Podsumowanie Technologiczne SALESmanago i realizacja roadmapy Q4 2018 / Q1 2019

 
Ostatnie kilka miesięcy w SALESmanago wykorzystaliśmy bardzo efektywnie. Nieustannie rozwijamy produkt, infrastrukturę jak i narzędzia im towarzyszące. Rozwijamy sam produkt, dodając do niego funkcjonalności pozwalające uczynić pracę marketera wartościową i efektywną. Rozwijamy nasze wewnętrzne narzędzia i infrastrukturę.

Funkcjonalność

Końcem 2018 i początkiem 2019 roku mocno postawiliśmy na analitykę, w tym okresie powstały zupełnie nowe dashboardy analityczne. Dzięki nowemu panelowi możliwe jest monitorowanie efektów najważniejszych działań marketingowo – sprzedażowych w jednym miejscu.
Maksymalna personalizacja wyglądu dashboardów pozwala dopasować jego zawartość do najbardziej wyrafinowanych potrzeb, tak by zobaczyć najistotniejsze dla siebie wyniki działań systemu SALESmanago.

SALESmanago Marketing Automation
SALESmanago Marketing Automation

Na przełomie roku dokonaliśmy gruntownej przebudowy, modernizacji i rozszerzenia najbardziej zaawansowanego narzędzia automatyzacji – wdrożyliśmy Workflow 2.0.
Testy A/B/X, ustawianie priorytetów ścieżek, po których porusza się kontakt, ustawianie alternatywnych ścieżek – to tylko nieliczne z nowości w module Workflow.
Testowanie poprawności ustawień Workflow, nowy interfejs, zupełnie nowy sposób łączenia elementów i siatka sprawiają, że workflowy stają się jeszcze bardziej przejrzyste a dzięki szczegółowej analizie przepływu kontaktów dla każdego etapu kampanii możesz optymalizować swoje workflow widząc które ścieżki działają najlepiej.
SALESmanago Marketing Automation

W SALESmanago radzimy sobie z wyzwaniami naprawdę dużej skali. Łącznie posiadamy ponad petabajt danych – tak to 1015 bajtów. Z każdym nowym klientem przejmujemy, po wdrożeniu kodu monitorującego ruch porównywalny z ilością odwiedzin na danej stronie. Nasza infrastruktura musi nie tylko przyjąć, a serwery być przygotowane na przetworzenie nowego ruchu, muszą również rosnąć wraz z wzrostem już istniejących klientów.

Karta kontaktu w SALESmanago to serce modułu CRM oraz prawdziwe centrum dowodzenia, które przeszło poważny remont! Zmieniliśmy naprawdę dużo by dostęp do danych na karcie kontaktu był jeszcze łatwiejszy i dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego z użytkowników naszego systemu.

SALESmanago Marketing Automation
SALESmanago Marketing Automation

Niebawem uruchamiamy całkowicie nowy moduł Website Automation Rules. Moduł ten zapewnia automatyzację w czasie rzeczywistym na stronie internetowej e-commerce, która pomaga spersonalizować zachowanie na poziomie indywidualnym i wygenerować więcej potencjalnych klientów.

SALESmanago Marketing Automation
SALESmanago Marketing Automation

To tylko nieliczne z nowości jakie wprowadziliśmy. Pełna ich lista na bieżąco dostępna jest w naszym newsletterze.

Technologia

Skalując architekturę pod wykorzystanie do obsługi Big Data szybko zdajemy sobie sprawę, że to nie serwery a połączenia sieciowe między maszynami stają się wąskim gardłem. To dość oczywiste, kiedy przechodzisz z jednej maszyny na wiele maszyn, efektywna przepustowość, którą masz dostępną do przesyłania danych, spada o kilka rzędów wielkości.
Od niedawna wszystkie nasze serwery i infrastruktura sieciowa zapewnia wsparcie interfejsów 10Gb. Pozwala to na sprawne przesyłanie dużych ilości danych, ich rozproszoną analizę oraz zapewnia łatwe i szybkie tworzenie kopii zapasowych.

SALESmanago od samego początku rozwija się dzięki wykorzystaniu ugruntowanych technologii z obszaru języka Java. W pierwszym kwartał 2019 roku sporo pracy zainwestowaliśmy na aktualizację używanych przez nas bibliotek i migracji do JDK 11. Nowa wersja JDK zapewnia znacznie lepszą wydajność, zwłaszcza w obszarze Garbage Collectora, najnowsza wersja w niektórych testach laboratoryjnych wypada o 20% lepiej.
Z racji sporego zamieszania związanego z licencjonowaniem JDK wprowadzonego przez Oracle upewniliśmy się również, że wszystkie nasze komponenty są zgodne i będą współpracować z wersją OpenJDK środowiska Javy.

Przetwarzanie i analiza tak dużych zbiorów danych z jakimi mamy do czynienia wymaga ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań. Jedną z najnowszych wdrażanych przez nas technologii jest silnik Apache Flink. Jest to platforma opensource dla skalowalnego przetwarzania strumieniowego i wsadowego. Flink jest wykorzystywany przez największych graczy w dziedzinie Big Data: Alibaba, Ericsson, Netflix czy Spotify.
Flink jest stabilny, odporny na błędy sprzętowe i pozwala skalować się do milionów zdarzeń na sekundę. W najbliższej przyszłości planujemy dalsze prace z tą platformą.

Aby ciągle zapewniać innowacyjne rozwiązania dla marketerów z całego świata sięgamy po coraz to nowsze narzędzia, nie tylko open source. Sporo uwagi obecnie poświęcamy na R&D bazy danych BigQuery dostarczanej przez Google. Do bliższego przyjrzenia się tej technologii skłania kilka aspektów.

Serverless – to bardzo popularne od jakiegoś czasu słowo, BigQuery dostępne jest od razu po rejestracji, od razu dostępna jest praktycznie nieograniczona przestrzeń, nie wymagająca od nas utrzymania własnych serwerów. Wydajność – to drugie imię BigQuery, załadowanie miliarda wierszy nie jest najmniejszym problemem, a zapytania na takiej ilości to pojedyncze sekundy. SQL – tak – Big Data wspiera dobrze znany SQL i to SQL, który pozwala odpytywać bez problemu ogromne zbiory danych – rzędy wielkości kilku miliardów wierszy nie robią na tej technologii najmniejszego wrażenia.

Narzędzia

Nieustannie uzupełniamy i rozwijamy wewnętrzne narzędzia, które automatyzują i monitorują całościowo nasze systemy, aby działały niezawodnie i wydajnie.
Najnowszym naszym dzieckiem jest zestaw narzędzi analitycznych stojących na straży wysyłek naszych klientów. Automatycznie wykrywa ono próby wysyłania SPAM’u, monitoruje każde odchylenie od normy, alertuje problemy na wielu płaszczyznach, tak aby maile naszych klientów dotarły bezproblemowo do adresata.

SALESmanago Marketing Automation
SALESmanago Marketing Automation

Podsumowanie

Aby sprostać potrzebom współczesnego marketera i dostarczyć mu najlepszego na rynku narzędzia do Automatyzacji Marketingu nigdy nie możemy się zatrzymać. Wciąż szukamy lepszych, stabilniejszych i bardziej zaawansowanych technologii i rozwiązań, które pozwolą uczynić nasze narzędzie jeszcze lepszym.

Post Author

Konrad Pawlus
CTO, co-founder

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]