commerce [STATYSTYKI]

Koniec roku to dla e-commerce najintensywniejszy okres – w związku z nadchodzącymi świętami i sezonowymi obniżkami sklepy internetowe przeżywają oblężenie. Tuż przed Bożym Narodzeniem, a wcześniej – podczas listopadowego Black Friday czy Cyber Monday – każdego z nas ogarnia prawdziwe zakupowe szaleństwo. Dla sklepów internetowych to znakomita okazja, by zwiększyć sprzedaż, kusząc klientów specjalnymi ofertami. Jednak jak zrobić to skutecznie? Przedstawiamy zestaw statystyk, które wskażą Ci właściwą drogę do podboju serc klientów!

 

Sezon obniżek zaczyna się już przed Halloween!

  • 40% konsumentów zaczyna świąteczne zakupy w październiku (National Retail Foundation).
  • 49% marketerów rusza ze świątecznymi kampaniami przed Halloween (Experian).

Wnioski? Jeśli znajdziesz się w grupie maruderów, którzy zwlekają z rozpoczęciem akcji promocyjnych, ryzykujesz, że twój przekaz zginie w reklamowym szumie. Doraźne wysyłanie wiadomości na ostatnią chwilę to niezbyt skuteczna strategia. O wiele więcej sensu ma wcześniejsze zaplanowanie promocji i związanych z nimi wysyłek maili. Najlepiej, jeśli będą to oferty z treścią dopasowaną do każdego z odbiorców, i wysyłane w reakcji na jego zachowanie na stronie – na przykład porzucenie koszyka czy ostatnio przeglądane produkty. Z łatwością wdrożysz tego rodzaju mechanizmy dzięki platformie do automatyzacji marketingu. Funkcje takie jak reguły automatyzacji czy workflow pozwalają na zbudowanie różnorodnych i zaawansowanych scenariuszy automatyzacji w wielu kanałach: email, SMS, web push, social media… Wszędzie tam, gdzie jest twój potencjalny klient!

Po co to robić? To proste – OR i CTR wysyłanych wcześniej wiadomości z reguł czy workflow jest większy i sięga 40%! Poza tym odpowiednio wcześniejsze rozplanowanie i rozpoczęcie kampanii marketingowych pozwoli nie tylko odpowiednio wcześniej zwrócić uwagę klientów, ale także umożliwi bieżącą analizę i optymalizację wyników. Dzięki temu w momencie kulminacyjnym, czyli w szczycie przedświątecznych zakupów, twoje działania marketingowe będą już wysoce skuteczne.

 

Większa sprzedaż w E-commerce, ale i większa konkurencja

  • W tym roku przewiduje się wzrost świątecznych zakupów online o 16.2% w porównaniu z 2017 rokiem (Statista).
  • Wartość polskiego rynku E-commerce w 2018 roku osiągnie 50 mld złotych (interaktywnie.com).
  • Liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce każdego roku zwiększa się o ok. 7% (Bisnode).

Sprzedaż w sklepach internetowych w okresie świątecznym rośnie rok do roku. Jednak należy mieć na uwadze fakt, że w Polsce nowe firmy E-commerce pojawiają się jak grzyby po deszczu. Konkurencja rośnie i w końcówce roku intensywnie kusi konsumentów atrakcyjnymi ofertami i zniżkami. Klienci gotowi są wyłożyć spore kwoty na świąteczne prezenty, ale co zrobić, by jak największy kawałek tego zakupowego tortu przypadł właśnie twojej firmie? Mamy na to sposób – wykorzystaj personalizację treści!

 

Dlaczego personalizacja?

  • Wiele firm wciąż nie docenia potencjału personalizacji – jedynie 7% z nich wskazuje personalizację jako priorytet (Econsultancy).
  • 74% osób kupujących w internecie jest niezadowolonych, gdy treści w sklepie internetowym (np. oferty, reklamy i promocje) nie są dopasowane do jego zainteresowań (Janrain).
  • 31% konsumentów preferowałoby bardziej zaawansowaną niż obecnie personalizację (Infosys).
  • 62% klientów oczekuje, że firmy będą wysyłać im spersonalizowane oferty oparte na historii ich transakcji (Salesforce).
  • Personalizacja zwiększa sprzedaż średnio o 19% (Monetate).

Powyższe statystyki wskazują na to, że firmy wciąż mają jeszcze wiele do zrobienia w obszarze personalizacji treści, choć jest to bardzo skuteczna metoda na zwiększenie zysków i jest przychylnie postrzegana przez dużą część klientów. Choć ostatnio obserwuje się trend zwiększonego zainteresowania ochroną prywatności w internecie, wielu użytkowników nie ma nic przeciwko “śledzeniu” i profilowaniu, jeśli w zamian otrzymują przydatne treści, na przykład polecenia produktów, które mogą im się spodobać. Nie ma się co dziwić – nie chodzi przecież o masowe wiadomości wysyłane niedbale, bez uwzględnienia potrzeb i zainteresowań odbiorcy, które niemal natychmiast wyrzucamy do kosza. Maile dynamiczne ze spersonalizowanymi ofertami są po prostu przydatne i nie odczuwamy ich nachalności, jak to często bywa w przypadku masowych mailingów.

Jakie treści personalizować?

Korzystając z narzędzia Marketing Automation, jesteś w stanie monitorować zachowanie użytkowników na stronie internetowej. Zebrane w ten sposób informacje pozwolą na dostosowanie treści do preferencji i zainteresowań każdego odbiorcy. Możesz personalizować treści w wielu kanałach, w zależności od potrzeb:

  • pop-upy i formularze kontaktowe,
  • rekomendacje produktowe na stronie WWW,
  • banery na stronie internetowej,
  • e-maile,
  • SMS-y,
  • kampanie w sieciach reklamowych RTB,
  • treści w aplikacjach mobilnych.

Dzięki rozbudowanym funkcjom będziesz w stanie zautomatyzować przedświąteczne kampanie marketingowe i wprowadzić zaawansowaną personalizację komunikacji z klientami. Końcówka roku to idealny moment, by wypróbować możliwości, jakie daje ci automatyzacja marketingu. Zacznij jak najszybciej, nim będzie za późno – skorzystaj już teraz z 30-dniowego okresu próbnego SALESmanago Marketing Automation!

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]