Połączenie Marketing Automation i CRM, jako dobra praktyka marketingu w B2B, B2G i B2C

Firma Research Corp przeprowadziła własne badania dotyczące wykorzystania technologii w budowaniu świadomości marki i pozyskiwaniu potencjalnych klientów.  Większość ankietowanych firm opiera swoje procesy o system CRM zintegrowany z Marketing Automation, które odpowiada za monitorowanie zachowania potencjalnych klientów i dopasowaną komunikację z nimi. Takie połączenie pozwala marketerom uzyskać maksymalne ROI z prowadzonych działań.

 

89% firm, które wdrożyło Marketing Automaiton połączyło go z wykorzystywanym systemem CRM lub korzysta z istniejącego w ramach systemu Marketing Automation.

 

Dlaczego warto połączyć CRM i Marketing Automation

 

Połączenie obu rozwiązań pozwala na dużo efektywniejsze zarządzanie kontaktami. Wiedza płynąca z monitorowania i identyfikowania zachowania kontaktów pozwala budować scoring kontaktów i ich profil. Co przekłada się na dopasowanie i personalizację komunikacji z każdym klientem indywidualnie, dzięki czemu marketing może sprostać potrzebom sprzedaży – większej liczby lepiej przygotowanych do sprzedaży kontaktów. Zyskujemy przede wszystkim w obszarach:

  • edukacji potencjalnych klientów – Lead Nurturing
  • komunikacji – dynamicznie dopasowane i personalizowane komunikaty pod względem treści, kanału komunikacji i czasu wysyłki.
  • mierzenia zaangażowania potencjalnych klientów – Scoring kontaktów
  • zarządzania przepływem kontaktów w firmie – automatyczne przekazywanie kontaktów pomiędzy marketingiem i sprzedażą.

Jakie kampanie realizują firmy wykorzystujące Marketing Automation w B2B i B2C

Według badania 53% firm wdrożyło rozwiązania Marketing Automation. Większość z nich bo aż 90% na co dzień realizuje minimum dwa typy kampanii. To dość mało, ponieważ systemy tej klasy oferują znacznie szersze możliwości, które w idealnych warunkach byłyby w pełni wykorzystane. 50% z nich realizuje już cztery lub więcej kampanii.

Wśród najpopularniejszych są te typowe dla sektora B2B. Prym wiodą w ponad 50% przypadków wydarzenia, seminaria online, formularze kontaktowe i cykliczne wysyłane kampanie Lead Nurturing. 30% firm, które wdrożyło Marketing Automation korzysta z automatycznie uruchamianych programów Lead Nurturing, w których kolejne wiadomości zamiast cyklicznie wysyłane są w reakcji na określone zachowanie indywidualnych odbiorców. Ciekawe, że aż 60% firm korzysta równolegle z kampanii cyklicznie wysyłanych i tych wysyłanych w oparciu o zachowanie kontaktów.

Jak najczęściej uruchamiane są kampanie ?

Ponad połowa, bo aż 58% ankietowanych przyznało, że kolejne kroki w kampaniach uruchamiane są przez zachowania potencjalnych klientów. Na przykład wizyta na stronie WWW, otwarcie i kliknięcie w wiadomość e-mail, uzupełnienie formularza lub kontakt bezpośredni ze sprzedawcą. Dlaczego warto tak działać? Odpowiedź jest zaskakująco prosta. Jeśli reagujemy na zachowanie kontaktów, to zupełnie tak jakbyśmy odpowiadali na pytania, które nam zadają poszukując informacji na stronie WWW, mailu i innych miejscach. Wchodzimy w bardzo dynamiczną i indywidualną interakcję z każdym z potencjalnych klientów i aktywnie reagujemy na ich potrzeby. Dzięki temu jako pierwsi odpowiadamy na ich potrzeby i zapewniamy sobie przewagę nad konkurencją. Tego typu kampanie są bardziej elastycznie i lepiej dopasowują się tempa w jaki potencjalni klienci podejmują decyzje zakupowe.

 

Podsumowanie

Wykorzystanie Marketing Automation na światowym rynku jest coraz większe. Firmy intensyfikują swoje działania tworząc coraz więcej lepiej kampanii marketingowo-sprzedażowych. W coraz większym szumie komunikacyjnym coraz większe znaczenie ma wysoka jakość komunikacji, którą gwarantują system takiej jak SALESmanago Marketing Automation. Jakość o której mówimy, to dopasowanie treści, czasu i kanału komunikacji dla każdego klienta indywidualnie. Średni stopień skomplikowania kampanii nie jest tak wysoki jak dostępne możliwości ale już teraz wyklucza poza możliwości tradycyjnych platform do e-Mail Marketingu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]