Personalizuj, nim będzie za późno, czyli jak przygotować się na najgorętszy okres w roku w e-commerce [STATYSTYKI]

Koniec roku to dla e-commerce najintensywniejszy okres – w związku z nadchodzącymi świętami i sezonowymi obniżkami sklepy internetowe przeżywają oblężenie. Tuż przed Bożym Narodzeniem, a wcześniej – podczas listopadowego Black Friday czy Cyber Monday – każdego z nas ogarnia prawdziwe zakupowe szaleństwo. Dla sklepów internetowych to znakomita okazja, by zwiększyć sprzedaż, kusząc klientów specjalnymi ofertami. Jednak jak zrobić to skutecznie? Przedstawiamy zestaw statystyk, które wskażą Ci właściwą drogę do podboju serc klientów!

 

Sezon obniżek zaczyna się już przed Halloween!

  • 40% konsumentów zaczyna świąteczne zakupy w październiku (National Retail Foundation).
  • 49% marketerów rusza ze świątecznymi kampaniami przed Halloween (Experian).

Wnioski? Jeśli znajdziesz się w grupie maruderów, którzy zwlekają z rozpoczęciem akcji promocyjnych, ryzykujesz, że twój przekaz zginie w reklamowym szumie. Doraźne wysyłanie wiadomości na ostatnią chwilę to niezbyt skuteczna strategia. O wiele więcej sensu ma wcześniejsze zaplanowanie promocji i związanych z nimi wysyłek maili. Najlepiej, jeśli będą to oferty z treścią dopasowaną do każdego z odbiorców, i wysyłane w reakcji na jego zachowanie na stronie – na przykład porzucenie koszyka czy ostatnio przeglądane produkty. Z łatwością wdrożysz tego rodzaju mechanizmy dzięki platformie do automatyzacji marketingu. Funkcje takie jak reguły automatyzacji czy workflow pozwalają na zbudowanie różnorodnych i zaawansowanych scenariuszy automatyzacji w wielu kanałach: email, SMS, web push, social media… Wszędzie tam, gdzie jest twój potencjalny klient!

Po co to robić? To proste – OR i CTR wysyłanych wcześniej wiadomości z reguł czy workflow jest większy i sięga 40%! Poza tym odpowiednio wcześniejsze rozplanowanie i rozpoczęcie kampanii marketingowych pozwoli nie tylko odpowiednio wcześniej zwrócić uwagę klientów, ale także umożliwi bieżącą analizę i optymalizację wyników. Dzięki temu w momencie kulminacyjnym, czyli w szczycie przedświątecznych zakupów, twoje działania marketingowe będą już wysoce skuteczne.

 

Większa sprzedaż w E-commerce, ale i większa konkurencja

  • W tym roku przewiduje się wzrost świątecznych zakupów online o 16.2% w porównaniu z 2017 rokiem (Statista).
  • Wartość polskiego rynku E-commerce w 2018 roku osiągnie 50 mld złotych (interaktywnie.com).
  • Liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce każdego roku zwiększa się o ok. 7% (Bisnode).

Sprzedaż w sklepach internetowych w okresie świątecznym rośnie rok do roku. Jednak należy mieć na uwadze fakt, że w Polsce nowe firmy E-commerce pojawiają się jak grzyby po deszczu. Konkurencja rośnie i w końcówce roku intensywnie kusi konsumentów atrakcyjnymi ofertami i zniżkami. Klienci gotowi są wyłożyć spore kwoty na świąteczne prezenty, ale co zrobić, by jak największy kawałek tego zakupowego tortu przypadł właśnie twojej firmie? Mamy na to sposób – wykorzystaj personalizację treści!

 

Dlaczego personalizacja?

  • Wiele firm wciąż nie docenia potencjału personalizacji – jedynie 7% z nich wskazuje personalizację jako priorytet (Econsultancy).
  • 74% osób kupujących w internecie jest niezadowolonych, gdy treści w sklepie internetowym (np. oferty, reklamy i promocje) nie są dopasowane do jego zainteresowań (Janrain).
  • 31% konsumentów preferowałoby bardziej zaawansowaną niż obecnie personalizację (Infosys).
  • 62% klientów oczekuje, że firmy będą wysyłać im spersonalizowane oferty oparte na historii ich transakcji (Salesforce).
  • Personalizacja zwiększa sprzedaż średnio o 19% (Monetate).

Powyższe statystyki wskazują na to, że firmy wciąż mają jeszcze wiele do zrobienia w obszarze personalizacji treści, choć jest to bardzo skuteczna metoda na zwiększenie zysków i jest przychylnie postrzegana przez dużą część klientów. Choć ostatnio obserwuje się trend zwiększonego zainteresowania ochroną prywatności w internecie, wielu użytkowników nie ma nic przeciwko “śledzeniu” i profilowaniu, jeśli w zamian otrzymują przydatne treści, na przykład polecenia produktów, które mogą im się spodobać. Nie ma się co dziwić – nie chodzi przecież o masowe wiadomości wysyłane niedbale, bez uwzględnienia potrzeb i zainteresowań odbiorcy, które niemal natychmiast wyrzucamy do kosza. Maile dynamiczne ze spersonalizowanymi ofertami są po prostu przydatne i nie odczuwamy ich nachalności, jak to często bywa w przypadku masowych mailingów.

Jakie treści personalizować?

Korzystając z narzędzia Marketing Automation, jesteś w stanie monitorować zachowanie użytkowników na stronie internetowej. Zebrane w ten sposób informacje pozwolą na dostosowanie treści do preferencji i zainteresowań każdego odbiorcy. Możesz personalizować treści w wielu kanałach, w zależności od potrzeb:

  • pop-upy i formularze kontaktowe,
  • rekomendacje produktowe na stronie WWW,
  • banery na stronie internetowej,
  • e-maile,
  • SMS-y,
  • kampanie w sieciach reklamowych RTB,
  • treści w aplikacjach mobilnych.

Dzięki rozbudowanym funkcjom będziesz w stanie zautomatyzować przedświąteczne kampanie marketingowe i wprowadzić zaawansowaną personalizację komunikacji z klientami. Końcówka roku to idealny moment, by wypróbować możliwości, jakie daje ci automatyzacja marketingu. Zacznij jak najszybciej, nim będzie za późno – skorzystaj już teraz z 30-dniowego okresu próbnego SALESmanago Marketing Automation!

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]