Podstawowe możliwości monitorowania zachowania osób poza stroną WWW firmy.

Systemy Marketing Automation coraz dokładniej monitorują zachowanie osób odwiedzających stronę WWW firmy. Wraz z rosnącą dokładnością zwiększa się również lista miejsc, w których możemy identyfikować i monitorować zachowanie potencjalnych kontaktów. W jednym artykule postaraliśmy się zgromadzić najważniejsze możliwości SALESmanago Marketing Automation. Pokazujemy gdzie, poza stroną WWW firmy, można z powodzeniem gromadzić informacje o konsumentach.

Informacje pozyskiwane przez narzędzia Marketing Automation na temat ruchu na stronie WWW różnią się znacząco od analityki udostępnianej przez Google Analytics. Narzędzie udostępniane przez Google daje nam dane ilościowe. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się ile osób odwiedziło naszą stronę WWW, gdzie mieszkają i skąd do nas trafili. Natomiast nigdy nie dowiemy się kto to tak naprawdę był. Dane gromadzone przez SALESmanago zawsze przypisane są do konkretnego kontaktu. Możemy powiedzieć, że w wypadku Marketing Automation mamy do czynienia z danymi jakościowymi. Możliwości Marketing Automation nie kończą się na stronie WWW firmy. Potencjalnych klientów i ich zachowanie możemy identyfikować i monitorować:

• na własnych stronach WWW i blogach;
• na innych stronach WWW, blogach, serwisach partnerskich;
• w sieci RTB;
• wykorzystując dane systemów zewnętrznych, np. systemów rekomendacji;
• w aplikacjach konkursowych na portalu Facebook;
• w aplikacjach instalowanych w urządzeniach mobilnych (smartphone, tablet);
• w narzędziach służących do badań (ankiety).

W każdym z wymienionych miejsc możemy rozpoznawać konkretne osoby i gromadzić o nich informacje. Każde z tych miejsc oferuje różne informacje o kliencie i wymaga innych działań do rozpoczęcia monitorowania.

1. Własna strona WWW i firmowy blog

Pierwsze, podstawowe i najważniejsze miejsce, w którym możemy poznać potrzeby naszych potencjalnych klientów. Monitorowanie kontaktów odwiedzających stronę WWW zaczyna się w momencie umieszczenia kodu monitorującego w kodzie źródłowym strony. Kod monitorujący otrzymujemy automatycznie drogą mailową po rejestracji w SALESmanago. Dodatkowo jest on zawsze dostępny w zakładce Ustawienia > Integracja. Kod monitorujący ma postać:

Jego umieszczenie na stronie WWW pozwala gromadzić cały zestaw informacji o potencjalnych i aktualnych klientach:

• źródło wejścia na stronę WWW;
• wyszukiwana fraza, po której nastąpiło wejście;
• przebieg wizyty – przeglądane adresu url z podziałem na domeny;
• długość trwania odwiedzin;
• lokalizacja, z której łączył się z witryną dany klient.

2. Inne strony WWW, blogi, serwisy partnerskie

System SALESmanago Marketing Automation nie posiada ograniczeń co do ilości monitorowanych stron WWW. Wklejając kod monitorujący na inne serwisy WWW zyskamy możliwość monitorowania zachowania naszych kontaktów również na innych stronach WWW. Jedynym warunkiem jest uzyskanie dostępu do kodu źródłowego. Najczęściej udaje się to w ramach serwisów partnerskich, serwisów udostępniających landing page’e lub zaprzyjaźnionych blogów. Zestaw informacji zbieranych w tym wypadku pokrywa się z wymienionymi wyżej.

3. Wykorzystanie sieci RTB

Możliwości monitorowania i wykorzystania wiedzy o zachowaniu osób objęły, również działania w sieci RTB. Integrując system SALESmanago Marketing Automation z siecią RTB możemy dopasowywać wyświetlane reklamy w RTB do profili budowanych przez SALESmanago. Pozwala to pojedynczym osobom wyświetlać reklamy dopasowane specjalnie dla nich. Z drugiej strony do systemu spływają informacje kto, jakie i gdzie klikał reklamy, co możemy wykorzystać w dalszej komunikacji oraz do określenia najskuteczniejszych form docierania do konsumentów. Reklamy wyświetlanie w RTB mogą zawierać:

• przypomnienie o płatnościach lub doładowaniu;
• reklamy dopasowane do etapu kampanii zakupowej;
• reklamy dopasowane do segmentu odbiorców lub indywidualnych osób;
• i wiele więcej.

4. Dane gromadzone przez systemy zewnętrzne

Jest wiele rozwiązań, które wykorzystują technologię cookies i gromadzą informacje i potencjalnych i aktualnych klientach odwiedzających stronę WWW. Do takiej grupy na pewno zaliczają się systemy rekomendacji, takie jak Quartic. Systemy Marketing Automation pozwalają połączyć w jednym miejscu wszystkie informacje gromadzone przez różne systemy wykorzystujące cookies. Dzięki czemu zyskujemy pełniejszy i bogatszy profil każdego z naszych zidentyfikowanych kontaktów.

5. Portal społecznościowy Facebook

Social media, to również dobry sposób na poznanie swoich potencjalnych i aktualnych klientów. Łącząc Marketing Automation z aplikacjami konkursowymi click-apps.eu zyskujemy możliwość pozyskiwana nowych kontaktów oraz monitorowania ich zachowania w samej aplikacji na portalu FB. Każdy kto weźmie udział w konkursie zostanie automatycznie dodany do systemu SALESmanago Marketing Automation. Wraz z jego danymi kontaktowymi trafią informacje zapisane w jego profilu: lokalizacja, data urodzin, płeć, itd.

Więcej: Integracja SALESmanago Marketing Automation z aplikacjami facebook click apps

6. Aplikacje instalowane w urządzeniach mobilnych

Coraz więcej osób posiada telefony nowej generacji posiadające praktycznie stałe połączenie z Internetem. W wielu wypadkach osoby te korzystają, również z aplikacji mobilnych. System Marketing Automation pozwala monitorować i identyfikować ich zachowanie, również wewnątrz takich aplikacji. Wszystko co zrobią klienci w aplikacji może być uwzględnione w innych działaniach marketingowych. Co ważne, również to czego nie zrobią może powodować automatyczne reakcje. Czyli w e-mail marketingu możemy dopasować oferty do tego co przeglądał klient online, z drugiej strony jeśli ktoś zainstaluje aplikację i z niej nie skorzysta to będziemy mogli automatycznie mu o niej przypomnieć.

Więcej: Marketing Automation w świecie aplikacji mobilnych

7. Ankiety i pozostałe badania online

Wszelkie badania online, w tym ankiety, to źródło danych o innym charakterze niż te gromadzone w trakcie monitorowania zachowania osób na stronie WWW. Informacje wynikające z zachowania to dane behawioralne, natomiast w wypadku ankiet gromadziny dane deklaratywne, które nie zawsze odzwierciedlają faktyczne zachowanie osoby. W tego typu narzędziach możemy przede wszystkim zapytać o informacje, których normalnie nie moglibyśmy pozyskać patrząc na zachowanie użytkowników. Jest to więc bardzo dobre wsparcie naszej bazy danych.

Więcej: Jak połączyć badania online i Marketing Automation?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]